A Hyundai felére csökkenti az AC töltési időt új villanyautóiban

A Hyundai azt tervezi, hogy a jelenlegi szinthez képest felére csökkenti elektromos autói váltóáramú töltési idejét, így a jövő elektromos Hyundai autói lényegesen gyorsabban töltődnek fel otthoni és köztéri töltőkön.

A Hyundai legfrissebb fenntarthatósági jelentésében azt állítja, hogy a következő generációs dedikált elektromos járművek platformjainak bevezetésével a jelenlegi szinthez képest az AC (váltóáramú) töltési idő 50 százalékos csökkentését fontolgatja. A vállalat „eM” néven egy új platformot fejleszt az elektromos személyautók számára, amely mellett egy külön „eS” platformot is létrehoz a célalapra épített járművek (PBV) számára. A gyorsabb AC töltési idő mellett a vállalat célkitűzései között szerepel az akkumulátor kapacitásának 40 százalékos és a motorteljesítmény 28 százalékos növelése is.

A Hyundai az IONIQ 5 N modelljében már a vállalat legújabb akkumulátorcsomagját használja, amely 10,5 kW-os háromfázisú beépített töltővel rendelkezik. Ez az akkumulátorcsomag egy 84 kWh-s lítium-ion egység, amely a vállalat negyedik generációs technológiájával rendelkezik, és a teljes feltöltése 7 óra 35 percet vesz igénybe. Ha a Hyundai jelentősen lecsökkenti a váltóáramú töltési időt, mondjuk az IONIQ 5 N esetében négy óra alá, akkor előfordulhat, hogy az ügyfeleknek nem kell éjszakán át tölteni elektromos autóikat. Például ha reggel az ügyfél megérkezik az irodájához, elkezdheti egy AC töltőn feltölteni az elektromos autóját, amely így már akár jóval az ebédszünet előtt teljesen feltöltődhet. 

Ezen túlmenően, mivel az ügyfeleknek ritkábban kellene egyenáramú töltőkre támaszkodniuk, jelentősen csökkentenék töltési költségeiket, és meghosszabbítanák az akkumulátorcsomag élettartamát is, amivel hosszú távon még többet takarítanak meg. Tömeges szinten az egyenáramú töltők kisebb kihasználtsága csökkentheti az elektromos hálózat terhelését is. A legtöbb autógyártó az elektromos járművek egyenáramú töltési teljesítményének növelésére összpontosít, a kínai cégek, például a Zeekr és a Li Auto pedig már jóval 500 kW feletti értéket is átléptek. A váltakozó áramú töltési képesség javítása azonban nagyobb hasznot hozhat a töltési ökoszisztémának világszerte.

Sajtóértesülések szerint a Hyundai először a Genesis GV90-ben, egy nagyméretű három üléssoros hobbiterepjáróban használja majd az eM platformot. A közelgő elektromos zászlóshajó a Hyundai AC töltési fejlesztéseivel is rendelkezhet. A dél-koreai autógyártó megerősítette, hogy az eM platform alapú elektromos járművek olyan újdonságokat tartalmaznak majd, mint az első és a második sorban elforgatható ülések, a műszerfalból kiemelkedő kijelző és a 3+ szintű, fejlett vezetéstámogató funkciók.

A Hyundai azt is tervezi, hogy az Elektromos Moduláris Platformra (E-GMP) épülő modellek cella-modul akkuegységeinél jobb energiasűrűséggel rendelkező, eM platform alapú elektromos járműveket kínál majd cella-modul akkumulátorokkal. Ezen túlmenően a vállalat bizonyos alacsonyabb kategóriás autóiban az NCM cellák helyett LFP-cellákat fog használni, hogy versenyképes árat érjen el.

Az eM platform a B-től E-ig terjedő modellszegmenseket fogja lefedni, vagyis az E-GMP platformhoz képest szélesebb választékot kínálnak. A 2023-as CEO Befektetői Nap rendezvényen a Hyundai elárulta, hogy 2025 és 2030 között négy elektromos Hyundai és öt Genesis elektromos autót fog piacra dobni az új moduláris alvázon. A vállalat azt is bejelentette, hogy a Kia négy elektromos autóhoz fogja ugyanazt a platformot felhasználni ebben az időszakban.

Forrás: electrive.com

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését