A Hyundai üzemanyagcellája biztosítja az ETCR energiaigényét

A Hyundai Motor Group üzemanyagcellás „HTWO” márkája belép a motorsport világába azzal, hogy a hidrogénüzemű áramfejlesztő rendszerét az idén rajtoló elektromos túraautó-bajnokság fogja hasznosítani.  

Az ETCR legnagyobb újdonsága, hogy a sportágban kizárólag olyan tisztán elektromos meghajtású járművek vesznek részt, amelyekben az eredeti hajtáslánc helyett villanymotoros hajtáslánc került beépítésre. A Hyundai Motor viszont nemcsak a Veloster N ETCR versenyautójával vesz részt a küzdelemben, de a töltőinfrastruktúra létrehozásában is szerepet játszik azzal, hogy hidrogénüzemű üzemanyagcellás áramtermelő generátorát is rendelkezésre bocsátja. 


A Hyundai által biztosított mobil üzemanyagcellás áramtermelő rendszer egy 160 kW teljesítményű áramtermelő modul, amelynek teljesítménye két, hidrogénnel működő Nexo-ra alkalmazott üzemanyagcellás rendszerrel egyenértékű és egyszerre két ETCR járművet is képes működtetni (ugyanazt a 65 kW-os akkumulátort használva). Egy versenyautó így nagyjából egy órán belül teljesen feltölthető. 

A Hyundai Motor Group szerint az ETCR révén tovább bővíti a különféle termékek villamosítási rendszerét, amely a nagyteljesítményű elektromos járművek próbatereként működik, és a stabil hidrogén üzemanyagcellás áramtermelő rendszer fenntartása mellett ösztönzi a piacra lépést és új üzleti lehetőségeket is teremthet.

A „HTWO” azt tervezi, hogy a Nexo-n keresztül már bizonyított üzemanyagcellás technológia a jövőbeni mobilitási területekre, például hajókra és vasutakra, valamint a városi légi mobilitásra is kiterjeszti. Különösen az „ETCR” számára rendelkezésre bocsátott mobil hidrogén üzemanyagcellás áramtermelő rendszernek várhatóan nagy szerepe lesz olyan távoli területek vészüzemi energiatermelésében, ahol nehézkes az áramellátás. 

„Nagyon ésszerű döntés, hogy az idén először megrendezésre kerülő villanyautós versenyen hidrogén üzemanyagcellás rendszer lesz felelős a nagyteljesítményű versenyautók töltési infrastruktúrájáért” – mondta a Hyundai Motor Group egyik képviselője. „ Mindent megteszünk annak érdekében, hogy az elkövetkező hidrogén társadalom élére álljunk azzal, hogy a világ legjobb hidrogén üzemanyagcellás rendszerét kínáljuk a piacon."

Az ETCR első futamát június 18-20 között az olaszországi Valelungában rendezik meg. Ezt további három futam követi Európában és egy utolsó futam zárja Dél-Koreában. 2022-től a sorozat megkapja az FIA Világkupa státuszt, a pilóták és a gyártók pedig az FIA eTouring Világkupájáért küzdenek.

Forrás: autocarpro.in

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését