A Hyundai üzemanyagcellás teherautói már 10 millió kilométert tettek meg Svájcban

A Hyundai Motor Xcient üzemanyagcellás teherautói a svájci flottahasználat során a közelmúltban átlépték a 10 millió kilométeres összesített futásteljesítményt, amivel bizonyították a világszínvonalú hidrogén üzemanyagcellás technológia hosszútávú megbízhatóságát.

Ezt az eredményt mindössze három év és nyolc hónap alatt érték el azóta, hogy az Xcient Fuel Cell felhasználói 2020 októberében megkezdték flottahasználatukat Svájcban. Ez a siker mérföldkövet jelent a sorozatgyártású hidrogén-üzemanyagcellás teherautó számára, az Xcient Fuel Cell figyelemre méltó, 10 millió km-es összesített futásteljesítményével.

A hagyományos dízel teherautók flottájához képest, amelyek körülbelül 6 300 tonna széndioxidot bocsátanak ki 10 millió kilométeren, az Xcient Fuel Cell teherautó ezen a távolságon jelentősen csökkentette a széndioxid-kibocsátást. Becslések szerint ez a csökkenés egyenértékű körülbelül 700 ezer fenyőfa által évente elnyelt szén mennyiségével, vagy egy 508 hektáros (5 millió négyzetméteres) fenyőerdő létrehozásával.

Jelenleg összesen 48 darab Xcient Fuel Cell teherautó üzemel Svájcban. Az Xcient Fuel Cell két 90 kW-os üzemanyagcellás rendszerrel (összesen 180 kW teljesítménnyel) és egy 350 kW-os villanymotorral működik, így maximális hatótávja több mint 400 km. Minden Svájcban üzemelő Xcient Fuel Cell teherautó kizárólag „zöld hidrogént” használ, a gyártási folyamat során nem bocsátanak ki szén-dioxidot, ami hozzájárul egy környezetbarát hidrogén értéklánc kialakításához Európában.

Ez az eredmény a hidrogén üzemanyagcellás rendszer technológiájának fejlődésében is jelentős szerepet játszik. A mérföldkő részeként összegyűjtött járművek futásteljesítményre, hidrogénfogyasztásra és üzemanyagcella-teljesítményre vonatkozó adatainak elemzésével a Hyundai Motor folyamatosan fejleszti hidrogén-üzemanyagcellás technológiáját, amely alapján ezt különböző típusú járműveken kívánja alkalmazni.

A Hyundai Motor nemcsak Xcient üzemanyagcellás teherautókat szállít Svájcba, hanem támogatja és aktívan részt vesz egy kereskedelmi hidrogén ökoszisztéma létrehozásában, beleértve a termelés, a töltési infrastruktúra és a hidrogénfogyasztás teljes értékláncát.

A 2024-es CES kiállításon a Hyundai Motor bejelentette a HTWO további bővítését. A 2020-ban hidrogén-üzemanyagcellás rendszerének márkájaként létrehozott HTWO mostantól a Hyundai csoport teljes hidrogénértéklánc-üzleti márkájaként szolgál majd – a gyártástól a tároláson, a szállításon és a hasznosításon át. Ez a lépés felgyorsítja a hidrogéntársadalomra átállás folyamatát. Májusban a Hyundai Motor az Advanced Clean Transportation (ACT) Expo 2024 kiállításon bemutatta hidrogén-vízióját és bemutatta amerikai tiszta logisztikai üzletágát, kiemelve a vállalat hidrogéntársadalom felépítése iránti elkötelezettségét.

Kulcsfontosságú egyesült államokbeli hidrogénlogisztikai projektjei részeként a Hyundai Motor megvalósította a NorCAL ZERO Projektet, amelynek keretében 30 darab Xcient üzemanyagcellás teherautót biztosítottak Kaliforniában a teherkonténerek és járművek szállítására. Ezenkívül a Clean Logistics Projekt célja a károsanyag-kibocsátás csökkentése azáltal, hogy Xcient Fuel Cell teherautókat szállít a Hyundai Motor Group készülő georgiai HMGMA gyártóüzeméhez.

A megbízhatósága és környezetbarát jellege miatt elismert Xcient üzemanyagcellás teherautót összesen 10 országban használják jelenleg, köztük az Egyesült Államokban, Svájcban, Németországban, Franciaországban, Hollandiában, Új-Zélandon, Koreában, Izraelben, Szaúd-Arábiában és az Egyesült Arab Emírségekben.

Forrás: hyundai.com

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését