A Hyundai és Kia modellek árai 5 év alatt megduplázódtak

A most nyilvánosságra hozott jelentésük alapján a két vezető dél-koreai autógyártó, a Hyundai Motor és a Kia vállalatok járműveinek ára az elmúlt öt évben csaknem megduplázódott, mind koreai, mind globális szinten.

A Hyundai és Kia modellek árainak ilyen mértékű emelkedését több tényező is befolyásolta. Az árakat elsősorban a prémiumot hangsúlyozó stratégia húzza felfelé, amit az infláció és az árfolyamok ingadozása miatt megnövekedett termelési költségek is tetéznek. Ezen túlmenően az egyes piacokon (pl. EU) bevezetett kötelező felszerelések árai szintén növelték az egyes járművek vételárát, de nyilvánvalóan az új technológia, így az új fejlesztésű villanyautók megjelenése is felfelé nyomta az átlagárakat.

A nemrég közzétett éves és negyedéves üzleti jelentéseik szerint a Hyundai személygépkocsik átlagos koreai eladási ára a 2019-es 37,74 millió vonról (kb. 9,9 mFt) az idei első negyedévben 53,19 millió vonra (kb. 13,9 mFt) nőtt, ami 40,9 százalékos növekedést jelent. A hobbiterepjárók és szabadidő-autók koreai eladási ára 35,43 millió vonról (kb. 9,3 mFt) 52,23 millió vonra (13,7 mFt) emelkedett ugyanebben az időszakban, ami 47,4 százalékos növekedést jelent.

Az áremelkedés még meredekebb volt a nemzetközi piacokon, ahol a helyi prémium árazás és az árfolyamhatások tovább erősítették az emelkedést. A Hyundai személygépkocsik átlagos globális eladási ára 94,6 százalékkal ugrott meg, a 2019-es 24 280 dollárról (kb. 8,6 mFt) az idei első negyedévben 47 240 dollárra (kb. 16,8 mFt) emelkedett. A szabadidőjárművek esetében az átlagár 98,8 százalékkal, 25 460 dollárról (kb. 9,05 mFt) 50 620 dollárra (kb. 17,99 mFt) nőtt.

A Hyundai Motor ezt az emelkedést a luxus Genesis márkájának diverzifikációjával és a megnövekedett gyártási költségekkel magyarázta, amelyek együttesen magasabb átlagos eladási árakat eredményeztek modelljei között. A vállalat azt is megjegyezte, hogy az elmúlt öt évben az árfolyam 14 százalékos növekedése jelentősen befolyásolta a koreai vonra átváltott árakat.

A Kia modellek áremelkedése viszonylag alacsonyabb volt, mint a Hyundaié. Dél-Koreában a Kia személyautói és szabadidőjárművei 4,3, illetve 37,3 százalékkal drágultak az ötéves időszakban. Nemzetközi viszonylatban a Kia személyautóinak és szabadidő-autóinak ára 9,9, illetve 47,5 százalékkal emelkedett.

Forrás: pulsenews.co.kr

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését