A Hyundai Elantra és Tucson új generációit még belsőégésű motorral fejlesztik

Koreai sajtóértesülések szerint a Hyundai Motor 2026 első felében dobja piacra legnépszerűbb Elantra (Avante) és a Tucson típusainak következő generációs modelljeit, amelyek továbbra is belsőégésű motoros változatokban lesznek elérhetőek. 

A Hyundai Motor a villamosítás melletti elkötelezettsége közepette nem feledkezik meg a régóta jól bevált és népszerű típusainak fejlesztéséről sem, ezért a márka „zászlóshajóinak” számító Elantra kompakt limuzin és Tucson hobbiterepjáró modellek következő generációit is belsőégésű motoros alapokra építve fejlesztik. Ezen stratégiai lépés célja, hogy megfelelően alkalmazkodni tudjanak az elektromos járművek (EV) szakadéka – az elektromos járművek iránti kereslet átmeneti stagnálása – és a környezetvédelmi szabályozások világszerte tapasztalható enyhülése miatti változó piaci igényekhez.

Ezen piaci változásokra válaszul a Hyundai az elektromos járművekre való átállását úgy igazítja ki, hogy a belsőégésű motoros járműveinek élettartamát 2030 utánra is meghosszabbítja. Ennek egyik leginkább kézzelfogható jeleként a vállalat projekteket indított az Elantra/Avante kompakt szedán és a Tucson kompakt hobbiterepjáró teljesen módosított vagy „teljesen új” modelljeinek kifejlesztésére.

Az új Elantra a CN8, míg az új Tucson modell az NX5 projektneveket kapták. Ezek a kódok az egyes modellek belső fejlesztési jelölését jelentik, a számok pedig a generációjukat jelzik – a 8. az Avante és az 5. a Tucson esetében. Mindkét típust benzinmotoros és hibrid (HEV) meghajtású kivitelben is kifejlesztik. Ezenkívül a Tucson a mostanihoz hasonlóan egy plug-in hibrid (PHEV) változatban is elérhető lesz, amely hálózatról is tölthető lesz és bizonyos piacokon kerül forgalomba.

Az érkező új modellekben várhatóan jelentős fejlesztéseket hajtanak végre, amelynek keretében újratervezik a külső és belső megjelenést, továbbfejlesztik az ergonómiát, fejlett biztonsági és kényelmi eszközöket vezetnek be és a legújabb technológiát integrálják a biztonságosabb és kényelmesebb vezetési élmény érdekében. Motorok tekintetében fokozott hatékonyságra és vezetési dinamikára is számíthatunk. 

Az Elantra és a Tucson a Hyundai legnépszerűbb modelljei közé tartoznak, éves értékesítési darabszámuk meghaladja a 100 ezret az olyan kulcsfontosságú piacokon, mint például az Egyesült Államok. A 2020-ban piacra dobott jelenlegi 7. generációs Elantra és az ugyanebben az évben debütált 4. generációs Tucson 2026-ra már a hatodik modellévébe lép, ami arra készteti a gyártót, hogy a piaci versenyképesség megőrzése érdekében teljes modellváltást hajtson végre.

A Hyundai azon döntése, hogy meghosszabbítja belsőégésű motoros bestseller járművei termék-életciklusát, összhangban van az elektromos járművek elhúzódó szakadékával és a környezetvédelmi előírások enyhítésére irányuló globális törekvésekkel, főképp az Európai Unióban. Az EU eredetileg az Euro 7 bevezetését tervezte, amely egy olyan szigorú kibocsátási szabályozás, amely jelentős hatással lehet a belsőégésű motoros járművekre. Figyelembe véve azonban az autóiparnak a lehetséges gazdasági hatásokkal kapcsolatos aggodalmait, az EU úgy döntött, hogy a jelenlegi Euro 6-os szinten tartja a kibocsátási szabványokat, sokkal inkább a vizsgálati módszerek és a részletes szabványok finomítására összpontosítva.

Tekintettel arra, hogy a Hyundai járműveinek új generációi általában 5-7 évet töltenek el a piacon, a következő generációs Elantra és Tucson várhatóan legalább 2031-ig, esetleg 2033-ig lesz elérhető. Ez a hosszabbítás a Hyundai azon felülvizsgált stratégiáját tükrözi, hogy egyensúlyba hozza elektromos és belsőégésű motoros meghajtású járművek kínálatát, különösen a főbb piacokon, ahol a környezetvédelmi előírások és a fogyasztói preferenciák folyamatosan fejlődnek tovább.

Forrás: thekoreancarblog.com

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

Egyedi stílussal érkezik a Hyundai IONIQ 3 modellje