Érkezik a Hyundai Staria elektromos változata

A Hyundai Motor arra készül, hogy 2025-ben megkezdi a Staria kisbusza elektromos változatának sorozatgyártását az ulszani gyárában, amely 2025 januárjától a gyártósor előkészületeivel, illetve az előszériás modellek tesztelésével veszi kezdetét.

A Staria Electric, amelyet az Ulszan 4-es üzemének 1. gyártósorán fognak gyártani, része a Hyundai azon szélesebb körű stratégiájának, miszerint céljuk, hogy 2030-ig 21 modellre bővítsék elektromos járműkínálatukat. Ez az erőfeszítés összhangban van a vállalat közép- és hosszú távú céljával, hogy az évi több mint 2 millió elektromos jármű értékesítését elérje. Az elektromos járművek gyártására átállást az egyre szigorúbb környezetvédelmi politikák is előmozdítják, különösen Európában, ahol a zéró károsanyag-kibocsátású járművek a városi forgalom szükségletévé válnak.

A Starex utódjaként először 2021-ben piacra dobott Staria többcélú jármű (MPV) sokoldalú és rendkívül funkcionális jármű. Változatos üléskonfigurációkat kínál 7-11 utas számára és a kínálat olyan speciális modelleket is tartalmaz, mint a teherszállító furgonok, limuzinok, mentőautók és kerekesszékkel is használható járművek.

A Staria termékcsalád iránt évről évre egyre növekszik a kereslet: 2022-ben a Hyundai 39 780 darabot adott el, míg 2023-ban az eladások 37 769 darabot értek el novemberre, ami 4,2%-os éves növekedést jelent. A 2024-es éves eladások az előrejelzések szerint először haladják meg a 40 ezres szintet. A kezdetben dízel- és LPG-változatban kínált Staria termékcsalád idővel egy hibridváltozattal bővült, amelyet 2023 februárjában mutattak be. A hamarosan érkező elektromos változat tovább erősíti vonzerejét az egyre inkább a fenntartható lehetőségeket kereső autópiacon.

A tisztán elektromos Staria fejlesztésére és gyártására vonatkozó döntés a Hyundai a világszerte szigorúbb környezetvédelmi előírásokra adott proaktív válaszát tükrözi. Az európai városokban és azon túlmenően is, szigorítják a belsőégésű motoros járművekre vonatkozó korlátozásokat, a zéró károsanyag-kibocsátású járművek iránti kereslet meredeken növekszik. A Hyundai célja, hogy az élen járjon ebben az átalakulásban, biztosítva, hogy járművei megfeleljenek és meg is haladják ezeket a szabványokat.

A gyártás előkészítésének megkezdésével szinte azonos időben már meg is jelentek a Staria elektromos változatának prototípusai a koreai utakon. A kémfotókon látható Staria szokatlan módon kéttónusú fényezést kapott, ám ami ennél is furább, hogy az autó a hagyományos, belsőégésű motoros verziókhoz képest jóval rövidebb, hátul alig nyúlik túl a karosszériája a kerékjárati íven. Ami még látszik, az a korábbiaknál zártabb lökhárító, amelynek bal oldalán van a töltőnyílás, illetve a tengelyek között, a padlólemezben meghúzódó akkumulátorcsomag, ami a pletykák szerint ugyanaz a 84 kWh kapacitású új generációs egység, ami az IONIQ 5 modellekben is helyet kapott. 

A Staria elektromos változata mellett a Hyundai ulszani gyárában megkezdi a harmadik generációs Palisade gyártását is 2025-ben. Ezt a modellt mind a hazai, mind az exportpiacok számára tervezték, tükrözve a Hyundai elkötelezettségét a kiváló minőségű járművek világszerte szállítása iránt. A tágas belső teréről és prémium szolgáltatásairól ismert Palisade továbbra is a márka zászlóshajója marad.

A Hyundai elektromos járművek gyártásába befektetése alátámasztja elkötelezettségét a fenntarthatóság és az innováció iránt. Az elektromos járművek kínálatának diverzifikálásával és a gyártási kapacitás bővítésével a vállalat jó helyzetben van ahhoz, hogy megfeleljen a fogyasztók változó igényeinek és a globális szabályozási igényeknek egyaránt.

Forrás: thekoreancarblog.com

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

Egyedi stílussal érkezik a Hyundai IONIQ 3 modellje