A Hyundai felavatta új akkucellagyárát Indonéziában

A Hyundai Motor Group a jövő elektromos járműipari ökoszisztémája megteremtésének újabb állomásaként megnyitotta vadonatúj akkucellagyártó-üzemét Indonéziában, ahonnan nemcsak a helyi, de a koreai autógyárait is ellátja saját akkumulátorcsomagjaival. 

A Hyundai Motor Group befejezte az az LG Energy Solutions vállalattal közös „HLI Green Power (Hyundai LG Indonesia Green Power)” akkumulátorcella-gyárának építését. Ezzel párhuzamosan a Hyundai Motor indonéziai üzeme a HLI Green Power által készített akkumulátorcellák beépítésével megkezdi a vadonatúj Kona Electric sorozatgyártását is. Ennek megfelelően a Hyundai Motor Group az első olyan autógyártó Indonéziában, amely helyi gyártási rendszerrel rendelkezik az elektromos járművek akkumulátorcelláitól egészen a kész járművekig, lehetőséget biztosítva arra, hogy Indonézián kívül is stratégiai előnyt biztosítson az ASEAN régió elektromos járművek piacán.

Indonézia a világ negyedik legnépesebb országa, és a Délkelet-ázsiai Nemzetek Szövetségének (ASEAN) központja, amely robbanásszerű növekedési potenciállal rendelkezik. Emellett a világon az első helyen áll az elektromos járművek akkumulátoraiban kulcsfontosságú ásványi anyag, a nikkel készletei és bányászata tekintetében, és ezzel együtt fontos szerepet tölt be a nyersanyagellátási láncban.

Július első napjaiban a Hyundai Motor Group az indonéz kormányzattal közösen egy ceremóniát rendezett az indonéz elektromos járművek ökoszisztéma kiépítésének megünneplésére a HLI Green Power üzemében, amely az indonéziai Karawang Új Iparvárosában (KNIC) található, és amelynek keretében bejelentették a HLI Green Power beruházásuk befejeződését. Emellett megünnepelték a Kona Electric szériagyártásának megkezdését is. Dél-Koreából és Indonéziából több mint 300 fő vett részt a rendezvényen, többek között Joko Widodo indonéz elnök, Eui-sun Chung, a Hyundai csoport elnöke, valamint az LG Energy Solution elnöke, Dong-myeong Kim is.

„A mai napon lefektettük az alapot ahhoz, hogy fontos szerepet játsszunk az elektromos járművek globális akkumulátor- és az elektromos járművek gyártási ökoszisztémájában. Szeretnék köszönetet mondani a Hyundai Motor Groupnak és Eui-sun Chung elnöknek, hogy eme fontos projektről döntést hoztak” – mondta Joko Widodo elnök, majd hozzátette: „A Hyundai Motor Group és az LG integrált akkumulátor-ökoszisztémája tovább erősíti a kapcsolatot Korea és Indonézia között.”

„Az indonéz akkumulátorcella üzem befejezése és a Kona Electric sorozatgyártása a Hyundai Motor Group és Indonézia közötti együttműködés gyümölcse, szimbolizálva szilárd partnerségünket és a jövő elektromos járművek ökoszisztémája előremozdítása érdekében végzett közös munkát nemcsak Ázsiában, hanem globálisan is. – Ez azt jelenti, hogy haladunk előre” – mondta Eui-sun Chung, a Hyundai Motor Group elnöke, majd így folytatta: „Az Indonéziában gyártott és értékesített járművek új mércét állítanak fel a potenciális vásárlók számára Délkelet-Ázsiában, és Indonézia elektromos járműiparának újjáélesztése új gazdasági lehetőségeket kínál majd az egész Délkelet-ázsiai régió számára.”

A HLI Green Power által gyártott akkumulátorcellákat a rendezvényen Joko Widodo elnök személyesen szerelte össze akkumulátormodulokba és csomagokba, majd kézjegyét az első Indonéziában gyártott, vadonatúj Kona elektromos autó motorháztetején elhelyezte. Widodo elnök annak idején, 2019-ben szintén aláírását helyezte el egy Kona Electric modellen az indonéz gyárberuházási szerződés ünnepségén, amelyet az ulszani gyárban rendeztek.

