A Hyundai csoport a 2024-es Puszani Autószalonon

A Hyundai csoport a hazai, dél-koreai piacon kétévente megrendezett Puszani Nemzetközi Mobilitási Kiállításon mindhárom márkájának újdonságiaival, jövőképeivel képviseltette magát. 

A Hyundai Motor Dél-Korea vezető autógyártójaként a 2024-es Busani Nemzetközi Mobilitási Kiállítás nyitónapján leplezte le a vadonatúj Casper Electric (Európában Inster) modelljét, amely egy tisztán elektromos városi crossover kisautó, amivel a márka az olcsó elektromos autók kínálatát igyekszik megerősíteni.

Az ország legnagyobb kikötővárosában kétévente megrendezett autókiállításon a Hyundai önálló prémiummárkája, a Genesis bemutatta a Neolun Concept járművét, amely később várhatóan a márka első nagyméretű elektromos GV90 hobbiterepjárójává alakul át. Eközben a Hyundai kisebbik testvérvállalata, a Kia bemutatta az EV3 megfizethető árú hobbiterepjáróját, amellyel a márka agresszív villamosítási törekvését mutatja be.

Az eredetileg a Kia Ray EV modelljéhez hasonló kompakt autónak szánt Hyundai Motor meglepte a jelenlévőket azzal, hogy kiskategóriás járművét jelentősen továbbfejlesztette. A 3 825 milliméter hosszú Casper Electric körülbelül 200 mm-rel hosszabb, mint a Ray EV és 230 mm-rel hosszabb, mint a Casper belsőégésű motoros változata is.

A 2021-ben piacra dobott benzinmotoros Casper formatervezési örökségére építve a Hyundai Inster egy A-szegmensbe tartozó kiskompakt városi elektromos jármű. Az autószalonon a Hyundai kétféle változatot is bemutatott, amelyet Koreában Casper Electric néven forgalmaznak: a 35,2 kWh-s lítium-vas-foszfát (LFP) akkumulátort használó Ray EV-vel ellentétben a Casper Electric alapverzióját 42 kWh-s akkumulátorral, és a Long-Range változatot 49 KWh-s akkucsomaggal szerelték, mindkettő fejlettebb nikkel-kobalt-mangán (NCM) technológiával, amelyből a nagyobbikkal akár 355 km-t is képes megtenni egy töltéssel.

A külső dizájn kiemelkedő elemei a LED pixelgrafikus irányjelzők, a hátsó lámpák és a lökhárítók. A Hyundai szerint az Inster 10,25 colos digitális műszeregységgel, 10,25 colos infotainment érintőképernyővel és vezeték nélküli töltődokkolóval rendelkezik, amely továbbfejlesztett technológiát és kényelmet biztosít.

A vállalat azt is közölte, hogy a kis elektromos modellt először Koreában, majd Európában, a Közel-Keleten és az ázsiai csendes-óceáni térségben dobja piacra idén nyártól kezdődően. A vállalat tájékoztatása szerint a jövőben egy további változat, az Inster Cross masszívabb, terepre fókuszáló kialakítással csatlakozik az Inster családhoz.

Yoo-suk Chung, a Hyundai koreai üzleti részlegének alelnöke elmondta, hogy a Casper Electric a 20 millió von (kb. 5,3 mFt) körüli ártartományban fog piacra kerülni Dél-Koreában. A kiskereskedelmi ár az állami elektromosautó-támogatással tovább csökken– mondta. „Bár a teljes elektromos járművek piaca lassul, reméljük, hogy a Casper Electric fordulatot hoz számunkra” – tette hozzá Jae-hoon Chang, a Hyundai Motor elnöke.

A Puszani Mobilitási Kiállításon a Hyundai beltéri tesztvezetési programot kínált a Casper Electric modellel, lehetőséget kínálva a résztvevőknek, hogy egy 70 méteres beltéri pályán megtapasztalják teljesítményét. Ezen túlmenően, a Busan Station Plaza területén különleges kiállításokat is rendeztek az IONIQ 5 és a Casper Electric modellekkel. 

A Hyundai emellett kiemelte a HTWO márkával és a HTWO Grid megoldással kapcsolatos hidrogén-kezdeményezéseit, amelyek célja a hidrogéntársadalomra való átállás felgyorsítása. Ez az átfogó megoldás a hidrogén értékláncának minden szakaszát integrálja a gyártástól a hasznosításig, optimalizálva a megoldásokat a különféle vevői igényekre.

Ezenkívül az „N Street Busan” esemény magával ragadó élményt nyújtott a Hyundai nagyteljesítményű N márkájával kapcsolatban, N kiállítással, egyedi árucikkekkel, gymkhana taxitúrákkal és még sok egyéb szórakoztató programokkal.

A Kia, Korea második legnagyobb autógyártója ezen az autószalonon bemutatta az EV3 modelljét, amellyel a tiszta, üzemű autók lassuló növekedését kívánja újra fellendíteni azáltal, hogy olcsóbb modelleket kínál a pénztárcabarát vezetők számára.

