Akár N és emelt változatokban is készülhet az új Hyundai IONIQ 9
Habár a Hyundai új luxus családi szabadidőautója már önmagában sem nélkülözi az izgalmas megoldásokat, a Hyundai vezetői az autó bemutatóján megerősítették, hogy az új elektromos luxuscirkáló akár sportos izgalmakat kínáló és sárdagasztó változatokban is bemutatkozik.
Simon Loasby, a Hyundai újonnan kinevezett dizájnfőnöke az IONIQ 9 globális bemutatóján egy interjújában azt illusztrálta, hogy mindkét projekt teljes mértékben elképzelhető, ha nincs máris folyamatban. „Két dolog történik a hagyományos autóink tervezése mellett: természetesen van az N-divíziónk és az XRT-nk” – mondta. „Tehát minden autónál azt nézzük, hogy vajon ezek lehetségesek-e?”.
Loasby megjegyzéseit a Kia EV9 vadonatúj GT változatával kapcsolatos kérdésekre válaszolta, amely az IONIQ 9 testvérmodelljének nagyteljesítményű verziója és ez a változat valamikor jövőre jelenik meg a piacon. „Soha nem zárjuk ki ezeket a lehetőségeket” – tette hozzá, amikor arról kérdezték, hogy egy IONIQ 9 N elkészítését megfontolják-e és nem volt hajlandó lehűteni a kedélyeket egy újabb elektromos N sportautó érkezéséről.
A Hyundai N részlege a közelmúltban mutatta be eddigi legkeményebb termékét – a tisztán elektromos IONIQ 5 N verziót, amelyet jövőre az IONIQ 6 N sportlimuzin követ majd. Két villanymotor egy speciálisan kifejlesztett, 84 kWh-s akkumulátorcsomagból táplálkozik és a hőszabályozást úgy tervezték, hogy ellenálljon az ismétlődő terheléseknek, 478 kW/770 Nm teljesítményt generálva – ez elegendő ahhoz, hogy a 2 230 kg-os crossovert 0-ról 100 km/órára 3,4 másodperc alatt tolja fel.
Jelenleg a legerősebb Hyundai IONIQ 9 a kétmotoros „Performance” változat, amelynek 320 kW/700 Nm hajtáslánca 5,2 másodperces 0-100 km/h-s sprintre alkalmas. A Hyundai N sportrészlege ebbe a hatalmas hobbiterepjáróba is belemasszírozhatja az IONIQ 5 N hajtásláncát, hogy még erősebb rendszert hozzon létre az IONIQ 9 N számára, amely akár a 233 ezer dolláros áron kínált BMW iX M50 orrát is betörhetné.
Teljesen valószínűnek tűnne, hogy a feltételezett IONIQ 9 N kisebb testvéreihez hasonlóan akár drift üzemmódot is kínál majd, ami egy 5,06 méter hosszú, hétüléses családi szabadidőautó esetében elég látványos lenne. Továbbfejlesztett felfüggesztésre és fékekre lenne szükség a továbbfejlesztett hajtáslánc kezeléséhez, valamint sportosabb kialakításra és a felhasználáshoz illeszkedő kiegészítő elemekre is szükség lenne, hogy mindez egy teljes csomaggá álljon össze.
Az év elején a Hyundai N divízió korábbi vezérigazgató-helyettese, műszaki tanácsadója, Albert Biermann azt mondta, hogy a csapata nem ül tétlenül az elektromos járművek terén, annak ellenére, hogy „nagyon erős referenciapontot állítottak fel az IONIQ 5 N-nel”. Hozzátette, hogy a csapat korántsem csak egyet kívánt létrehozni és most sem dőlnek hátra, és „nem elég egyformának lenni – jobbnak kell lenni, még akkor is, ha csak egy-két évvel később. Mindig többet kell hozzátenned."
Teljesen más irányban rejlik a keményebb IONIQ 9 XRT lehetősége, amely terepgumikkal és terepfelfüggesztéssel lenne felszerelve. Igaz, ez kevésbé valószínű, mint egy gyors N-es autó, de nyilvánvalóan nem kizárt a Hyundai új formatervezője, vagy éppen a Kia szerint, amely nemrég debütált egy terepjárósabb kinézetű EV9 koncepcióval.
Loasby elárulta, hogy a Hyundai sakkfiguráknak tekinti bővülő járműkínálatát, amelyek között mindegyiknek más a szerepe. „Másképpen fog mozogni a sakktáblán, és ez számunkra olyan, mint az ügyfeleink – mind nagyon különbözőek” – mondta. „Ez üdítően megkülönbözteti a termékkínálatunkat, amely világszinten hatalmas portfóliót jelent.”
Forrás: carsales.com.au