Sokkal több, mint egy kisbusz - Hyundai Staria menetpróba

Dél-Koreában a kisbuszok eddig a használhatóságról, nem pedig a stílusról szóltak. Használati tárgyak voltak, amiket házhozszállításra, vagy épp iskolabuszként használtak. Ezzel szakít most a Hyundai az új Staria modelljével. 

Így volt ez a Hyundai korábbi kisbuszával, a Starex modellel is, amelynek generációi immár 35 éve szolgálták a Hyundai Motor ügyfeleit. A Staria azonban egy teljesen más értékrendet hozott, amikor a Hyundai nemrég bemutatta az autót Dél-Koreában. A vállalat nemrég egy menetpróbát is rendezett a koreai autósszakma részére, akik egy Szöul körüli 70 kilométeres túrán faggathatták a hétszemélyes Staria Lounge változatot.  

Az már az első pillantásra sem volt kétséges, hogy ez az autó a leginkább futurisztikus megjelenésű jármű az úton. A külső kialakítást tekintve talán még az IONIQ 5, a Hyundai Motor által sokat emlegetett új villanyautó sem képes legyőzni a Staria látványát. Az űrhajók által ihletett egyszerű, áramvonalas sziluettje vékony, vízszintes LED menetfényekkel párosul, amelyek teljes mértékben keresztezik a motorháztetőt. A fényszórók alatt az irányjelzőket mindkét oldalon több kocka alakú lámpa alkotja. A hátsó lámpa egyedülálló, hosszú, függőleges alakú.

A belső teret a tér és a funkcionalitás határozza meg, rengeteg helyet biztosítva az utasok és azok csomagjai számára. A Staria nagyobbra nőtt, mint a Starex. Az új modell 55 milliméterrel magasabb, 1 990 milliméter, míg a belső magasság 1379 milliméter, ami elég magas ahhoz, hogy a gyerekek egyenes háttal beugorhassanak a kisbuszba anélkül, hogy le kellene hajtaniuk a fejüket. A tetőn lévő két ablaknak és az oldalra kinagyított, függőlegesen meghosszabbodott ablakoknak köszönhetően a panorámás kilátás még a hátsó ülésekről is garantált.

Ha senki sem ül a harmadik sor ülésein, a második sor egy „relaxációs” gomb megnyomásával közel vízszintessé dönthető. Egy másik gomb megnyomásával a lábtámaszok párnái alulról pattannak ki, hogy garantálják az utasok tökéletes fekvő pozícióját. A szárnyas fejtámlák növelik a pihentető hangulatot a hátsó ülésen.

Az első sor ülései a kényelmet helyezik előtérbe, bőséges tárolóhelyekkel és rengeteg pohártartóval. Csak a vezetőülésből legalább három pohártartó áll rendelkezésre: Egy a kormánykerék bal oldalán található a műszerfalon, a másik a gyengéd lökéssel előbukkanó középső burkolatban és a egy a középkonzol belső részén. Az ajtókban két sor tároló van, tárolótálcák vannak a műszerfalon, egy vezeték nélküli okostelefon töltőhely a középkonzolban és egy másik fiókszerű tárolóhely a középső konzol alján. A csúsztatható fedéllel ellátott középkonzol lecsukva asztalként, nyitva tárolóhelyként is működhet. Az utasülés előtt egy hagyományos kesztyűtartó is van.

A vezetőülésbe ülve meglepő volt, hogy az előd Starexhez képest a Staria mennyire fejlett digitálisan. A kisbuszban egy csúcstechnológiájú, 10,25 colos digitális műszeregység a kormány mögött a műszerfal tetején, valamint egy másik 10,25 colos multimédiás képernyő a középkonzol tetején kapott helyet, analóg gombokkal. A második sor üléseinek mennyezetére szerelt kamerán keresztül a vezető multimédiás képernyőn elérhető élő vizuális eszközökkel ellenőrizheti a hátsó ülésen zajló eseményeket. A Staria Lounge kilencüléses változata forgatható ülésekkel is rendelkezik, így a második sor ülései a kényelmesebb beszélgetés érdekében 180 fokkal a harmadik sor üléseivel szembe elfordíthatók.

A második sor ajtói az első ülések feletti tetőpanelban elhelyezett gomb egyetlen nyomására kinyithatóak. Egyetlen dolog volt csak, amely nem igazán éri el a várakozások szintjét, az pedig a meglepően analóg módon merev oldalablakok a hátsó ülések mellett, amelyek kinyitása erőt próbáló feladat volt. Az ablakok műanyag fogantyúja sem igazán illeszkedett a Staria egyébként kifogástalanul kifinomult kialakításához. 

A Hyundai Motor már bejelentette, hogy hamarosan piacra dobják a magas tetővel rendelkező és még több prémium funkcióval ellátott Staria Limousine modellt, amelyet a menetpróba helyszínén is kiállítottak. A vállalat a jövőbe is bepillantást engedett azzal, hogy azt is nyilvánosságra hozták, hogy hibridverziót követően 2023 második felére piacra küldik a kisbusz üzemanyagcellás változatát. 

A Hyundai Staria láthatóan nem egy olyan egyszerű közlekedési eszköz, amelynek egyetlen célja, hogy A pontból B pontba szállítsa utasait. Ez az autó annál sokkal több akar lenni és megjelenésével, kényelmével, felszereltségével a többgyerekes családok számára is olyan vonzó modell lehet, amellyel belföldön akár üdülésre, kempingezésre. A hétüléses Staria Lounge hivatalos ára Koreában 41,3 millió von (kb. 10,95 mFt), a modellre már a bemutató napján 10 ezer előrendelés érkezett.

Forrás: koreajoongangdaily.joins.com

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését