Késik a Hyundai IONIQ 9 bemutatása
A Hyundai Motor eredetileg az idei Puszani Autókiállításon tervezte bemutatni eddigi legnagyobb IONIQ modelljét, ami helyett csak az apró Casper elektromos változatát helyezték a reflektorfénybe.
A Hyundai Motor először a 2021-es Los Angelesi Autószalonon mutatta be a SEVEN névre keresztelt koncepicóautóját, amely a tisztán elektromos IONIQ trió legnagyobb modelljének előfutáraként szolgált. Amennyiben követik a Hyundai nómenklatúrájának szabályait, a három üléssoros nagyterepjáró modellt ennek alapján IONIQ 7 néven ismerhettük volna meg. Az idei év elején azonban a vállalat úgy határozott, hogy az autót inkább IONIQ 9 néven fogja forgalomba hozni, amely nemcsak egy névváltozás, de jelzi azt a stratégiát, amelynek révén az autó a Hyundai villanyautó-kínálatának zászlóshajójává kívánják fejleszteni.
Az interneten számos alkalommal megörökítették már a nagy, 7 üléses, 3 üléssoros elektromos hobbiterepjáró közutakon végzett tesztelését. Az erős álcázás ellenére a nagy szabadidőautó sziluettje és közúti jelenléte szembetűnő. Elöl LED menetfények világítanak a motorházetőn, alatta pedig Parametrikus LED fényszórókat helyeztek el.
Az oldalnézetből már a SUV puszta hossza jelzi, hogy ennek az autónak kell a zászlóshajónak lennie. A tesztpéldányok könnyűfém keréktárcsái elegáns formatervezési mintát viselnek, amelyek némelyike minden bizonnyal gyártásba is kerülnek. Egy aerodinamikusabb kialakításra számíthatunk, akárcsak az IONIQ 5 vagy az IONIQ 6 esetében. Ezen kívül ez a villanyautó is síkba illeszkedő ajtókilincseket, fekete oldaloszlopokat és kissé dobozos megjelenést kapott. Hátul a csomagtartón LED hátsó lámpák találhatók, oldalt függőlegesen elhelyezve.
Ami a pontos specifikációkat illeti, a legtöbb dolog egyelőre tisztázatlan. Ennek ellenére nagy az esély arra, hogy az elektromos hajtásláncot a Kia EV9 modelljétől kapja az autó, legfeljebb némi módosítással, fejlesztéssel. Így az IONIQ 9 is egy 76,1 kWh-s vagy egy 99,8 kWh-s akkumulátorcsomagot kaphat, utóbbi duplamotoros kivitelben az EV9 legagresszívebb változatában tekintélyes 378 lóerős teljesítményt és 700 Nm maximális nyomatékot képes leadni. Az EV9 hivatalos WLTP hatótávolság 562 km.
Ezenkívül a többiIONIQ modellhez hasonlóan a 9-es is 800 voltos architektúrát fogja használni, amely támogatja a 350 kW-os egyenáramú ultragyors töltést is. Egy ilyen töltővel mindössze 15 perc alatt 248 km hatótávot lehet tölteni az autóba. Valószínűleg lesz lehetőség választani az egymotoros RWD vagy a kétmotoros AWD konfiguráció között. A Kia az EV9-ből is fejleszt keményebb GT változatot, így az iis elképzelhető, hogy egy későbbi szakaszban akár egy N változatot is fejlesztenek a hobbiterepjáróból.
Iparági információk szerint a Hyundai az idei év végén dobhatja végül piacra az új IONIQ 9 modelljét. A debütálásának késése annak tudható be, hogy a koreai autóipari óriás biztos akar lenni abban, hogy amint az autó megjelenik, minden szükséges elemet (a formatervezés, a stílus, a funkciók és a technológia tekintetében) kínáljon ahhoz, hogy az autó a Hyundai luxusának csúcsát képviseli. Annak ellenére, hogy az elektromos járművek értékesítése lelassult a világ főbb villanyautó-piacain, beleértve az Egyesült Államokat, Kínát és Európát, az olyan autógyártók, mint a Hyundai és a Kia, nagyon jó helyet vívtak ki maguknak az eladási listákon.
Forrás: learnelectriccars.com
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!