Megkezdődött az új Hyundai i20 N és N Line szériagyártása

A Hyundai Motor törökországi üzemében nemrég megkezdődött az i20 vadonatúj N és N Line sportmodelljeinek szériagyártása, amelyek idén nyártól még sportosabbá teszik a kisautó választékát. 

A Hyundai Motor a törökországi Izmitben található Hyundai Assan Otomotiv Sanayi gyárában megkezdte az új i20 N és i20 N Line összeszerelését. Az új modellek az i10, az i10 N Line és az i20 normál változatai mellett készülnek a Hyundai gyárában. A vadonatúj Bayon gyártása szintén hamarosan megindul. A vadonatúj i20 N és N Line modellek 2021 nyarától lesznek elérhetőek Európában.

A vadonatúj i20 kategóriavezető csatlakoztathatóságát és biztonságát az N Line sportosságával ötvözve, a vadonatúj i20 változatot úgy tervezték, hogy még több ügyfél számára nyújtson dinamikus élményt. Az autó dinamikus megjelenéséhez hozzájárulnak a motorsport által inspirált szürke betétek, a letisztult hátsó lökhárító, a háromszög alakú ködlámpa és a kettős króm kipufogórendszer. 

A vadonatúj i20 N Line az alap 1,2 literes 84 lóerős MPi motorral és az 1,0 literes T-GDI motor 100 vagy 120 lóerős változatban kapható akár 48 voltos lágyhibrid rendszerrel, amely a még jobb üzemanyag-fogyasztás érdekében intelligens kézi sebességváltóval (iMT) is kombinálható.

A vadonatúj i20 N nagyteljesítményű motorjának és dinamikus technológiai újításainak köszönhetően maximális vezetési élményt nyújt. Az „végsőkig kanyarvadász” mottóval indított külső kialakítását a motorsport ihlette sportos megjelenés jellemzi, ahol egy nagy légbeömlővel kiemelkedő első lökhárító, N logós széles „kockás zászlós” hűtőrács és egy vörös betétes alsó légterelő is helyet kapott. 

A vadonatúj i20 N sportmodellt egy 1,6 literes turbófeltöltős GDI motor hajtja, hatfokozatú kézi sebességváltóval. Az autó maximális teljesítménye 204 lóerős, végsebessége 230 km/óra, 0-ról 100 km/órás sebességre pedig mindössze 6,2 másodperc alatt gyorsul. A sportos élmény érdekében a forró ferdehátú számos dedikált, nagyteljesítményű funkcióval rendelkezik, beleértve a Launch Control és a Rev Matching funkciókat. Ezenkívül öt különféle hajtásmód optimalizálja a vezetési paramétereket különböző körülmények között. A vadonatúj i20 N dinamikus karakteréhez dinamikus gyorsulás, sportos futómű és érzékeny kezelhetőség járul hozzá.

A vadonatúj i20 N Line és a vadonatúj i20 N modelleket is úgy tervezték, hogy sportosabb élményt nyújtson az ügyfelek számára. A vadonatúj i20 a legújabb olyan Hyundai modell, amely a dinamikus N Line kivitelben is elérhető. A vadonatúj i20 N viszont egy versenypályára is alkalmas forró ferdehátú, amelyet az i20 WRC raliautó inspirált. 2019-ben és 2020-ban a Hyundai megnyerte a WRC konstruktőri világbajnoki címét.

A Hyundai Assan Otomotiv Sanayi (HAOS) a Hyundai Koreán kívüli legrégebben működő üzeme, amely 1997 óta termel. Közel 2 500 alkalmazottal éves kapacitása 230 ezer darab. Az üzemnek négy fő gyártósora van, amelyek présüzemből, hegesztőüzemből, festőkamrából és végszereldéből állnak. A Hyundai 2019-ben a ünnepelte a török üzemében gyártott kétmilliomodik jármű legyártását. A gyár legnépszerűbb terméke az i20, amelyből már több mint egymillió darab készült a modell 2010-es gyártáskezdete óta.

Forrás: hyundai.news

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését