Jövőre az N változattal érkezik a Hyundai IONIQ 6 frissítése

A Hyundai Motor IONIQ 6 dedikált elektromos limuzinja három évvel azután, hogy 2022 júliusában bemutatkozott, jövő év májusában esik át a szokásos félidei frissítésen, amelyet követően szeptemberben érkezik a legerősebb N változat is.

A Hyundai kifejezetten elektromos autók számára tervezett első generációs E-GMP platformjára három autót terveztek: az első az IONIQ 5 crossover, míg a második a „Streamliner”-ként elhíresült, különösen áramvonalas IONIQ 6 limuzin, míg a harmadik a várhatóan idén nyáron bemutatkozó IONIQ 9 három üléssoros hobbiterepjáró. Ezek közül a 2021-ben megjelent IONIQ 5 idén kapta meg félidei frissítését, vagyis az egy évvel később, 2022-ben érkezett IONIQ 6 frissítése jövőre válik esedékessé. 

A Hyundai várhatóan már idén júniusban tervezi az új, tisztán elektromos streamliner első prototípus modelljének megépítését. Ezt követően megkezdődik a prototípusok globális tesztelése, így a tervek szerint jövő év februárjára várhatóan befejeződik a sorozatgyártású modell fejlesztése, míg a gyártás májusban kezdődhet meg. Az európai piacra szánt verzió gyártását jövő év augusztusára tervezik, az észak-amerikai modell sorozatgyártása pedig novemberben kezdődhet meg.

Az új, továbbfejlesztett IONIQ 6 prototípusáról már meg is jelent egy fotó a neten, ami alapján az autó frontrésze kissé átalakul és az új Sonata modellhez hasonló osztott fényszórókat kap. Az autó gyártását – a mostanihoz hasonlóan – a Hyundai koreai Aszan gyára fogja végezni, ugyanott, ahol a Sonata is készül. Az éves termelési cél 66 ezer darab, ebből 6 ezer darab lesz a nagyteljesítményű változat. Emellett az elképzelések szerint az észak-amerikai piacra szánt modellváltozatot helyben, a Hyundai új georgiai villanyautó-gyárában (HMGMA) is fogják készíteni azért, hogy a modell jogosulttá váljon a helyi 7.500 dolláros állami támogatásra.

Az új IONIQ 6 továbbfejlesztett belső és külső formai részletekkel javítja az általános minőséget, illetve még áramvonalasabbá igyekeznek tenni az egyébként is rendkívül hatékony formatervet. Ezenkívül az IONIQ 5-höz hasonlóan megnövelik a modell akkumulátorkapacitását is, amivel kategóriája egyik legnagyobb hatótávját fogja biztosítani. A jelenlegi modell 77,4 kWh kapacitású akkumulátorával és kiváló aerodinamikai teljesítményével volt az első olyan Hyundai elektromos autó, amely egyetlen töltéssel több mint 600 km-t tudott megtenni. Az akkukapacitás 84 kWh-ra növelésével az új IONIQ 6 bizonyos körülmények között már akár 700 km-es hatótávot is el tud majd érni.

A frissített modell májusi bemutatását követően a Hyundai jövő év szeptemberében tervezi bemutatni a modell első nagyteljesítményű változatát, az IONIQ 6 N-t, amely a Hyundai második nagyteljesítményű elektromos járműve lesz az IONIQ 5 N után. Az IONIQ 6 N éves gyártási célja 6 ezer darab. Az N változat várhatóan a Hyundai technológiai képességeit mutatja be, az IONIQ 5 N-hez hasonlóan egy „arculatteremtő autó” lesz, amely számos elismerést kapott és tavalyi megjelenése óta számos Év Autója díjat nyert világszerte.

A Hyundai a továbbfejlesztett IONIQ 6 modelljével jelentősen bővíti elektromos járműkínálatát, amely továbbfejlesztett dizájnt, megnövelt akkumulátorkapacitást és megnövelt hatótávolságot kínál. A nagyteljesítményű IONIQ 6 N modell bemutatásával a márka ismételten bizonyítani fogja, hogy a Hyundai elkötelezett az innováció és a kiválóság iránt az elektromos járművek piacán. 

Forrás: thekoreancarblog.com

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését