Enyhén csökkentek a Hyundai csoport eladásai Európában
Az Európai Gépjárműgyártók Szövetsége (ACEA) júliusban közzétett adatai szerint a Hyundai és a Kia vállalatok összesített eladásai Európában enyhén csökkentek az idei év első felében.
A két dél-koreai autógyártó januártól júniusig összesen 563 862 darab járművet értékesített az Európai Unióban (EU), az Európai Szabadkereskedelmi Szövetségben (EFTA) és az Egyesült Királyságban, ami 2,0 százalékos csökkenést jelent az előző év azonos időszakához képest. Piaci részesedésük is mintegy 0,5 százalékponttal, 8,7-ről 8,2 százalékra csökkent.
Vállalatokra lebontva a Hyundai európai értékesítése elérte a 281 518 darabot, ami 4,0 százalékos növekedés az előző év azonos időszakához képest. Ezzel szemben a Kia eladásai 7,4 százalékkal csökkentek, összesen 282 344 darabra. Az általános csökkenés ellenére egyes modellek kivételesen jól teljesítettek. Európában a Kia Sportage lett a legkelendőbb modell 88 789 darabbal, ezt követi a Hyundai Tucson 64 254 darabbal, a Kia Ceed 61 860 darabbal, a Hyundai Kona 42 151 darabbal és a Kia Niro 38 846 darabbal.
Az elektromos járművek szegmensében a Hyundai Kona EV 14 941 eladott darabjával piacvezető, ezzel Európa legkelendőbb elektromos járműve. Ezt szorosan követte a Kia Niro EV 14 795 darabbal, a Kia EV6 13 492 darabbal, a Hyundai IONIQ 5 9 101 darabbal és a Kia EV9 5 680 darabbal.
Az idei év első felében Európában a legjelentősebb értékesítési növekedést elérő autógyártó a japán Toyota volt. A történelem leggyengébb jen árfolyamát kihasználva a Toyota eladásai 16,1 százalékkal 522 585 darabra nőttek az előző évhez képest. Piaci részesedésük is 6,8-ról 7,6 százalékra emelkedett, szorosan a Hyundai Motor Group mögött.
A Hyundai és a Kia eladásainak visszaesése több tényezőnek tudható be, többek között a japán autógyártók, például a Toyotával folytatott erősödő versenyének, amelyek a gyenge jent kihasználva versenyképesebb árakat tudtak kínálni. Ezen túlmenően, az európai autópiacon a fogyasztói preferenciákban változások tapasztalhatók, egyre nagyobb hangsúlyt fektetve az elektromos járművekre és a környezetbarát lehetőségekre.
Forrás: businesskorea.co.kr