A Hyundai csökkenti belsőégésű motorjainak számát
Iparági híresztelések szerint a Hyundai Motor Group a jövőben csökkenti belsőégésű motorral szerelt modelljeinek számát azért, hogy a felszabaduló erőforrásait az elektromos járművek fejlesztésére fordítsa.
Egyik belső forrás szerint a legfelső vezetés márciusban elfogadott stratégián belül ezen lépés eredményeként a fosszilis üzemanyaggal működő modellek számát 50 százalékkal kívánják csökkenteni. „Ez egy fontos üzleti lépés, amely mindenekelőtt fejlesztési erőforrásokat szabadít fel ahhoz, hogy másra fordíthassák: villanymotorokra, akkumulátorokra és üzemanyagcellára” – mondta a névtelenséget kérő forrás.
Miközben a belsőégésű motorokkal kapcsolatos kérdésekre a Hyundai nem reagált, egy másik nyilatkozat szerint a vállalat fel kívánja gyorsítani környezetbarát akkumulátoros elektromos és üzemanyagcellás járműveinek fejlesztését. A Hyundai azt is hozzátette, hogy a fejlődő piacokon igyekeznek javítani a belsőégésű motoros járművek hatékonyságán is.
Az autógyártó fokozatosan kívánja növelni akkumulátoros elektromos kínálatát olyan kulcsfontosságú piacokon, mint pl. az Egyesült Államok, Európa és Kína és célja, hogy ezeken a piacokon 2040-re elérje a teljes villamosítást. Ezen az úton a Hyundai, Kia és Genesis márkákat tömörítő Hyundai Motor Group évente egymillió elektromos autót kíván értékesíteni 2025-re, amivel 10 százalékos piaci részesedést szeretne elérni a globális villanyautó-piacon.
Az Európában és Kínában szigorodó széndioxid-kibocsátási normák betartására törekedve a legtöbb autógyártó felgyorsítja az átállást a villanyautókra. Az elektromos motorok fejlesztésének és az akkumulátorok hatótávjának növelésével járó hatalmas költségek miatt egyesek már úgy vélekednek, nem érdemes befektetni a hagyományos motorok fejlesztésébe. „A Hyundai befejezte a belsőégésű motoros autók új hajtásláncainak fejlesztését." – állítja az egyik forrás.
A világ tíz legnagyobb autójának egyikeként a Hyundai csoport különösen fontos ez a lépés, mivel az iparágban az egyik legszerteágazóbb motor és hajtáslánc választékkal rendelkezik. Az egyik forrás szerint a csoport várhatóan a következő hat hónap során fogja az elektromos modellekre átállás stratégiáját véglegesíteni.
A Hyundai áprilisban bejelentette, hogy Kínában 2025-re a mostani 21-ről 14-re kívánják csökkenteni a benzines modellek kínálatát, miközben 2022-től kezdve minden évben egy-egy új elektromos modellt vezetnek be. Februárban pedig a csoport azt is bejelentette, hogy nem tárgyalnak tovább az Apple vállalattal önvezető járművek fejlesztéséről, mivel a források szerint az Apple szerződéses gyártópartnerének ötlete erős ellenállást váltott ki a csoport vezetősége részéről.
A PSA csoport még tavaly novemberben a Fiat Chrysler csoporttal egyesülés előtt jelentette be, hogy nem fektet tovább belsőégésű motorok fejlesztésébe. A Daimler nemrég frissítette saját belsőégésű motorjait és a vezetőség szerint az új generációk már villamosított formában jelennek majd meg. Más gyártók, így pl. a Volvo és a Ford is 2030-ra időzítik a teljes átállást.
Forrás: reuters.com