Érkezik az új Hyundai i30 N – Ausztráliába

A Hyundai Motor nyilvánosságra hozta az első képeket a második faceliftjén átesett i30 kompakt modelljének legerősebb, N változatáról, amelyet az európai forgalmazás megszűnésével sajnos leginkább csak ausztrál hírportálok képein láthatunk majd viszont.  

Az ausztrál Drive magazin beszámolója szerint a Hyundai i30 N régóta várt második „ráncfelvarrásáról” – új technológiával és dizájn finomításokkal, több lóerő nélkül – hetekkel azelőtt megjelentek a részletek, hogy az első példányok augusztusban megérkeznének az ausztrál bemutatótermekbe.

A frissített i30 N globálisan Ausztráliában debütál, azon kevés piacok egyikeként, ahol továbbra is forgalmazzák a Hyundai legelső forró ferdehátú modelljét, miután azt az idei év elején kivonták az európai piacról. Ausztrália lesz az egyetlen olyan piac, ahol a Hyundai ugyanabban a bemutatóteremben kínálja az i20 N, i30 Sedan (Elantra) N, i30 N és IONIQ 5 N modelleket.

Az előrejelzéseknek megfelelően a változások nem olyan jelentősek, mint a 2017-ben piacra dobott i30 N első változatához képest a 2020-ban bemutatott első „facelift”, amely nagyobb teljesítményt, továbbfejlesztett technológiát és automata sebességváltót hozott. A külső változások közé tartozik az új méhsejt alakú hűtőrács mintázat, piros betétek az első légbeömlő nyílásokban, átrajzolt oldalszoknyák vörös betétekkel, valamint a fekete első és hátsó Hyundai jelvény. A 19 colos kovácsolt könnyűfém keréktárcsák új matt szürke felülettel rendelkeznek, bár nehéz észrevenni a különbséget.

Belül a legfontosabb változás az új, 10,25 colos digitális műszercsoport, amely a korábbi analóg műszereket és a 4,2 colos kijelzőt váltja a műszeregységben. Ehhez csatlakozik egy ugyancsak 10,25 colos infotainment érintőképernyő, amely immár éteren keresztüli (OTA) frissítéseket kínál. Azt egyelőre a képek alapján nem tudni, de valószínűleg az új i30 is megkapta a digitális műszeregységben a többi ilyen cockpittal ellátott N modell N-specifikus elrendezését is. 

A most kifutó i30 N-ben az N Grin Shift funkciót egy kis fekete gombbal aktiválhatták a kormányon, míg mostantól egy vörös, kör alakú gombbal lehet azt aktiválni, amely élesíti az átviteli reakciókat, felszabadítja a maximális teljesítményt és 20 másodpercre kinyitja a bimodális kipufogót. Ezzel az i30 N igazodott a többi, újabb modellen – pl. az i30 Sedan N és az IONIQ 5 N – található megoldáshoz. További új belső jellemzők közé tartozik az új betétek és a kék kontrasztvarrások az Alcantara és a bőr első sportüléseken, a fényes fekete burkolat a sebességváltó körül, valamint az USB-A-t felváltó három USB-C port (egy elöl, kettő hátul).

Az autó biztonsági rendszereit az autonóm vészfékezési rendszer kerékpáros-érzékelésével frissítették, valamint olyan új funkciókkal, mint a közlekedési tábla-felismerés, a hátsó utasokra figyelmeztetés, a vezetői éberség-figyelmeztetés és a többszörös ütközés esetén automatikus fékezés. (ezen rendszerek többsége korábban már bekerült az i30 európai kivitelébe)

A frissítés során változatlan maradt a 2.0 literes turbófeltöltős, négyhengeres benzinmotor, amely 280 lóerőt és 392 Nm-t képes leadni, amelyhez hatfokozatú kézi vagy nyolcfokozatú duplakuplungos automata sebességváltó és elsőkerék-hajtás kapcsolódik.

Ausztráliában az i30 N árai az újdonságok miatt várhatóan emelkedni fognak, bár az emelkedés nem lesz olyan jelentős, mint a közelmúltban az alap i30 második ráncfelvarrása esetében, amelyet mostantól Csehországban szerelnek össze az i30 N mellett Ausztrália számára. A következő generációs i30 N fejlesztésének esélye igen csekély, mivel a Hyundai az elektromos autók felé mozdul el – és ehelyett próbál új életet lehelni a jelenlegi, nyolcéves génekre épülő modellbe.

Forrás: drive.com.au

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését