Már készül a Kia Tasman elektromos verziója

A Kia október végén mutatta be első platós kisteherautó modelljét, a Tasman robusztus karosszériájába azonban nemcsak benzines és dízel, de a legfrissebb kémfotók alapján hamarosan akár tisztán elektromos hajtáslánc is beköltözhet.

A Kia október 29-én Szaúd-Arábiában mutatta be Tasman névre keresztelt pickup kisteherautóját, amelyhez kezdetben piactól függően egy 2,5 literes benzinmotor és/vagy egy 2.2 literes CRDi turbódízel erőforrás lesz választható. Nemrég azonban egy különleges, részben álcázott Tasman prototípus bukkant fel a Szöultól nem messzi koreai utakon, amelyről egyértelműen hiányzott a kipufogóvég, ami arra enged következtetni, hogy a tesztpéldányt nem belsőégésű motorral szerelték fel. 

Iparági források szerint a Kia Tasman tisztán elektromos változata a hagyományos verziókhoz hasonlóan egy üléssorral és duplafülkés (két üléssoros) változatban is elérhető lesz. A duálmotoros elrendezéssel és egy nagy kapacitású, 123 kWh-s lítium-ion akkumulátorral felszerelt Tasman villanyautó várhatóan több mint 450 km-es hatótávolságot kínál majd egyetlen feltöltéssel.

A Kia által nemrég bemutatott Kia Tasman duplakabinos, belsőégésű motorral szerelt változata számos dicséretet kapott lenyűgöző teljesítménye és a tipikus pickupokon is túlmutató magas színvonalú jellemzői miatt. A Tasman kisteherautó hossza 5 410 mm, szélessége 1 930 mm, tengelytávja pedig 3 270 mm. A tetőcsomagtartó magassága a standard modellnél 1 870 mm, míg az X-Pro változatnál eléri az 1 920 mm-t.

A duplafülkés Tasman platójának hossza 1 512 mm, szélessége 1 572 mm, a kerékjáratok között pedig 1 186 mm, míg magassága 540 mm. A teherautó platója szorosan illeszkedik a karosszériához, optimalizálva a teherbírást. A maximális 1 173 literes tárolótérfogattal a Tasman akár 700 kg-ot is elbír. A Kia a Tasman modelljét összkerékhajtási rendszerrel szerelte fel, amely többféle terepmódot is magában foglal, például homokot, sara és havat. Ezenkívül támogatja az „Auto Terrain Mode” (Automatikus terepmód) funkciót, amelyben az AI technológia felméri az útviszonyokat és automatikusan kiválasztja az optimális vezetési módot.

A Tasman kibővített hűtőventilátorral és nagy teljesítményű hűtőventilátorral is rendelkezik, így akár 3 500 kg-os terhet is vontathat, ami tökéletes pótkocsik és jachtok szállításához. A kisteherautó természetesen vontatási üzemmóddal is rendelkezik, amely a vontatási tömeg alapján állítja be a sebességváltási mintákat, így biztosítva az optimalizált üzemanyag-hatékonyságot, a menetkényelmet és a sebességváltást.

Az elektromos teherautók piacán várhatóan jelentős hullámokat kelthet a Kia Tasman sokoldalúságával, hatótávjával és terepképességeivel. Ahogy a Kia a környezetbarát megoldások felé halad, ez az elektromos változat 2026-tól készen áll arra, hogy fenntarthatóságot és robusztus teljesítményt hozzon ezen versengő piaci szegmensben.

Forrás: thekoreancarblog.com, dailycar.co.kr


Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

Egyedi stílussal érkezik a Hyundai IONIQ 3 modellje