A Hyundai elektromos buszokat szállít Japánba

A Hyundai Motor az IONIQ 5 és az új Kona bevezetése után a japán haszonjármű-piac felé fordul és helyi vállalatokkal tisztán elektromos buszok szállítására köt megállapodást. 

A dél-koreai vezető autógyártó, a Hyundai Motor nemrég közölte, hogy tisztán elektromos meghajtású ElecCity Town autóbuszait a japán Iwasaki csoport részére is szállítani fogja és ezzel hatékonyan be kíván lépni a japán elektromos haszonjárművek piacára, hogy ezzel a lépéssel is támogassa a szomszédos szigetország villamosítási törekvéseit. A korábban Tokióban aláírt szándéknyilatkozat értelmében a Hyundai jövő év március végéig összesen mind az 5 darab ElecCity Town buszt leszállítja, az első példányt pedig idén decemberben.

A szándéknyilatkozatot Won-sang Cho, a Hyundai Mobility Japan vezetője és az Iwasaki csoport vezérigazgatója, Yoshitaro Iwasaki írta alá. Elmondták, hogy a két vállalat hamarosan hivatalos szerződést is alá fog írni. Az Iwasaki Group egy közlekedési és turisztikai vállalkozás, amelynek székhelye a Japán délnyugati részén fekvő Kagoshima prefektúrában található.

A megállapodás a Hyundai első elektromos buszokra vonatkozó szállítási szerződése egy japán céggel. A Hyundai szerint az ElecCity Town megfelel a japán töltési szabványoknak, és a helyi piac igényeihez és szabványaihoz lesz igazítva, beleértve a jobb oldalra helyezett kormánykereket is. A 145 kWh-s akkumulátorral szerelt busz egyetlen feltöltéssel és állandó 60 km/órás sebességgel akár 233 kilométert is képes megtenni, de sűrű városi forgalomban 30 km/órával akár 330 km-re is alkalmas lehet. A jármű olyan biztonsági berendezésekkel is rendelkezik, mint a jármű dinamikus vezérlőrendszere (VDC) és a hátrameneti parkolási távolságra figyelmeztető rendszer.

Az ElecCity Town egy középméretű elektromos busz, amelynek hossza 8 995 mm, szélessége 2 490 mm, magassága 3 400 mm. Tengelytávja 4 420 mm, fordulási sugara pedig 7,6 m. A 9 méteres elektromos busz 55 fő befogadására alkalmas. Ez magában foglalja a vezetőt és 54 utast, akik közül 18 személynek jut ülőhely és 36-an állnak.

A Hyundai szerint az ElecCity Town modelljét a japán vállalat kezdetben a külterületi települések útvonalaira fogják irányítani, kezdve az UNESCO Világörökség részét képező Yakushima szigettel, Kagoshima prefektúrában. „Jelentős esemény, hogy károsanyag-kibocsátásmentes járműveink egy világszerte elismert természeti örökségi területen fognak közlekedni Japánban” – mondta a Hyundai Motor illetékese. A Hyundai szerint az ElecCity Town busz májusban Yakushima két legnehezebb útvonalán is teljesítette a menetpróbákat.

A koreai autógyártó bejelentette, hogy készletgazdálkodási rendszert kíván létrehozni, amely a gyors karbantartási és javítási munkák érdekében az ElecCity Town alkatrészeinek több mint 95 százalékát két napon belül biztosítja. Azon alkatrészek esetében, amelyek gyakran megsérülhetnek, a Hyundai egy bizonyos időszakon belül fontolóra veszi a csereköltségek egy részének támogatását.

A Hyundai azt is elárulta, hogy az Iwasakival kötött ElecCity Town megállapodást követően további elektromos haszonjárművek bevezetését tervezi Japánban. 2022-ben a koreai autógyártó 12 év kihagyás után újra belépett a japán autópiacra az IONIQ 5 modelljével. A Hyundai először 2001-ben lépett be Japánba, de 2009-ben feladta személygépkocsi-üzletágát az ottani gyenge értékesítési eredmények miatt.

A vállalat jelenleg Japánban kizárólag elektromos járműveket értékesít. A Hyundai jövőre tervezi egy kompakt elektromos crossover, a Casper Electric vagy a Hyundai Inster bevezetését Japánban. Ettől teljesen függetlenül a Kia,, a Hyundai testvérvállalata szintén azt tervezi, hogy Japánban is megjelenik a kiskompakt Sonet szabadidő-autójának hibrid változatával.

Iparági szakértők szerint Japánban a legtöbb autóbusz dízelmotorral és gázolajjal működik és az iparnak még sokat kell tennie, mielőtt teljes mértékben át tudna térni a tisztán elektromos és üzemanyagcellás buszokra. A kínai BYD nagyjából 70 százalékos részesedéssel uralja a japán elektromos buszok piacát, a maradék 30 százalékon pedig néhány japán autógyártó osztozik. 

Forrás: kedglobal.comelectrive.com

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

Egyedi stílussal érkezik a Hyundai IONIQ 3 modellje