A Hyundai Motor Group akkumulátorcella-villanyautógyártó rendszerének létrehozása jelentős abból a szempontból, hogy lefektette az Indonézián túlmutató ASEAN elektromos járművek ökoszisztémájának alapjait. Az autógyártó, amely nagyszabású beruházások révén egy Koreára épülő globális villanyautó-ökoszisztémát valósít meg, Indonéziában egy helyi elektromos jármű ökoszisztémát hoz létre, amely magában foglalja a nyersanyag beszerzést, az akkumulátor- és készjármű-gyártást, a töltőinfrastruktúra bővítését, valamint az akkumulátor-újrahasznosítást is, valamint olyan stratégiát is kidolgoznak, amelynek keretében megszerzik vezető pozíciójukat az ASEAN térség elektromos járműpiacán. Ezek között lehetővé vált a legfontosabb akkumulátorcelláktól az akkumulátorcsomagokig és a kész járművekig mindennek a helyi sorozatgyártása, ami lehetővé teszi az ökoszisztéma rugalmasabb előre-hátra bővítését.

A Hyundai Motor Group és az LG Energy Solutions által az indonéziai Karawang új ipari komplexumában létrehozott HLI Green Power üzem építése 2021 szeptemberében kezdődöttmeg és a tavaly második félévi próbagyártást követően az idei második negyedév óta gyárt akkumulátorcellákat. Az összesen 320 ezer négyzetméteres területen van elektróda folyamat, összeszerelési és aktiválási folyamatokkal és az üzem 10 gigawattóra (GWh) éves kapacitással képes akkumulátorcellákat gyártani, ami több mint 150 ezer elektromos jármű ellátását biztosítja

A HLI Green Power által gyártott akkumulátorcellák nagyteljesítményű NCMA lítium-ion akkumulátorcellák, amelyek nagy mennyiségű nikkelt, kobaltot és mangánt tartalmaznak alumínium hozzáadásával (A), ami növeli a teljesítményt és csökkenti a kémiai instabilitást. Ezeket a helyben összeszerelt akkumulátorcellákat a Hyundai Motor és a Kia vállalatok különböző modelljeibe, valamint a Hyundai Motor indonéziai üzemében gyártott elektromos járművekbe építik be. Ezek között van az Indonéziában július 17-én bemutatkozó vadonatúj Kona Electric is, amely szintén a HLI Green Power által gyártott akkumulátorcellákkal kerül piacra.

A Kona Electric immár a Hyundai Motor 2022 márciusában elkészült indonéz gyárában készülő második elektromos járműmodellje az IONIQ 5 után, ami várhatóan jelentős szerepet fog játszani az indonéz elektromos járművek piacának növekedésében. A Hyundai Motor különféle speciális elektromos járművekhez kapcsolódó marketingkampányokat indít a Kona Electric piacra dobásával egy időben, amely a termék versenyképességére, például jövőorientált dizájnjára, kategóriájában legjobb hatótávolságára, új csatlakozási technológiájára és fejlett biztonsági képességeire fókuszál. Ezen keresztül a stratégia az, hogy a Kona Electric modellt Indonézia reprezentatív elektromos járművévé tegyék.

Ezen túlmenően a Hyundai Motor Group különböző cégekkel dolgozik azon, hogy Indonéziában stabil ellátási láncot biztosítson az elektromos járművek akkumulátorai alapanyagaihoz, mint például a nikkelhez, az alapvető nyersanyagokhoz, és Indonéziában is felgyorsítja a nyilvános töltési infrastruktúra kiépítését. Azt is kutatják, hogyan használhatják fel a használt akkumulátorokat az elektromos járművek életciklusán belüli erőforrás-ciklus létrehozására.

A Hyundai Motor Group indonéz ökoszisztéma-építési modellje várhatóan pozitív szinergiát teremt nemcsak az indonéz elektromos járművek értékesítésében, hanem az ASEAN régióban és a globális értékesítésben is. Indonézia, amely 2060-ra karbonsemlegessé kíván válni, aktív politikát folytat az elektromos járműipar támogatására, amelynek kapcsán nemrég bejelentették, hogy 2030-ban már 600 ezer elektromos járművet kívánnak helyben gyártani.

Indonéziában az elektromos jármű vásárlásakor azt kivonják a forgalmi torlódások elkerülése érdekében alkalmazott kétrészes adórendszerből, emellett a 12-15 százalékos regisztrációs adó alól is mentesülhet vagy az csökkenthető olyan nagyvárosokban, mint például Jakarta. Ezen túlmenően azok az elektromos járművek, amelyek helyi alkatrészek és munkaerő felhasználásával megfelelnek a honosítási arány követelményeinek, mentesülnek a 15 százalékos luxusadó alól és átmenetileg 10 százalékpontos (11 helyett 1) általános forgalmi adó is kedvezményben részesülnek. A kormányzat maga pedig azt tervezi, hogy 2021 és 2030 között évente több mint 10 ezer kormányzati járművet, azaz összesen 130 ezer autót váltanak le elektromos járművekre.

Jelenleg az elektromos járművek iránti kereslet Indonéziában 2023-ban mindössze 18 ezer darab eladását, vagyis a teljes járműkereslet mindössze 2 százalékát teszi ki, ez azonban 2030-ra várhatóan kétszámjegyű piaci részesedést fog elérni. A Hyundai jelenleg a legnagyobb villanyautó-értékesítő autógyártó Indonéziában, ahol a piac 43,8 százalékát birtokolja a tavaly értékesített 7 475 darabbal. Az összes járműeladást tekintve viszont a koreai márka tavaly az ötödik helyen végzett az országban a Toyota, a Honda, a Suzuki és a Mitsubishi mögött. 2023-ban a Hyundai 35 500 járművet adott el a délkelet-ázsiai országban. Ahogy a kínai elektromos járműgyártók hamarosan belépnek Indonéziába, az elektromos járművek piacán a verseny várhatóan jelentősen intenzívebbé válik.

A Hyundai Motor stratégiája, hogy pozitív imázst alakítson ki Indonézia első és egyetlen olyan autómárkájaként, amely helyi sorozatgyártási rendszerrel rendelkezik, miközben az elektromos járművek változatos kínálatával és speciális vásárlói élményekkel vezeti az indonéz elektromos járművek piacát. Ennek megfelelően a Hyundai Motor, amely az IONIQ 5 és IONIQ 6 révén megszerezte prémium elektromos járműmárka státuszát, azt tervezi, hogy a vadonatúj Kona Electric sikeres idei bevezetésével megalapozza az elektromos járművek népszerűsítésének alapjait és a jövőben is folytatja az erre alkalmas elektromos járműmodellek bevezetését az indonéz piacra.

Raynaldi Setiawan, a Hyundai Mampang dél-jakartai márkakereskedés vezetője elmondta, hogy ügyfelei várják a kis elektromos szabadidőautó bevezetését és hozzátette: „A Hyundai Motor új választási lehetőséget kínál a fogyasztók számára a japán márkák uralta indonéz piacon.” Moon-koo Kim, a PT Hyundai Motor Manufacturing Indonesia (HMMI) termelési vezetője hozzátette, hogy az első indonéz akkumulátorokkal felszerelt Kona Electric modell viszonylag alacsony, versenyképes áron kínálják majd az 500 millió rúpiás (kb. 11,3 mFt) tartományban. Ez összehasonlítható a tisztán elektromos középkategóriás IONIQ 5 crossover 782 millió rúpiás (17,7 mFt) árcédulájával. Az IONIQ 5 az első külföldi modell, amelyet helyben gyártanak az országban és a koreai SK On akkumulátoraival szerelték fel. 

Emellett megerősítik az elektromos járművekre szakosodott vásárlói tapasztalatokat is. Terveik szerint a Hyundai Motor ügyfeleinek élményt nyújtanak azáltal, hogy növelik az elektromos járművek értékesítés utáni szolgáltatásaival kapcsolatos elégedettséget az elektromos járművekre specializálódott szakértő szerelők és az elektromos járművekre jellemző karbantartási lehetőségek és terek bővítésével, valamint a márkakereskedők bemutatótermeinél a töltési lehetőségeket. Olyan programokat is kidolgoznak, mint például az elektromos járművekre szakosodott garanciaprogramok és az ingyenes ellenőrzések.

Az elektromos járművek töltéséhez kapcsolódó szolgáltatások körét is bővíteni kívánják. Töltési szolgáltatásokat kínálnak otthonra, nyilvános helyekre és útközben egyaránt. Elektromos jármű vásárlásakor ingyenesen beépítik az otthoni töltőt és egy év töltési kedvezményt biztosítanak. Ezenkívül együttműködnek az indonéz töltési szolgáltatókkal annak érdekében, hogy a Hyundai Motor ügyfelei saját alkalmazáson keresztül kaphassanak töltési szolgáltatásokat különböző régiókban található töltőállomásokon.

A múlt hónapban Indonéziában megrendezett elektromos járműkiállításon a kínai BYD bejelentette, hogy egy autóipari összeszerelő üzemet épít fel a nyugat-jávai Subang Smartpolitan ipari területen, mintegy 100 hektáros területen, amely nagyobb, mint a Hyundai üzeme – jelentette a Xinhua News. Az alapkőletételre állítólag még júliusban sor kerül és a gyár várhatóan 2026-ban kezdi meg működését.

Forrás: hyundai.co.kr, kedglobal.com

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését