Dél-Koreában már rendelhető az új Hyundai Palisade
A Hyundai Motor Dél-Koreában megkezdte az előrendelések felvételét legújabb Palisade luxus hobbiterepjárójára, amelyhez kapcsolódóan nyilvánosságra hozták az autó főbb paramétereit és árazását is.
A 2018. novemberi világpremiert követően 6 év után teljesen megújult Hyundai Palisade teljes hossza 5 060 mm-re nőtt, amivel 65 mm-rel hosszabb, mint az előző generációs modell, miközben a tengelytáv 2 970 mm-re emelkedett, amivel 70 mm-rel nagyobb tér van a tengelyek között, mint az elődben volt. A Hyundai Motor közleményében hangsúlyozta, hogy a családi életstílust figyelembevételével tervezett belső elemeket, például üléseket, konzolokat és műszerfalakat helyeztek el a Palisade tágas belső terében és nagy figyelmet fordítottak a puha anyagok és a kifinomult felületek alkalmazására.
A Palisade-hoz alkalmazott sziget-típusú középkonzol a kormányra mozgatott sebességváltó helyzetét használja ki, így tartalmaz egy C-típusú USB töltőportot, amely akár 100 W teljesítményt is képes leadni, vezeték nélküli töltőpadot, két nagy kapacitású pohártartóval, egy alsó tárolóhellyel és mindkét üléssoron keresztül nyitható konzoldobozzal.
Ezenkívül a 9 személyes modellt egy összecsukható multikonzollal szerelték fel, amely a helykihasználás növelése érdekében az első sor középső üléseként alkalmazható, valamint az utasoldali légzsák helyére a középső ülést is védő kettős légzsák került. A 9 üléses modell 2. sorában a 60:40 arányban osztott ülések elektromosan összecsukhatóak, elektromosan dönthető és kihajtható fejtámla funkciókkal vannak felszerelve.
A 7 személyes modellváltozat 2. soros független elektromos ülései további relaxációs kényelmi funkcióval rendelkeznek, emellett dinamikus testápoló ülésre cserélhető masszázs funkcióval. Emellett az üléseket előre billentő walk-in funkcióval is ellátták, előre húzva pedig a korábbiakhoz képest további 92 mm-nyi hely keletkezik, így az utasok könnyedén be- és kiszállhatnak a 3. üléssorból. A harmadik sor szélesebb hátsó üvegfelületekkel rendelkezik a nyitottság érzetének növelése érdekében, a harmadik sorban alkalmazott 60:40 arányban osztott elektromos ülések pedig akár 110 mm-t előre-hátra csúsztathatóak.
A hátsó túlnyúlás 35 mm-rel nőtt az előző modellgenerációhoz képest, a harmadik üléssor pedig 70 mm-rel mozgatható előre az alapmodellhez képest. A csomagtér mérete az SAE szabványok szerint 615 literes, míg a VDA szabvány szerint 348 literes, amivel egyszerre négy golftáska és bostoni táska is gond nélkül szállítható. Ezen túlmenően a Palisade vezetője a központi kijelzőjén keresztül könnyedén beállíthatja a második és harmadik üléssor helyzetét és dőlésszögét, az első és a hátsó légkondicionáló pedig a hátsó ülésről is irányítható a tetőn elhelyezett légkondicionáló vezérlőjével.
A Hyundai Motor a vállalat járművei közül elsőként a vadonatúj Palisade modellben alkalmazza a 2.5 literes turbófeltöltés hibrid hajtásláncot. A Palisade 2.5 Turbo Hybrid modell várhatóan 334 lóerős kombinált rendszerteljesítményt és több mint 1 000 km-es hatótávolságot biztosít egyetlen tankolással. Ezenkívül 1,65 kWh kapacitású 300 V-os nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátorral és további olyan funkciókkal rendelkezik, mint például a beltéri V2L és az Készenléti Üzemmód.
A Készenléti Üzemmód, amelyet elsőként a Palisade-ben alkalmaztak, egy kényelmi funkció, amely egy nem mozgó járműben is segíti az olyan funkciók használatát, mint a légkondicionálás és az infotainment egy bizonyos ideig, például mint egy elektromos jármű esetén, de arra is képes, hogy az akkumulátor töltöttségi szintjét úgy állítja be, hogy a navigáció által megjelölt úticélhoz érve a lehető legtöbb áramot tudja kihasználni.
Emellett a Palisade olyan új vezetésspecifikus technológiákkal is fel lett szerelve, amelyek a villanymotor képességeit hasznosítják, mint például az E-Ride, E-Handling, E-EHA (Elektromos kikerülés-kezelési asszisztens) és e-DTVC (Elektromosan támogatott dinamikus nyomatékvektor vezérlés). A Palisade az első Hyundai SUV modell, amely elektronikus vezérlésű felfüggesztéssel (ECS) rendelkezik.
