A Kia Európában is piacra dobhatja Seltos modelljét
A Kia eddig csak saját, illetve fejlődő piacokon értékesített Seltos kompakt crossoverének következő generációja immár akár Európában is értékesítésre kerülhet – erre utal legalábbis egy prototípuson elcsípett matrica.
A koreai ShortsCar autós magazin munkatársai nemrég egy olyan Seltos prototípusra bukkantak Dél-Koreában, aminek köszönhetően feltételezhetjük, hogy a Kia a második generációs Seltos európai piacra dobását tervezi. A parkolóban lévő új prototípus ablakában ugyanis egy olyan matrica volt látható, amely több információt biztosít az adott járműről, amelyek egyike megerősíti az új generációs modell új piacát.
A SUV-stílusú új Seltos egy 1.6 literes T-GDI hajtáslánccal és e-AWD összkerékhajtási rendszerrel volt felszerelve, amely a plakett szerint előzetesen teljesítheti az EURO 7-es környezetvédelmi szabványt is. A Seltos azonban eddig még nem volt kapható fullhibrid hajtáslánccal sem, amellyel már könnyedén piacra léphet a szigorodó környezetvédelmi előírásokkal sanyargatott európai autópiacon is, ahol a vállalatnak egyre több tisztán elektromos modellje is kapható.
A Seltos várva várt hibrid változatának elkészítése a Kia azon stratégiai tervének része, amely a Koreában értékesített crossoverek és szabadidő-járművek mind az öt típusának villamosítására irányul. Ezzel a lépéssel az elektromos járművek iránti kereslet átmeneti stagnálását is kezelni tudják, miközben kielégítik a hibrid autók iránti gyorsan növekvő keresletet. A hibrid modell a teljesen új Seltos (belső kódnevén SP3) alapja lesz, a sorozatgyártást jövő év augusztusára tervezik a Kia Autoland Gwangju üzemében.
Ez az első olyan alkalom, amikor ez a modell olyan hibrid rendszerrel rendelkezik, amely a benzinmotort villanymotorral kombinálja. 2019-es debütálása óta a Seltos benzines és dízel változatban is árusították, de a csökkenő dízelkereslet miatt az utóbbi időben már csak kizárólag benzines modellként kapható. A hibrid rendszer bevezetése jelentős fejlesztés, amely mind a jármű teljesítményét, mind a környezettudatos fogyasztók igényeit kielégíti.
Fenti trenddel összhangban az új Seltos két változatban lesz elérhető: benzines és hibrid változatban. A Hybrid modell a hírek szerint a Konában, vagy a Niro-ban használatos 1.6-os szívóbenzinest alkalmazza, így nemcsak méretben jelenthet konkurenciát testvérmodelljeinek. Könnyű belátni, hogy az új Seltos a Kona és a Niro ellenfele marad, így könnyen elképzelhető, hogy az új Seltos jelentheti az utolsó szöget a Niro koporsójában.
Ezenkívül a Kia egy dedikált elektronikus négykerék-meghajtású (E-AWD) rendszert is fejleszt a Seltos Hybrid számára. Ez a rendszer különösen az európai piacot célozza meg, ahol a négykerék-meghajtású járműveket előnyben részesítik. Az E-AWD rendszer várhatóan kiemelkedő vezetési teljesítményt fog nyújtani a meglévő rendszerekhez képest, növelve a Seltos Hybrid vonzerejét a változatos útviszonyokkal rendelkező piacokon.
A Seltos Hybrid bevezetése várhatóan jelentős hatással lesz a kisméretű crossoverek piacára. Megjelenése óta a Seltos rendkívül népszerű típus Dél-Koreában, ahol 2020 óta folyamatosan az első helyen áll a hazai kis SUV-ok eladási statisztikáiban. Ezt a sikert erős értékajánlatának köszönheti, amely kiváló „ár-teljesítmény arányt” kínál.
A Kia Seltos Hybrid modelljének bemutatása jelentős mérföldkövet jelent a vállalat villamosítás felé vezető útján, de kérdéseket is felvet a Kia saját termékcsaládjának lehetséges kannibalizálásával kapcsolatban.
Forrás: thekoreancarblog.com