A Puszani Mobilitási Kiállításon a Kia jól láthatóan kiállította az EV3 modelljét a kiállítóterem bejáratánál és különleges látogatói élményt teremt a dedikált „EV3 Zónában”. A látogatók felfedezhetik az EV3 egyedi tulajdonságait és gyorsan információkhoz juthatnak a nagyméretű kioszkok és a Yeo-jun Yoon neonművész együttműködésével kialakított tematikus kijelzők segítségével.

A Kia először Koreában állította ki a PV5, PV1 és PV7 PBV koncepciómodelleket, bemutatva az innovációkat, amelyeket ezek a modellek a közlekedésben hoznak. A 2025-ben piacra kerülő PV5 modellt a városi infrastruktúrára és különféle üzleti szektorokra optimalizálták, mint például az ingajárat és az utolsó mérföldes szállítás. A PV1 járművet rövid távú logisztikára tervezték minimális fordulási körrel, míg a PV7 nagy teret és nagy hatótávolságot kínál a hosszú távú logisztikához.

A PBV zónában a PBV mozgalmait megjelenítő bemutatókat és videókat láthatnak az érdeklődők, amelyek bemutatják a PV5 változatos alkalmazási területeit, javítva a városi logisztikai ökoszisztéma megértését és a PBV-k által létrehozott új üzleti kiterjesztéseket.

A Kia Koreában először mutatta be első autentikus pickup kisteherautójának, a „Kia Tasmannak” az álcázott modelljét a Puszani Mobilitási Kiállításon. A tasmán táj vad szépsége által ihletett terepszínű dizájn célja, hogy lélegzetelállító tájakon és kalandos kihívásokon keresztül kalauzolja az embereket. A Kia azt tervezi, hogy a „The Kia Tasmant” 2025-től bevezeti a globális piacra, megcélozva a szabadtéri szabadidős tevékenységeket kedvelő vásárlókat.

A Kia a Disney-vel együttműködve létrehozott egy „Családi zónát” az „Agymanók 2” című animációs filmhez kapcsolódva, amely különféle élményszerű eseményeket és ajándékokat kínál. A látogatók személyre szabott telefonháttereket és emlékképeket készíthetnek a tematikus fotózónákban.

A Hyundai Motor Group Electric-Global Modular Platform (E-GMP) platformjára épülő, NCM akkumulátorral felszerelt Kia EV3 egyetlen feltöltéssel akár 600 km megtételére is képes. A Kia azt tervezi, hogy az EV3 modelljét a júliusi koreai bevezetést követően 35 és 50 ezer dollár (12,9 és 18,4 mFt) közötti áron kívánja értékesíteni Európában a negyedik negyedévtől, valamint jövőre az Egyesült Államokban és más piacokon is, a júliusi Dél-Korea után.

Az autószalonon a Hyundai Motor két prémium koncepcióautót is bemutatott a Genesis márkaneve alatt – a Neolun Concept és az X Gran Racer Vision Gran Turismo Concept modelleket. A Neolun, a Genesis márka első nagyméretű elektromos GV90 hobbiterepjárójává fejlődő koncepciót először a márciusi New York-i Nemzetközi Autószalonon mutatták be.

A Neolun B-oszlopok nélküli ajtókkal rendelkezik, amelyek összekötik a karosszériát és a tetőt. Az elrendezés nyitottabb belső teret biztosít, mint a hagyományos járművekben, miközben maximalizálja az utasok kényelmes elhelyezkedését. A Hyundai szerint a GV90 lesz az első olyan jármű, amely a következő generációs elektromos járműveket magába foglaló eM platformra épül. Az X Gran Racer Vision a Hyundai és a Sony Gran Turismo versenyjáték-franchise-ával történt együttműködésének részeként készült.

Az áprilisi pekingi debütálás után Koreában először bemutatott G80 Electrified Facelift új mércét állít fel az elektromos luxuslimuzinok számára. Megnövelt tengelytávval, megnövelt belső luxussal és olyan fejlett technológiákkal, mint a 27 colos széles kijelző és a nagy felbontású Bang & Olufsen hangrendszer, a G80 Electrified Facelift páratlan vezetési élményt ígér.

A frissített G80 megnövelt kényelemmel büszkélkedhet olyan funkciókkal, mint az elektromosan dönthető, független ülések és az Easy Close rendszer, amelyek kiemelkedő utaskényelmet és versenyképességet biztosítanak a piacon .A 130 mm-rel megnövelt tengelytávnak köszönhetően az Electrified G80 mostantól nemcsak több lábteret kapott, de a padlóban egy eddigeknél nagyobb, 95,4 kWh-s akkumulátorcsomag is helyet kapott. Ez az új csomag lehetővé teszi, hogy a G80 hatótávja 475 km-es legyen szigorú koreai szabványok szerint, ami az EPA vagy WLTP rendszerben akár a 600 km elérését teheti lehetővé.

Forrás: kedglobal.com

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését