Készülhet a Hyundai üzemanyagcellás szupersportkocsija

Dél-Koreában ismét egy nagyon érdekes prototípus bukkant fel az utakon: egy álcázott karosszériás Kia Stinger, amelynek oldalán gyanús, légbeömlőknek látszó kitüremkedések mutatkoznak.

Egy koreai youtuber egy telephelyen fedezte fel a különös és rejtélyes Kia Stinger prototípust, amely első pillantársra egy teljesen átlagos Stinger lenne, ám közelről nézve az autó két oldalán a hátsó ajtókon egy-egy légbeömlőt is felfedezhetünk, amit további ponyvázással próbáltak elfedni. Ez pedig arra utal, hogy ez egy középmotoros tesztautó lehet. 

A Hyundai már régóta foglalkozik egy középmotoros sportkocsi gondolatával, amelyet az utóbbi években az RM (Racing Midship) projekt keretében évek óta rendszeresen bemutattak az autókiállításokon. Ezek a leginkább a Hyundai Veloster modellre épülő autók a vállalat elmondása szerint leginkább fejlesztési céllal készültek, amelyekben a sportrészleg feszegeti saját maga és a technológia határait, majd az eredményeket a Hyundai N szériás sorozatgyártású sportkocsikban hasznosítják. 

Azt is tudjuk viszont, hogy a Hyundai csoport hamarosan csökkenteni fogja belsőégésű motoros modelljeinek számát azért, hogy több erőforrást biztosíthasson a villanymotorok és üzemanyagcellás rendszerek fejlesztése számára. A pletykák szerint ezen irányzatnak a fejlesztés alatt álló új 2.3 literes turbómotor is áldozatául eshet, amit elvileg egy később bemutatásra kerülő középmotoros sportautóba építettek volna be. 

De akkor vajon milyen középmotoros prototípus lehet az, amit a képeken láthatunk? Ha egy kicsit jobban megnézzük az autót, akkor láthatjuk, hogy a Stinger a karosszéria különböző pontjain visel álcamatricákat és ponyvát is. Elöl ráadásul mindkettő felfedezhető, ami akár azt a célt is szolgálhatja, hogy a zárttá tett első légbeömlőket esetlegesen elrejtse, míg a hátsó, ablakokat is elfedő vastag ponyvázás akár a hátsó ülések helyére épített erőforrást is elrejtheti.       

A helyi gyártókkaal kapcsolatban általában mindig jól értesült koreai média szerint a középmotoros, Kia Stinger karosszériás prototípus egy hihetetlenül új hajtásláncot hordoz magában. A kezdetleges kasztni alatt ugyanis a Hyundai csoport első üzemanyagcellás-elektromos hibrid meghajtáskonstrukciója lapul. Az információk szerint a Hyundai jelenleg nagyjából 5 darab ilyen autót épített fejlesztési céllal, amelyek nagyjából 650-700 lóerősek lehetnek, a meghajtásról pedig az üzemanyagcella mellett egy, az ilyen rendszerekhez alkalmazottnál nagyobb akkucsomag is gondoskodik.  

A Hyundai nagyteljesítményű N márkájának vezetői még a Kona N sportváltozatának bemutatója kapcsán árulták el, hogy jelenleg egy üzemanyagcellás szupersportautón is dolgoznak, amelynek gyártásáról még viszont nem született döntés. „Akár akkumulátoros elektromos, akár üzemanyagcellás hajtásról van szó, mi készen állunk az új hajtásláncokkal kapcsolatos kísérletezésre” – mondta Albert Biermann, a Hyundai csoport fejlesztési vezetője, aki a hidrogénnel működő üzemanyagcellás szupersportautóval kapcsolatos felvetésekre annyit mondott: „Meglátjuk, hogy a guruló laboratóriumunk hogyan fejlődik tovább.”

Forrás: thekoreancarblog.com

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését