A Hyundai frissítette üzemanyagcellás teherautóját

A Hyundai Motor közzétette a frissen továbbfejlesztett XCient Fuel Cell első fotóit, amely a világ első sorozatgyártásban készülő, nagy teherbírású, hidrogénhajtású teherautójaként érkezik a világ flottapiacaira.

A formatervezési és a teljesítményfrissítések révén a Hyundai zéró károsanyag-kibocsátású tehergépjárműve még vonzóbbá válik a világ vállalati flottaügyfelei számára. „A Hyundai Motor több mint 20 éves tapasztalattal rendelkezik az üzemanyagcella-technológiában, így most továbbfejleszti a környezetbarát hidrogén-társadalomról alkotott elképzeléseit" – mondta Jaehoon (Jay) Chang, a Hyundai Motor haszongépjármű-divíziójának elnöke. „A 2021-es XCient Fuel Cell modellel a Hyundai hozzájárul a hidrogénüzemű haszongépjárművek széleskörű elterjedéséhez." 

A Hyundai most továbbfejlesztette az XCient Fuel Cell megjelenését és hajtásláncát, a jobb vezetési élmény érdekében növelve ezzel versenyelőnyét a piacon. A frissített külső kialakítás az XCient Fuel Cell dinamikus és környezetbarát teljesítményét fejezi ki. A krómozott részletek lineáris, merész „V” alakjával és többdimenziós hálómintákkal díszített új hűtőrács a csúcstechnológiájú üzemanyagcellás elektromos teherautó páratlan jelenlétét tükrözi az úton, miközben technológiai funkcióját tölti be. A rácsot körülvevő kék szín és a matrica grafikája élénken hirdeti az XCient Fuel Cell környezetbarát hidrogénenergiájának használatát.

A 2021-es XCient üzemanyagcellája egy 180 kW-os hidrogén-üzemanyagcellás rendszere két 90 kW-os üzemanyagcellacsomagra épül, amelyet kifejezetten ehhez a haszonjármű-modellhez alakítottak át. Az üzemanyagcellás rendszer tartósságát, valamint a jármű általános üzemanyag-hatékonyságát továbbfejlesztették azért, hogy ezzel jobban megfeleljen a kereskedelmi flottaügyfelek igényeinek. A 350 kW-os villanymotor 2 237 Nm maximális nyomatékkal még dinamikusabb vezetési teljesítményt tesz lehetővé.

A fedélzeten elhelyezett hét hidrogéntartály együttes tárolási kapacitása körülbelül 31 kg üzemanyag, míg a három 72 kWh kapacitású nagyfeszültségű akkumulátor további energiaforrást biztosít. A 2021-es XCient Fuel Cell maximális hatótávját nagyjából 400 kilométerre állították be. A hidrogéntartályok teljes feltöltése a környezeti hőmérséklettől függően körülbelül 8-20 percet vesz igénybe. A 2021-es XCient Fuel Cell immár 6x2-es merev karosszéria-konfigurációban, valamint az előző modellben bevezetett 4x2-es opcióként is kapható. A Hyundai ez év augusztusában kezdi meg a 2021-es XCient Fuel Cell gyártását.

A továbbfejlesztett modell bevezetésével a Hyundai azt tervezi, hogy nagy teherbírású üzemanyagcellás teherautójának globális terjeszkedését felgyorsítja. A Hyundai tavaly összesen 46 darab XCient Fuel Cell modellt szállított Svájcba, amelyek futásteljesítménye 2021 májusáig a 750 ezer kilométert is meghaladta. A dízelmotoros járművekkel összehasonlítva ezen a távolságon a hidrogénüzemű teherautók nagyjából 585 tonnával csökkentették a széndioxid-kibocsátást.


A Hyundai az idei év végéig további 140 darabot szállít az új XCient Fuel Cell modellből Svájcba azon terv részeként, amely szerint 2025-ig 1 600 nagy teherbírású üzemanyagcellás elektromos teherautót kívánnak piacra dobni Európában. A Hyundai Hydrogen Mobility, a Hyundai és a H2 Energy közös vállalata az XCient Fuel Cell más európai piacokra történő bevezetésén is dolgozik.

„Az ügyfelek nagyon elégedettek a teherautó minőségével és vezetési kényelmével. Svájcon túl is nagy az érdeklődés a teherautó iránt, így nagyon bízunk benne, hogy az XCient Fuel Cell teherautókat jövőre más európai országokban is látni fogjuk” – mondta Mark Freymueller, a Hyundai Hydrogen Mobility vezérigazgatója.

A Hyundai idén az XCient Fuel Cell észak-amerikai piacra történő bevezetését is tervezi. A Hyundai tárgyalásokat folytat az Egyesült Államok több helyi önkormányzatával és logisztikai vállalataival a hidrogénüzemű teherautók különféle célú lehetséges közös ügyleteinek létrehozásáról. A vállalat az XCient Fuel Cell roadshow-k és egyéb, a nagyközönség számára nyitott rendezvények megrendezését is tervezi.

Kína egy másik olyan piac, amely erősen érdeklődik a hidrogénnel hajtott tehergépjárművek iránt. A Hyundai gondosan felülvizsgálja az üzemanyagcellás technológiájának a kínai vállalati és kormányzati ügyfelek számára történő bevezetésének lehetőségeit.

Forrás: hyundaimotorgroup.com

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei