Tesztüzembe állt a Hyundai üzemanyagcellás busza Németországban

A Hyundai Motor új zéróemissziós lehetőségeket keresve az európai piacon a német buszüzemeltetőkkel együttműködve az elkövetkező hetekben tesztelik az autógyártó Elec City néven forgalmazott üzemanyagcellás buszát.

Június végén a bajorországi irschenbergi Wendlingben, az OMV hidrogén-üzemanyagtöltő állomásán a Hyundai a Busbetrieb Josef Ettenhuber GmbH és a Geldhauser Linien- und Reiseverkehr GmbH-nak a Hyundai Elec City egy tesztpéldányát. A két buszüzemeltető mostantól a meglévő müncheni útvonalakon valódi utasokkal felváltva használja az Elec City Fuel Cell buszt. A busz egy teljes feltöltéssel több mint 500 kilométert tud megtenni.

A Hyundai Motor még idén további négy buszüzemeltetővel tervez demóprojekteket üzemeltetni, menet közben pedig gyűjti az utasok és a sofőrök visszajelzéseit. A demójáratok révén a vállalat arra számít, hogy a hidrogénüzemű buszok életképes, hatékony megoldásnak bizonyulnak a személyszállításban is. Az Elec City Fuel Cell Koreában 2019 óta kapható kereskedelmi forgalomban, ahol ezen időszak alatt  összesen 108 darabot állítottak üzembe.

Az ország különböző nyilvános autóbusz-útvonalain használt hidrogénüzemű autóbuszok a belsőégésű járművekhez képest eddig hozzávetőlegesen 7 700 tonnával csökkentették a széndioxid-kibocsátást. A jelenleg üzemelő Elec City Fuel Cell buszok éves szinten várhatóan annyival csökkentik a széndioxis kibocsátás nagyságát, mint amennyit 1 500 hektárnyi erdővel lehetne megtenni.

"Vezető üzemanyagcellás technológiánkkal a Hyundai Motor azt demostrálja, hogy a szériagyártású Elec City Fuel Cell buszok miként tudják csökkenteni a CO2-kibocsátást, miközben tiszta mobilitást biztosítanak" - mondta Martin Zeilinger, ügyvezető alelnök és a haszonjármű-fejlesztéstechnikai részleg vezetője. "Ezeknek az üzem közbeni próbáknak a futtatása segít továbbfejleszteni járműveinket, hogy azok még jobban megfeleljenek az európai vásárlói követelményeknek." 

A Hyundai Elec City busza 180 kW-os nagykapacitású üzemanyagcellás rendszerrel van felszerelve, amely két 90 kW-os hidrogén-üzemanyagcellából, tartós hidrogéndiffúziós réteggel és elektrolitmembránnal épül fel. A maximális 180 kW teljesítmény még meredek útviszonyok között is elegendő energiát biztosít. Az öt darab hidrogéntartályt a tetőn helyezték el, amelynek összesen 34 kilogrammos hidrogénkapacitása 500 km-es hatótávolságot jelent.

A Hyundai folyamatosan vizsgálja a mobilitás széndioxid-lábnyomának csökkentési lehetőségeit. Környezetbarát, nagy teherbírású teherautók és buszok kínálatával a vállalat folyamatosan ezzel a kérdéssel foglalkozik. A Hyundai azt tervezi, hogy proaktív módon népszerűsíti az üzemanyagcellás technológiát, mint erőteljes mobilitási megoldást.

Forrás: hyundai.news

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei