Hidrogénautó-gyárrá alakul a Hyundai helyi üzeme

Dél-Korea vezető autógyártója, a Hyundai Motor a Kínából és Európából importált járművekkel való fokozott verseny közepette hidrogénüzemű autóbuszok és teherautók gyártási központjává alakítja át koreai Csondzsuban lévő haszonjármű-gyárát.

Iparági források szerint Dong-seock Lee, az autógyártó koreai gyártási részlegének elnök-vezetője a Hyundai szakszervezeti vezetőivel folytatott közelmúltbeli megbeszélésen azt mondta, hogy a vállalat Csondzsu városában található haszonjármű-gyára a jövőben az üzemanyagcellás járművek (FCEV) bázisává alakul át. Az üzem jelenleg olyan elektromos buszokat gyárt, mint például a County EV, a Staria kisteherautó és busz, valamint közepes méretű teherautók és hidrogénüzemű járműveket. Ezzel a lépéssel a Csondzsu üzem növelni tudja gyárának működési arányát, amely jelenleg 40 százalék körül van. A 100 ezer jármű éves gyártási kapacitásával a gyár tavaly mindössze 39 934 járművet gyártott.

Az év elején a Hyundai az előző évi 500-ról 3 100 darabra növelte éves hidrogénüzemanyagcellás buszgyártási kapacitását. A források szerint a csondzsui gyár még ebben az évben megkezdi a Hyundai Xcient hidrogénüzemű járműmodelljein alapuló autószállító teherautók, hűtőkamionok és üzemanyagcellás kamionok építését. Azt is közölték, hogy 2027-ig új hidrogénüzemű expressz buszokat és alacsonypadlós nagyvárosi shuttle buszokat fejlesztenek ki és azokat is ebben az üzemben tervezik gyártani.

Ez a lépés annak köszönhető, hogy a Hyundainak, a Hyundai Motor Group része, amelynek a Kia. autógyártó és az autóalkatrész-gyártó Hyundai Mobis is a fennhatósága alá tartozik, a kínai haszongépjármű-gyártók és az európai nagy nevek, mint például a Volvo, a Man és a Mercedes-Benz kettős agresszív marketingjével kell szembenéznie Koreában.

A szöuli székhelyű CarIsYou autóipari adatszolgáltató szerint a kínai vállalatok tavaly 1 372 darab nagyméretű elektromos autóbuszt adtak el Koreában, ami a hazai elektromos buszok piacának 50,9 százalékát tette ki. Ez volt az első alkalom, hogy a kínai elektromos buszokból koreai riválisuknál több fogyott a hazai piacon. A koreai járművek számára kedvező, felülvizsgált elektromos autó-támogatási tervek ellenére az idei év első öt hónapjában a kínai gyártású elektromos autóbuszok értékesítési eredménye elérte a 638 darabot, ami meghaladja a koreai gyártású elektromos buszok 500 darabos eladási darabszámát. A koreai teherautópiacon a nagyrészt Európából importált teherautókból 3 037 darabot adtak el 2023-ban, ami közel áll a koreai gyártású teherautók 3 677 darabos eladási számához.

A Hyundai Motor jelentős összegeket költ a hidrogénüzemű járművek globális piacán a vezető pozíció megszerzésére. A vállalat 2021-ben befektetett a H2 Mobility Deutschland GmbH & Co.-ba, egy németországi hidrogénüzemanyag-töltőállomás-üzemeltetőbe, mivel a Hyundai teret akart nyerni a növekvő európai hidrogénüzemű járművek piacán. 

A Hyundai Xcient a világ első sorozatban gyártott üzemanyagcellás nehézteherautója, amelyet 2019-ben dobtak piacra. Az üzemanyagcellás járművek drágábbak, mint az akkumulátoros elektromos autók, de a támogatók szerint a hosszú távú szállításhoz a teherautók nagyobb hatótávja miatt a hidrogén alkalmasabb. 

Forrás: kedglobal.com

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését