A jövő Hyundai gyáraiban robotok kezelik az autógyártás komplexitását
A Hyundai és a Kia vállalatok az E-FOREST TECH DAY 2024 kiállítás alkalmával bemutatták innovatív intelligens gyártási technológiáit, amely esemény egyben platformként is szolgál a Hyundai és a Kia jövőképének bemutatására a szoftver által meghatározott gyárra átálláshoz.
A robotkarok mesterséges intelligencia által támogatott vizuális algoritmusok segítségével megvizsgálják az autó bonyolult részeit, kiválasztják a szerkezethez legjobban illeszkedő tömlőt és beszerelik. A gyár másik oldalán robotkutyák járőröznek, hogy felderítsék a biztonsági veszélyeket és „kiszagolják” a gyártási hibákat – a Hyundai Motor és a Kia jövőbeli álomgyára robotizált és ambiciózus.
Az E-Forest Tech Day rendezvény különböző standjain végigsétálni olyan érzés, mint egy nap egy jövőbeli gyártóüzemben, ahol a Hyundai Motor Group mindenféle kifejlesztett és fejletlen technológiája teljes mértékben működő, életnagyságú bemutatófülkékkel rendelkezik.
A rugalmas és szabálytalan alakú alkatrészek – például tömlők – automatikus összeszerelési technológiája egyike volt azoknak az új eljárásoknak, amelyeket a vállalat a helyszínen bemutatott. Bár papíron nem annyira lenyűgöző, a vállalat szerint a bemutató bepillantást enged abba, hogy a humanoid robotok miként használják fel látásukat a szabálytalan alakú tárgyak észlelésére és a velük való munkavégzésre.
Szintén jelen volt Spot, a Hyundai által felvásárolt Boston Dynamics négylábú robotja, amely egy gyári környezetben mozgott. A robot célja, hogy körbejárja a gyártóüzemet és kamerájával figyelje a lehetséges biztonsági veszélyeket, észlelje a vészhelyzeteket és ellenőrizze a gyártást, valamint felismerje és jelentse a talált gyártási hibákat.
„Jelenleg a dolgozók tudására, tapasztalatára támaszkodunk, amikor a különböző külső panelek közötti rés beállításáról van szó és a minőségben még az ellenőrzési folyamat után is vannak eltérések” – mondta Lee Jae-min, a Hyundai Motor és a Kia E-Forest Center alelnöke az E-Forest Tech Day sajtóeseményén, amelyet a Hyundai Motor Group Uiwang fejlesztési központjában rendeztek meg.
Az E-Forest Tech Day az autógyártók háromnapos rendezvénye, amelynek célja, hogy megosszák az intelligens gyárakkal kapcsolatos technológiák terén a csoport legújabb fejlesztéseit. Az idei rendezvény témája a Szoftver által meghatározott üzem (SDF) volt – a jövő gyárai, amelyeket a szoftver- és adatintegráció szem előtt tartásával terveztek.
„A jövőben átfogó adatokat fogunk építeni a különböző panelhézagok mintázataira és a mesterséges intelligencia elemzi azokat, majd utasítja a dolgozókat a különbség csökkentésére.” Ezt Lee alelnök mondta, majd kifejtette, hogy bár a meglévő gyárak mesterséges intelligencia technológiát és különböző szoftvereket használnak a gyártási folyamat egyszerűsítésére, az adatok a létesítményen belül maradnak, a szoftverek pedig gyakran gyárról gyárra nem kompatibilisek.
A Hyundai Motor Group ezért olyan szabványos keretrendszert és szoftvert kíván létrehozni minden gyára számára, amely a teljes integráció érdekében az összes forráskódot és algoritmust tartalmazza, lehetővé téve a gyárak számára, hogy évente kétszer szoftverfrissítést kapjanak, akárcsak egy okostelefon. „Miközben új üzemeinket építjük, amennyire csak tudjuk, a kifejlesztett technológiát alkalmazzuk,” – mondta Lee. „Úgy gondoljuk, hogy az SDF harmadára csökkentheti a gyártási költségeket."
A technológiai bemutató során a Hyundai hiperprés technológiájával fejlesztett autóalkatrészeket is bemutattak. A Tesla gigapréséhez hasonló koncepció, a hiperprés egy nagyméretű alumínium fröccsöntési módszer, amely a kisebb hegesztett részeket egyetlen nagy egységgel helyettesíti. A Hyundai szerint az autók hagyományos hátsó alváza körülbelül 50 különálló fém alkatrészt tartalmaz hegesztéssel összeépítve, de ez egy hiperpréssel egyetlen nagy öntvénybe integrálható, ami csökkenti a teljes gyártási költséget és növeli a karosszéria általános merevségét.
A mesterséges intelligencia által támogatott technológiát a gyártás minőség-ellenőrzési folyamatában is alkalmazni fogják. A csoport beépített akusztikus mesterséges intelligencia-ellenőrzési technológiájával a járművek beltéri vizsgálati folyamaton mennek keresztül, amely mesterséges intelligencia elemzéssel teszteli a zajt, a vibrációt különböző környezetekben. Jelenleg minden legyártott járműnek külső tesztvizsgán kell átesnie, de az új technológia lehetővé teszi a gyár számára, hogy a külső teszteket az összes jármű 10 százalékára csökkentsék.
Forrás: koreajoongangdaily.joins.com