A Hyundai a hibrid mellett a Palisade új generációját a korábbi 3.8-as benzinmotor helyett egy, 2.5 literes turbófeltöltéses benzinmotorral is kínálja. Ezen 2.5 T-GDI benzines modell maximális teljesítménye 281 lóerő, maximális nyomatéka 422 Nm, kombinált üzemanyag-fogyasztása pedig 10,3 liter/100 km.
Emellett megnövelték az első és a hátsó ajtók üvegeinek vastagságát, valamint nőtt a karosszériát körülvevő összes üveg hangszigetelő képessége. Az Oldalszél-stabilitás Vezérlő (CSC) funkciót a jármű oldalirányú elgurulásának megakadályozására használják a helyzetnek megfelelő kormányzás és fékezés szabályozásával azért, hogy a jármű erős szélben is biztonságosan vezethető maradjon.
A Hyundai Koreában a beépített Cam 2 Plus-t (Plus) biztonsági kamerát továbbfejlesztett funkciókkal látta el, amely így akár 4 napnyi felvételt is képes tárolni parkoló állapotban és nemcsak az első és hátsó kamera, hanem a visszapillantó monitor (RVM) és a digitális középső tükör (DCM) kameratisztító funkcióit is képes használni.
Az új Palisade emellett olyan fejlett kényelmi funkciókat is megkapott, mint a vezeték nélküli szoftverfrissítés (OTA), a beltéri ujjlenyomat-hitelesítési rendszer (személyre szabás, indítás, fizetés), a BOSE prémium hangzás (14 hangszóró, külső erősítő), a Hyundai Digitális Kulcs 2 és a Hyundai AI Asszisztens. A Távirányítható Intelligens Parkolási Asszisztens (RSPA) funkció, amit korábban kizárólag a meglévő intelligens kulccsal lehetett használni, mostantól a Palisade Digitális Kulcs 2-ben is alkalmazható, így a távoli intelligens parkolássegítő funkció akár intelligens kulcs jelenléte nélkül, okostelefon használatával is aktiválható.
A tervek között szerepel továbbá különféle személyre szabott, új autós opciós termékek kiadása, mint például egy életstílus-csomag, amely LED csomagtérajtó-lámpákat, LED spotlámpákat és csomagvédő szőnyegeket, valamint a családos vásárlóknak az autóba be- és kiszállást segítő oldallépcsőket tartalmaz.
A Hyundai január közepétől tervezi az új Palisade 2.5 turbós benzines modellt vásárlóinak kiszállítani, a hibrid modellt pedig 2025 első felében kezdik kiszállítani, miután átesett a tanúsítási eljárásokon. Az új Palisade 2.5 T-GDI 9 személyes Exclusive modelljének ára 43,83 millió vontól (kb. 11,9 mFt) indul, míg a Calligraphy csúcsverzió ára 55,86 millió von (kb. 15,1 mFt). A 7 személyes konfiguráció Exclusive alapverziója 45,16 millió vonról (kb. 12,2 mFt) indul, míg a Calligraphy verzióért 57,94 millió vont (kb. 15,7 mFt) kérnek a koreai Hyundai szalonokban.
A 2.5 turbós hibrid modellhez minimum 49,82 millió vonért (kb. 13,5 mFt) lehet hozzájutni 9 üléses Exclusive változatban, míg a Calligraphy csúcsmodell 61,86 millió vonba (kb. 16,7 mFt) kerül. A 7 személyes hibridverzió ára 51,46 millió és 64,24 millió von (kb. 13,9 és 17,4 mFt) között alakul Dél-Koreában.
Az új Palisade modellre a dél-koreai bemutató napján összesen 33 567 előrendelést adtak le. Ezzel az új luxusterepjáró kapta a harmadik legnagyobb mennyiségű megrendelést a bevezetés napján a Hyundai Motor Group által bevezetett járművek közül. A Hyundai Motor IONIQ 6 limuzinját rendelték elő eddig a legtöbben, összesen 37 446 darabbal 2022-ben, míg a második helyen a Kia 4. generációs Carnival kisbusza áll a 2023-ban leadott 36 455 rendeléssel. Figyelemreméltó, hogy ez a szám több mint másfélszeresével haladja meg az első generációs Palisade 2018-as előrendeléseit is.
A források szerint a belsőégésű és villanymotoros járművek iránti növekvő kereslet miatt a megrendelések 70 százaléka a hibridváltozatokra érkezett. A vásárlók 40 százaléka a kilencüléses modellt választotta – ez az első a koreai autógyártó által bevezetett felszerelés közül –, míg 60 százalékuk az ultra-prémium Callgraphy modellt választotta.
Forrás: motorgraph.com, koreaherald.com