A Hyundai robotokkal szerelt fel egy szöuli intelligens irodaházat

A Hyundai csoport bejelentette, hogy a DAL-e kézbesítő robotját, valamint a Hyundai WIA parkolórobotját innovatív szolgáltatásként a szöuli Factorial Seongsu robotbarát irodaházában üzembe állították. 

Az IGIS Asset Management Factorial Seongsu irodaházba érkező vendégek a Parking Robot parkolási szolgáltatásait, valamint a DAL-e kézbesítő robot italkézbesítési szolgáltatását élvezhetik, amely mindkettő a csoport legújabb technológiáit hasznosítja. „A DAL-e teljeskörű szállítási szolgáltatásával a Factorial Seongsu az első olyan épület, amely alkalmazza Robot Total Solution megoldásunkat” – mondta Jin Hyun Dong, a Hyundai Motor és a Kia vállalatok alelnöke és Robotics LAB vezetője. „Terveink szerint több épületre is kiterjesztjük robotikai szolgáltatásainkat, így ezek a technológiai fejlesztések az térinnováció fő kritériumává válnak." 

A csoport egy „Robot Total Solution” fejlesztési tervet dolgozott ki, amely magában foglalja a különféle robotok és arcfelismerő rendszerek használatát az olyan intelligens épületekben, amilyen a Factorial Seongsu. Ezenkívül egy „többfokú integrált vezérlőrendszert” is fejleszteni kívánnak több kézbesítő robot kezelésére a Robot Total Solution keretein belül. 

A DAL-e kézbesítő robot kiemelkedő tulajdonsága az autonóm vezetési képesség, amellyel képes végig menni a teljes épületen. A DAL-e zökkenőmentesen kapcsolódik a felvonó- és ajtóvezérlő rendszerekhez is. Az optimális útvonalak valós időben történő meghatározásával gyors szállítási szolgáltatást biztosít. A robot 11,6 colos, nagy felbontású kijelzővel is rendelkezik, amely egyértelműen mutatja a szolgáltatás állapotát.

Amikor a vendég a mobilalkalmazáson keresztül italt rendel, a DAL-e kézbesítő robot az alagsorban található kávézóból átveszi az italt és kiszállítja az ügyfél által választott irodába vagy tárgyalóba. Amikor a robot megérkezik a kézbesítési célállomásra, a Robotics LAB által kifejlesztett, 99,9 százalékos pontosságú kamera és mesterséges intelligencia (AI) arcazonosító technológia segítségével azonosítja a címzettet. Ezután a tárolótálca automatikusan előre csúszik az ital kiadásához.

A DAL-e szállítórobot nagy raktérkapacitással rendelkezik, így egyszerre akár 16 csésze kávét és akár 10 kg súlyú tárgyakat is szállíthat. A cégcsoport elvárása, hogy a DAL-e szolgáltatás nagymértékben növelje az épületek lakóinak kényelmét. A jövőben növelni kívánják a robotok darabszámát és potenciálisan bővíteni kívánják a felhasználási kört pl. futárszolgálatok és postai kézbesítők számára.

A Hyundai WIA „parkolórobotja” akár 2,2 tonna tömegű járműveket is képes önállóan leparkolni, akár 1,2 méter/másodperc sebességgel. Bármilyen irányban történő mozgásra tervezték, lehetővé téve a járművek manőverezését olyan szűk helyeken, ahol nehéz a parkolás. Ez több parkolóhelyet tesz kihasználhatóvá ugyanazon a területen, nagymértékben növelve a helykihasználást.

„A Hyundai WIA autonóm parkolórobotja tavaly a Hyundai Motor Group Innovation Center Singapore-ban (HMGICS) sikeresen üzembe állt” – mondta Shindan Kang, a Hyundai WIA alelnöke és a mobilitási megoldások tervezési csoportjának vezetője. „Teljesítményét és biztonságát is teljes mértékben ellenőrizték idén a Hyundai Motor Group Metaplant America (HMGMA) nagyszabású bevezetésére való felkészülés során. Hiszünk abban, hogy az emberek a Factorial Seongsub épületében is megtapasztalhatják a legfejlettebb parkolórobot-technológiát. 

Amikor az ügyfélnek autót kell használnia, a parkolórobot visszahozza a járművet a kijelölt parkolóhelyről és önműködően leparkolja azt, amikor az ügyfél visszaküldi a parkolóba. Ez az első alkalom, hogy autonóm parkolórobotot kereskedelmi forgalomban használják Koreában.

Az autonóm parkolórendszer két lapos és széles robotból áll, amelyek az autó alá csúszva emelik és mozgatják annak kerekeit. Mindössze 110 milliméter vastagságukkal ezek a robotok bármilyen járművel kompatibilisek. A kamerákkal felszerelt parkolórobot az emeléshez pontosan felismeri a jármű kerékméretét és helyzetét. Ezenkívül LIDAR érzékelőket használ a közelben lévő emberek észlelésére, megelőzve a baleseteket és javítva a biztonságot.

A Hyundai WIA emellett kifejlesztett egy „intelligens parkolásvezérlő rendszert”, amely akár 50 parkolórobotot is képes vezérelni egyszerre. Ez a rendszer segíti a parkolórobotokat az optimális útvonalakon való navigálásban több jármű hatékony elosztása érdekében. A rendszer a jövőben mind az emberek által leparkolt járműveket, mind a felügyelet nélküli parkolók helyzeteit képes lesz észlelni és reagálni.

Az idei év harmadik negyedétől a Parkoló Robot a Hyundai Motor és a Kia Automatikus Töltőrobotjával (ACR) együttműködve kínál elektromos járművekhez töltési szolgáltatásokat, maximalizálva az ügyfelek kényelmét.

Ezen szolgáltatás részeként az autonóm parkolórobot áthelyezi a járművet a töltőterületre, ahol az ACR azonosítja az autó rendszámát, ellenőrzi az akkumulátor állapotát és feltölti azt. Az ACR mély tanuláson alapuló töltőport-felismerő funkcióval rendelkezik, amely felismeri az elektromos járművek töltőjét. Az ACR a töltőt automatikusan be tudja helyezni és eltávolítani a jármű akkumulátorának állapotától függően, majd a töltési folyamat befejezése után a parkolórobot visszahelyezi az autót a parkolóhelyére.

Forrás: hyundai.news

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését