A Hyundai és a Toyota vezetői a Japán-ralin is találkoztak
A Hyundai elnöke, Eui-sun Chung és Akio Toyoda, a Toyota Motor elnöke a 2024-es rali-VB utolsó mérkőzésén már második alkalommal futottak össze egy hónapon belül, miután október végén a dél-koreai Yonginban megrendezett Hyundai N x Toyota GR fesztiválon már találkoztak egymással.
Találkozásuk során a két vezető bejárta a Toyota GR Racing Team Szervizparkot, megfigyelve a WRC versenyre történő felkészülést. Mindketten kifejezték elkötelezettségüket a motorsportok kiválóságának előmozdítása mellett. Toyoda elnök elismerte a folyamatos interakciók jelentőségét, és kijelentette: „Chung elnök ellátogatott a WRC Japán-ralira. Korea és Japán, valamint a Hyundai és a Toyota közötti folyamatos és aktív eszmecsere mindkét fél számára nagyon előnyös.”
„A Hyundai Motornak van egy nagyteljesítményű N nevű sportmárkája, a Toyotának pedig ott a GR” – mondta Toyoda. „Remélem, hogy a motorsportokon keresztül olyan kivételes autókat tudunk létrehozni, amelyeket az emberek vágynak birtokolni, versenyezve és megújulva együtt.”
Miközben Toyoda a verseny értékét hangsúlyozta, kiemelte azokat a területeket is, ahol elengedhetetlen az együttműködés, különösen az olyan mobilitási technológiák terén, mint a hidrogén és a robotika. „A verseny fontos. Ez egészséges és izgalmas a rajongók számára” – jegyezte meg. „De ha az infrastruktúráról és a jövőorientált technológiákról, például a hidrogénről van szó, együttműködésre van szükség."
Toyoda megemlítette a Toyota kezdeményezéseit is, például a hidrogénüzemű versenyautók részvételét a tartóssági versenyeken. Reményét fejezte ki, hogy a hidrogénüzemanyag tiszta, fenntartható energiaforrásként fog hírnevet szerezni, elhatárolódva az olyan biztonsági kockázatoktól, mint a robbanások.
A Hyundai jelenleg egy Nexo névre keresztelt üzemanyagcellás járművet (FCEV) forgalmaz és a közelmúltban mutatta be az Initium néven új üzemanyagcellás koncepciójátt. A dél-koreai autógyártó 1998-ban lépett először be a hidrogén területére egy dedikált hidrogénkutató szervezet létrehozásával. 2000-ben a Hyundai az amerikai üzemanyagcellás céggel, az UTC Powerrel együttműködve bemutatta első hidrogénüzemű járművét. A Nexo elsősorban a Toyota Mirai FCEV modelljével versenyez a globális piacon.
Idén a Hyundai és a Toyota kiélezett küzdelmet vívott a bajnoki címekért a WRC három nagy motorsport-versenyén, amelyet a Nemzetközi Gépjárművek Szövetsége (FIA) rendezett. A 2024-es WRC szezonban a Hyundai csapat pilótája, Thierry Neuville szerezte meg a pilóták bajnoki címét. A konstruktőrök bajnokságát a Toyota szerezte meg.
Chung szerint a Hyundai csapata „hihetetlenül jól teljesített", és „nagyon büszke Thierry-re, amiért ezúttal megszerezte az első helyet (a pilóták versenyében). Hozzátette: „Ez a fajta győzelem arra ösztönöz bennünket, hogy szenvedéllyel és kiválóan folytassuk az autók kutatását és fejlesztését."
Miközben a két vállalat folytatja az innovációt és a versengést, vezetőik elkötelezettsége a baráti kapcsolatok fenntartása és a közös lehetőségek feltárása mellett mutatja a rivalizálás és az együttműködés harmonikus keverékének lehetőségét. Az autósporttól a mobilitási megoldásokig a Hyundai és a Toyota jövője izgalmas fejlesztéseket ígér mind az autóipar, mind a globális vásárlók számára.
Forrás: thekoreancarblog.com, businesskorea.co.kr, koreaherald.com