Már Magyarországon is rendelhető a Hyundai Staria

A Hyundai Hungary bejelentette, hogy a Hyundai futurisztikus külsejű Staria kisbusza bőséges alapfelszereléssel, akár 9 személyes kivitelben és fullhibrid hajtáslánccal mostantól hazánkban is rendelhető.

A Hyundai Motor még 2021-ben mutatta be a felénk leginkább H-1/Starex néven ismert kisbuszát leváltó Staria modelljét, amely leginkább futurisztikus külső megjelenésével, prémium kialakításával és előremutató felszereltségével tűnt ki. A szokatlan, lökhárítóba rejtett fényszórók és a felettük vízszintesen végigfutó LED csík azóta több más modellen, köztük a Sonata és a Kona új nemzedékén is megjelent, így joggal mondhatjuk, hogy a Staria divatot teremtett.

Az autót kezdetben a hazai, dél-koreai piacon kezdték forgalmazni, majd ezt követően az igényekre reagáló termelés felfutásával nemcsak egyre több ázsiai piacon jelent meg, de eljutott Európa fejlettebb piacaira is, ahol leginkább a Hyundai jól bevált 2.2 literes CRDi dízelmotorokkal kínálták az autót. Kezdetben luxusfelszereltségű modellváltozatban, hétüléses egyterűként, majd zárt kisteherautóként kínálták, míg később bevezették a 9 személyes személyszállító változatot is. Érdekesség, hogy az autót más piacokon 3.5 literes benzinmotorral és akár 11 személyes változatokban is forgalmazzák. 

Idén pedig bemutatták a Staria hibridváltozatát is, amely megkapta ugyanazt a fullhibrid hajtásláncot, amely a Hyundai Tucson 1.6 literes T-GDI turbómotorjához illesztve már bizonyította képességeit. Az Európába, így a hazánkba hatfokozatú automata váltóval érkező Staria hibridek összteljesítménye 215 lóerő, ami némileg kevesebb, mint a Koreában bemutatott változat 245 lóereje, ám ez nyilvánvalóan a helyi környezetvédelmi normákhoz igazítás miatt volt szükséges (akárcsak a frissített Tucson esetében). Az 5,253 méter hosszú, 3,273 méteres tengelytávval rendelkező Staria Hybrid modellt kétféle felszereltséggel, 9 személyes Comfort és 7 személyes Luxury ellátmánnyal kezdik forgalmazni Magyarországon.

Az 500 ezer forintos bevezetési kampánnyal együtt 17,5 mFt-tól elérhető Comfort „alapmodell”-ben már megtalálhatóak a legfontosabb biztonsági és vezetéstámogató rendszerek, így az automatikus vészfékező rendszer, a többütközéses fékrendszer, illetve a sebességtartó és sávkövető, valamint az adaptív tempomat is alapáras tételek. A 17 colos alapfelniket felárért csomagban 18-asra lehet cserélni, de teljes értékű pótkerék mindegyikhez szériában jár. Ahogy a LED fényszórókért és menetfényekért, az intelligens kulcsért, az elektromosan behajló, állítható, fűthető külső tükrökért, első-hátsó parkolószenzorokért, a tolatókameráért sem kérnek felárat. Belül a kormány bőr, de az ülések huzata szövet, míg a váltó nyomógombos (Shift-by-Wire), a vezetőülés pedig elektromosan állítható. A második és harmadik üléssorban az ülések előre-hátra csúsztathatóak, míg a második sorban az ablakok is nyithatóak. Külön légbeömlőkkel rendelkező automata klíma jutott a második és harmadik sorba is. A műszeregység egyszerűbb, 4,2 colos LCD kijelzős, de alapáron jár a Navigációs csomag 10,25 colos középső kijelzővel, vezetékes mobiltükrözéssel és Bluelink rendszerrel. Alap még a Téli csomag az első ülésfűtéssel és kormányfűtéssel.   

A hétszemélyes Luxury verzió 21 milliós árába már olyan biztonsági kiegészítők is belefértek, mint a holttérfigyelő rendszer, a keresztforgalom-figyelő, a holttérfigyelő monitor, és a 360 fokos parkolókamera is. Az alapból 18-as kerekeken gördülő Luxury ellátmányt kívülről leginkább sötét króm maszkjáról, a bronz díszítőelemekről, Duál LED fényszóróiról, LED hátsó lámpáiról, krómhatású külső kilincseiről és tükörházairól, valamint elektromosan mozgatható hátsó oldalajtóiról és csomagtérajtajáról ismerhető fel. Belül többek között a szövetet bőrre cserélték az üléseken, szarvasbőr a tetőkárpit, mindkét első ülés elektronikusan mozog és szellőztethető, míg a második üléssorban szintén fűthető-szellőztethető relaxációs ülések kerültek. LED világítás került az utastérbe, van hangulatvilágítás, vezetékmentes mobiltöltés, 12 hangszórós Bose hangrendszer. A Comfort szinten 500 ezer forintért megvásárolható Plus csomag itt már szériában jár és többek között olyan felszereléseket kínál, mint a 10,25 colos digitális műszeregység, vagy az oldalablakok függönyei. 

Fentiek alapján látható, hogy a Staria 9 személyes Comfort kivitele gazdag alapfelszereltséggel rendelkezik, amely kiváló ár-érték arányt biztosít. Ideális választás családok és kisebb csoportok számára, akik kényelmes és megbízható közlekedési megoldást keresnek. Ezzel szemben a Luxury 7 személyes kivitel minden igényt kielégít. Ez a változat prémium opciókkal és fejlett technológiai megoldásokkal van felszerelve, hogy maximális kényelmet és élményt nyújtson az utasok számára.

„Bízunk benne, hogy az új modell sok örömet és elégedettséget fog nyújtani a magyar vásárlóknak, és hozzájárul a fenntartható közlekedés fejlődéséhez Magyarországon.” – mondta Kovács Pál, a Hyundai Hungary ügyvezető igazgatója. A megújult Staria hibrid változata 2024. októberétől lesz megtekinthető és kipróbálható a hazai hivatalos Hyundai márkakereskedésekben. 

Forrás: Hyundai Hungary

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését