A Hyundai proaktívan reagál Trump politikájára
José Muñoz, a a Hyundai Motor kinevezett vezérigazgatója a Los Angelesi Autószalonon kijelentette, a vállalat készen áll az új Trump-kormányzattal kapcsolatos olyan potenciális kockázatok leküzdésére, mint a villanyautók támogatásának és a magasabb vámtételek felszámolására.
A Hyundai Motor jelenlegi globális operatív igazgatójaként, valamint az észak- és dél-amerikai üzletágak vezetőjeként José Muñozt nemrég kinevezték Jae-hoon Chang utódjának, amellyel a vezető a koreai autógyár első külföldi vezérigazgatója lesz. Muñoz 2025. január 1-jén veszi át új szerepét. „Készek vagyunk minden előírást betartani” – mondta Muñoz a 2024-es Los Angelesi Autószalonon. „Az Egyesült Államok a legfontosabb piac számunkra.”
Kinevezése akkor történt, miközben a koreai autógyártó felkészül a Donald Trump Fehér Házba való visszatérése körüli megnövekedett bizonytalanságokra. Muñoz, aki 10 évet töltött a Hyundai és a Nissan Motor amerikai üzletágának vezetőjeként, az iparági szakértők szerint „USA-hoz értő vezérigazgató”. Elemzők szerint a Hyundai új vezérigazgatója valószínűleg áttekintette a Trump-korszak lehetséges forgatókönyveit és különböző stratégiákat dolgozott ki a növekvő bizonytalanság kezelésére.
Munoz, egy 59 éves amerikai állampolgár a Hyundai első nagykategóriás elektromos IONIQ 9 hobbiterepjárójával érkezett meg az autószalon pódiumára. Előző nap Los Angelesben mutatta be az IONIQ 9-et, miközben nyilvánosságra hozták azon tervüket, hogy a legújabb modellt a fő koreai üzem mellett az új amerikai üzem Georgiában, a Hyundai Motor Group Metaplant America LLC (HMGMA) gyártósorán is összeszereljék.
"90 milliárd dollár befektetést tervezünk (világszerte), hogy éves eladásainkat a tavalyi 4,15 millióról (globálisan) 2030-ra több mint 5,5 millió darabra növeljük. Célunk, hogy 2030-ra 21 modellre bővítsük az elektromos járművek kínálatát, és elérjük az éves 2 millió darabos elektromos jármű értékesítési eredményt” – mondta. Elemzők szerint a Hyundai Motor Group, amely magában foglalja a Hyundai Motort, a Kia vállalatot és a Genesis prémium márkát, várhatóan felpörgeti amerikai járműgyártását, mivel a Trump-kormányzat előreláthatólag 10-20 százalékos vámot fog kivetni az importált járművekre.
Arra a kérdésre, hogy a HMGMA esetleg nem lenne jogosult támogatásra, Muñoz azt válaszolta: „Az üzemet nem ösztönzői céllal építették. Azért hozták létre, mert mindig is az Egyesült Államok volt a legfontosabb piacunk." Ami a Hyundainak a General Motors-szal és a WayMo-val kötött közelmúltbeli együttműködési megállapodásait illeti, Muñoz a megállapodásokat „nagy kezdeményezéseknek" nevezte, amelyek a Hyundai jövőjét alakítják.
Szeptemberben a Hyundai és a GM megállapodott arról, hogy közösen fejlesztenek új járműveket és nyersanyagot szereznek be tiszta energiájú autókhoz, összhangban az Egyesült Államok azon erőfeszítéseivel, amelyek a kínai riválisok felemelkedését igyekeznek visszaszorítani az elektromos járművek piacának lassulása közepette. Októberben a koreai autógyártó többéves stratégiai együttműködést kötött a Waymo-val, az Alphabet vállalat részlegével, hogy közösen fejleszthessenek egy 4-es szintű autonóm járművet, amely a Hyundai tisztán elektromos IONIQ 5 crossoverén alapul.
Az elektromos járművek piacának átmeneti lassulása ellenére Muñoz arról is beszélt, hogy a Hyundai továbbra is az elektromos járművekre összpontosító stratégiáját tervezi. „Eui-sun Chung elnök határozott irányt jelölt ki a Hyundai számára és mivel a jelenlegi stratégia jól működött, nem fogunk semmilyen drasztikus változtatást végrehajtani" – mondta.
A Los Angelesi Autószalonon a Hyundai Motor Group több mint 40 modellt mutatott be, köztük az IONIQ 9-et; a Hyundai Initium hidrogén üzemanyagcellás tanulmányautót, a Kia EV9 GT és a Genesis GV70 hobbiterepjáró frissített változatát. A Hyundai 2025 elején tervezi az IONIQ 9 bevezetését Koreában, majd később bizonyos piacokon, például az Egyesült Államokban és Európában.
A vállalat a múlt hónapban mutatta be új Initium üzemanyagcellás koncepcióját, amely a 2025 első felében debütáló, hidrogénüzemű crossover következő generációs formatervezési nyelvét vetíti előre. Az Initium latin szó jelentése „kezdet” vagy „első”. Az érkező modell a Hyundai sorozatgyártású üzemanyagcellás Nexo crossoverének utódja lesz, amely a hatótávolság, a hatékonyság és a teljesítmény átfogó fejlesztését fogja bemutatni.
Az autószalonon a Kia bemutatta zászlóshajója, EV9 elektromos hobbiterepjárója nagyteljesítményű változatát. Az EV9 GT egy 160 kilowattos első és egy 270 kilowattos hátsó motorral rendelkezik, amelyek maximális teljesítménye 508 lóerő. A szabadidőautó egyben a Kia első olyan modellváltozata, amely elektronikus vezérlésű felfüggesztést tartalmaz és kiegyensúlyozott vezetést és sima kezelhetőséget biztosít. Az elektronikus korlátozott differenciálmű javítja a stabilitást és gyors kanyarodást tesz lehetővé a kerekek közötti erőeloszlás szabályozásával.
Az EV9 GT sportos dizájnnal rendelkezik, amelyet a 21 colos könnyűfém keréktárcsák és a neonszínű féknyergek emelnek ki. Az autó elején a GT-vonalhoz tartozó exkluzív „Energetic” minta található a digitális mintázatú világítórácson, míg a belső tér a kormánykeréken és a sportüléseken lévő neondíszítésekkel hangsúlyozza a jármű erőteljes teljesítményét.
„Az EV9 GT a három üléssoros EV9 varázsával büszkélkedhet, azonban emellett vezetési izgalmat is ad az autók szerelmeseinek” – mondta Steven Center, a Kia America ügyvezető igazgatója és ügyvezető alelnöke. Tavalyi debütálása óta a Kia EV9 megkapta a 2024-es Év Észak-amerikai hobbiterepjárója címet.
Emellett a Kia bemutatta a továbbfejlesztett EV6 modelljét, az első teljesen elektromos járművét, amely továbbfejlesztett funkciókkal és futurisztikus dizájnnal rendelkezik. Az autó jövő évtől lesz kapható a régióban. Az autógyártó bemutatta az új Sportage hobbiterepjáróját, vagyis a legkelendőbb szabadidőjárművének továbbfejlesztett változatát is.
Forrás: kedglobal.com, koreaherald.com/