Kettős WTCR győzelemmel debütált a Hyundai Elantra

Az idei Túraautó-Világkupa Nürburgringen megrendezett nyitóhétvégéjén a Hyundai Motorsport legújabb versenyautója, az Elantra N TCR Jean-Kalrl Vernnay-nak és Luca Engstlernek köszönhetően kettős győzelmet aratott.

A Hyundai Motorsport Ügyfélversenyző csapata, az Engstler Hyundai N Liqui Moly Racing Team uralta a Nürburgringen megrendezett WTCR versenyhétvége 2. futamát, Jean-Karl Vernay és Luca Engstler pedig a csapat hazai rendezvényén a dobogó első két helyét szerezte meg. Vernay az első sorból indulva állt az élre, Engstler pedig a negyedik pozícióból már az első kanyarban közvetlenül csapattársa mögé sikerült felverekednie magát.

A párosnak hamarosan sikerült elrugaszkodni legközelebbi riválisaitól, miközben mindkét Elantra N TCR versenyautó megmutatta, hogy van esélye megnyerni a versenyt. Végül Vernay új csapata debütáló győzelmével diadalmaskodott, míg Luca Engstler első WTCR dobogóját szerezhette meg. Erőfeszítéseik eredményeként az Engstler Hyundai N Liqui Moly Racing Team jelenleg a csapatok rangsorát, míg Vernay a pilóták rangsorát vezeti, Luca Engstler pedig a negyedik helyet foglalja el.

„Ez a tökéletes kezdet volt számomra egy új csapattal és a Hyundai Motorsport Ügyfélversenyzési Részlegével. Nagyon jó érzés, hogy az új WTCR szezon első fordulójában a Hyundai Elantra N TCR első győzelmét én szereztem meg.” – mondta boldogan Vernay. „Ez egy hihetetlen hazai verseny volt számomra, és elképesztő volt a Hyundai Elantra N TCR versenyautóval az első eseményünkön a győzelemért küzdeni" – tette hozzá Engstler. „Nagyon örülök a csapattársam, Jean-Karl győzelmének és annak, hogy be tudtuk biztosítani az első két helyet a csapat számára, de nagyon szerettem volna ma itt győzni is."

A BRC Hyundai N LUKOIL Squadra Corse az első futamon a győzelem közelében küzdött. Gabriele Tarquini a fordított rajtrácsos versenyen az az ötödik helyről haladt felfelé, hogy a dobogóért tudjon megküzdeni. Az Elantra N TCR-ével második körben rövid ideig sikerült is az élre kerülnie, de egy hiba megbosszulta magát, így az olasz pilóta a hatodik helyre esett vissza. „Az első futamon remek rajtom volt és a második körig kemény küzdelemben vettem részt" – foglalta össze Tarquini. „Amikor az élre kerültem, túl gyorsan közelítettem meg az utolsó kanyart az egyenesben elért sebességem miatt. Az első gumiabroncsaim blokkoltak, így az első kanyarban elvesztettem néhány pozíciót.”

Csapattársa, Michelisz Norbert a második sorban kezdte a versenyt, de a rajt után túl szélesre vett első kanyarban elvesztette pozícióját. Ezzel a nyolcadik helyre esett vissza, amelyből a leintésig végül az ötödik helyig küzdötte fel magát. A második versenyt viszont mindkét pilóta idő előtt fejezte be. Norbi egy versenypályán történt incidensbe keveredett bele, míg Tarquini egy másik autóval ütközve szerzett olyan károkat, amely a verseny befejezését eredményezte. 

„Az első futamon nem kaptam el jól a rajtot” – ismerte el Norbi. „Sikerült egy kicsit felzárkóznom, az autó jól ment, de az ötödik hely csak a károk mérséklésére volt elég. A második futamon rosszkor voltam rossz helyen, így végül az első kanyarban be is fejeződött a versenyem.”

Forrás: motorsport.hyundai.com

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei