Elindult az új Hyundai i30 N sorozatgyártása
A Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC) nosovicei üzemében megkezdődött a modellfrissített i30 N sorozatgyártása, amely továbbfejlesztett formái mellett 8 fokozatú N DCT váltójával fokozott vezetési élményt kínál.
A Hyundai Motor hivatalosan is megkezdte az új i30 N gyártását csehországi gyárában. A továbbfejlesztett nagyteljesítményű modell a díjnyertes eredeti i30 N sikerére épül és új funkciókkal, valamint technológiával egészíti ki annak vezetési élményét. Az új modell az i30 ötajtós, Wagon és Fastback karosszériatípusokhoz, valamint a vadonatúj TUCSON és az új KONA Electric típusokhoz csatlakozott a gyártósoron.
Az új Hyundai i30 N friss és egyedi külső designelemekkel rendelkezik, amelyeket a dinamikus teljesítményre összpontosítva fejlesztettek ki. A dizájn fejlesztései közé tartozik az agresszívabb első lökhárító, az új lépcsőzetes hűtőmaszk kialakítása, valamint az új LED fényszórók V-alakú menetfényeivel és fekete betéteivel. Az új fényes fekete hátsó légterelő egyedi háromszög alakú lámpával és az alsó lökhárító diffúzorába integrált két nagy kipufogócsővel a tiszta, nagyteljesítményű megjelenést egészíti ki. Az i30 N most először lesz elérhető egy 8 fokozatú duplakuplungos N DCT sebességváltó rendszer, amely mind a mindennapi életben, mind pedig a versenypályán számos nagyteljesítményű funkciót tesz lehetővé a maximális vezetési élmény érdekében.
Az új i30 N ötajtós kompakt és Fastback karosszériaváltozatokban egyaránt kapható és mindkettő 2,0 literes turbómotorral érkezik. Az alapváltozat továbbra is 250 lóerős teljesítményt nyújt hatfokozatú kézi sebességváltóval (6MT), míg a Performance Package 280 lóerős teljesítményt kínál, beleértve az manuális és az N DCT javított gyorsulási teljesítményét is. Mindkét modell végsebessége 250 km/óra. Az új i30 N Performance Package csomaggal és kézi sebességváltóval 5,9 másodperc alatt gyorsul 0-100 km/órára, ami 0,2 másodperces javulást jelent az előző modellhez képest. A Performance Package DCT verzió Launch Control funkcióval akár 5,4 másodperc alatt gyorsulhat fel nulláról százra.
Az i30 N fejlesztési folyamata során átfogó teszteken esett át, beleértve a 180 ezer kilométeres tartóssági tesztet és a teljesítményértékeléshez szükséges több tízezer további kilométert. A legkeményebb körülmények között csiszolták – Németország hírhedt bizonyítási terepén, a Nürburgring-Nordschleifén – és további minőségértékeléseken esett át a cseh gyártási helyszínen, a Jeseníky-hegységben található híres Červenohorské sedlo és a Šternberk-i Ecce Homo, valamint az Autodrom Most versenypályákon.
A 2017-es bevezetése óta világszerte több mint 54 ezer i30 N példányt értékesítettek, köztük több mint 28 ezer darabot Európában, ahol számos díjat nyert el a vezető autóipari médiumoktól, köztük a 2018-as és a 2020-as Auto Bild Év Sportautója díjat. 2020-ban az Auto Bild Sportkocsi Díjai közül az i30 N az „Import Győztes” lett a „Kis és kompakt autó” kategóriában. A Hyundai N modellek a rajongói közösséget is megihlették.
Forrás: hyundai.news