A Hyundai jövőre egy Euro 7-nek megfelelő modellt mutat be Európában
A Hyundai Motor mielőtt 2035-től csak tisztán elektromos autókat árusítana, jövőre egy szigorúbb, az Euro 7-es károsanyag-kibocsátási előírásoknak is megfelelő modellt kíván bevezetni Európában azért, hogy addig is egyre tisztább autókat árusítson a régióban.
A Hyundai Motor a tervek szerint november elejétől megkezdte a Kona crossover modelljének egy új, Euro 7-es károsanyag-kibocsátási szabálynak megfelelő prototípusának összeszerelését – közölték szöuli iparági források. A világ 3. legnagyobb autógyártója a források szerint azt tervezi, hogy a Kona modell belsőégésű motorját és kipufogórendszerét, valamint hibrid változatának akkumulátorrendszerét is módosítja.
A Hyundai Motor célja, hogy az új Kona sorozatgyártása 2025 novemberétől megkezdődjön, miután a jármű továbbfejlesztése jövő év májusára vagy júniusára befejeződik. A csoport azt tervezi, hogy a technológiát a Hyundai Motor és leányvállalata, a Kia vállalat más modelljeiben is bevezeti.
Az Euro 7-es szabályozás az eddigieknél is szigorúbb szabályokat állapít meg a közúti járművek kipufogógáz-kibocsátására vonatkozóan, de más típusú emissziókra is, mint például a gumiabroncs-kopás és a fékrészecske-kibocsátás. Ezeken felül az akkumulátor élettartamára vonatkozó követelményeket is bevezeti.
A 2026 novemberében életbe lépő szabályozás fenntartja a személygépkocsikra és kisteherautókra vonatkozó jelenlegi Euro 6 kipufogógáz-kibocsátási határértékeket, de szigorúbb követelményeket vezet be a szilárd részecskékre vonatkozóan. A rendelet szigorúbb élettartam-követelményeket is tartalmaz minden járműre, mind a futásteljesítmény, mind az élettartam tekintetében.
Azok az autógyártók, amelyek járművei nem felelnek meg az európai károsanyag-kibocsátási előírásoknak, várhatóan 15 milliárd eurós bírságot fognak fizetni, vagy több mint 2,5 millió autó legyártásáról mondanak le – közölték iparági források. A Hyundai Motor Group az Euro 7-nek megfelelő autók piacra dobásával kívánja újjáéleszteni csökkenő európai eladásait riválisai előtt.
A Hyundai Motor és a Kia 821 925 járművet értékesített Európában az év első kilenc hónapjában, ami 3,4 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban. Piaci részesedésük ezen időszak alatt 0,4 százalékponttal 8,4 százalékra csökkent a régióban.
Ez abban az időszakban történt, amikor a kínai vállalatok agresszíven bővítették részesedéseiket Európában, a világ második legnagyobb elektromosjármű-piacán. Az Európai Gépjárműgyártók Szövetsége szerint a kínai gyártású elektromos járművek eladásai a regionális piac 21,7 százalékát tették ki tavaly, ami meredeken meghaladta a 2020-as 2,9 százalékot.
Gyors terjeszkedésük nemcsak a Hyundai Motor Group számára, hanem a nagy európai autógyártóknak is fájdalmas. A Volkswagen AG, a világ második legnagyobb autógyártója „legalább” három németországi gyár bezárását, alkalmazottak elbocsátását és az összes dolgozó fizetésének 10 százalékos csökkentését vetítette előre. Az európai autógyártók, amelyeknek általában körülbelül négy évbe telik egy-egy új modell fejlesztése, elvesztették versenyképességüket kínai riválisaikkal szemben, amelyek minden évben új autókat dobnak piacra.
Az Európai Unió akár 45,3 százalékos szintre emelte a Kínában gyártott elektromos járművekre kivetett vámokat a regionális autóipar támogatása érdekében, amely iparági források szerint várhatóan csökkenti a kínai elektromos járműgyártók piaci részesedését.
A Hyundai Motor Group a piachoz illeszkedő modellekkel, köztük belsőégésű motoros, hibrid és elektromos járművekkel kívánja növelni jelenlétét Európában, kihasználva a riválisok versenyképességének gyengülését a régióban és a kínai elektromos járművekre kivetett magasabb vámokat. A dél-koreai konszern azt is tervezi, hogy 2035-re már csak elektromos járműveket fog értékesíteni a régióban.
Forrás: kedglobal.com