A Hyundai az LG-vel közösen fejleszt akkucsere-szolgáltatást

A Hyundai Motor és az LG Energy vállalatok egy olyan elektromos autót fejlesztenek, amelynek akkuját néhány perc alatt ki lehet cserélni és a prototípusok tesztelésére taxitársaságok, szállító cégek bevonásával már idén sor kerülhet.

A dél-koreai Hyundai Motor egyesíti erőit a világ vezető akkumulátorgyártójával, az LG Energy Solution vállalattal annak érdekében, hogy az elektromos járművek akkumulátorcella-cseréjének szolgáltatását elindítsa el a villanyautók vásárlói számára. A két vállalat a koreai kormányzattal, a Koreai Automobil és Mobilitás Szövetséggel és a Koreai Akkumuláotripari Szövetséggel közösen júniusban létrehozza a Battery-as-a-Service (BaaS) együttműködési tanácsát. Az akkumulátorgyártók, az SK On és a Samsung SDI vállalatok is azt fontolgatják, hogy csatlakoznak a tanácshoz.

A tanács ülést fog tartani Szöulban, hogy megvitassák a nyolc kulcsfontosságú kérdést, beleértve az elektromos járművek akkumulátor teljesítményének értékelését és a szén-dioxid-kibocsátás becslését – mondta egy elektromos járműipari tisztviselő. A BaaS egy elektromos járművek járműtulajdonlásának üzleti modellje és az akkumulátorcsere-program előfizetését takarja. Az elektromos járművek vezetői gyorsan kicserélhetik a lemerült akkumulátorukat egy teljesen feltöltöttre egy csereállomáson, ami kényelmes és jelentős töltési időt takarít meg.

A Hyundai olyan autókat fejleszt, amelyek akkumulátorait biztonságosan ki lehet cserélni a BaaS rendszeren keresztül. Az autóipari óriás arra számít, hogy a csererendszer döntő szerepet fog játszani az elektromos járművek eladásának fellendítésében. „Az elektromos járművek árai csökkenni fognak, ha a BaaS piac bővül" – mondta egy autóipari tisztviselő. „Az akkumulátor az elektromos járművek árának körülbelül 40 százalékát teszi ki” – tette hozzá a tisztviselő.

Kína a BaaS rendszer egyik fő piaca. A kínai elektromos járműveket gyártó Nio mintegy 2 400 akkumulátorcsere állomást üzemeltet a világ legnagyobb elektromos járműpiacán, így körülbelül 10 perc alatt kicserélhető az akkumulátor. A Stratistics MRC piackutató cég szerint az elektromos járművek globális akkumulátorcsere-piaca 2030-ra 36,6 milliárd dollárra fog nőni, ami körülbelül tízszer akkora, mint 2023-ban volt.

Habár a koreai BaaS piac még csak kezdeti stádiumban van, a Hyundai és az LG Energy, az ország vezető elektromos jármű- és akkumulátorgyártója együttműködése várhatóan felgyorsítja a helyi akkumulátorcella-cserepiacot.

A Hyundai februárban megkapta a kormány szabályozási keretrendszerét, hogy olyan elektromos autót fejlesszen ki, amely öt percen belül képes az akkumulátorát kicserélni. Az autógyártó a házon belüli PIT IN vállalkozásával az idei év második felében elindítja a taxisofőrök és szállítmányozók akkumulátorcsere állomásainak demonstrációs projektjét. Az LG Energy a házon belüli Kooroo vállalattal az elektromos kerékpárok szegmensében szintén felgyorsítja az akkumulátorcsere szolgáltatását.

Forrás: kedglobal.com

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését