Az új elnök első éve a Hyundai csoport élén


Október közepén volt pontosan egy éve annak, hogy Eui-sun Chungot, az alapító unokáját a Hyundai Motor Group elnökévé választották és az eltelt időszak azt bizonyítja, hogy a bizonytalanságok közepette a csoport hatalmas lépéseket tesz a jövő felé vezető úton. 

A Hyundai Motor Group elnökeként Eui-sun Chung megmutatta vezető szerepét, miután a koronavírus-járvány és a globális chiphiány miatt kialakult hatalmas bizonytalanságok mellett átvette Dél-Korea második legnagyobb konglomerátumának vezetését, amely nehézségek miatt az autógyártók üzemeit világszerte le kellett állítani.

Idén október 14-én volt egy éve annak, hogy Chungot az autóipari konglomerátum elnökévé és vezérigazgatójává választották. Az elején azonban komoly nehézségekkel kellett szembenéznie, amelyek az iparági szakértők szerint az elmúlt évek legdurvább utódlásával voltak összefüggésben a harmadik generációs vezetők, különösen a Samsung Electronics Jae-yong Lee alelnök és Hyun-mo Koo, az LG csoport elnöke utódlásaival összehasonlítva.

A Hyundai és a Kia autógyártók átlagosan öt-hat évente teljes mértékben lecserélik modelljeiket, ám az idei évre több kulcsfontosságú modell bevezetését tervezték, amelyek egybeestek a COVID-19 világjárvány időszakával. Az autóipart az elhúzódó járvány súlyosan érintette, a legtöbb autógyártó késleltette az új modellek megjelenését és csökkentette a többek között ezzel is járó marketing kiadásait. Számos iparági szakértő arra számított, hogy a Hyundai Motor és a Kia is követi a versenytársak példáját. 

Chung azonban keresztülvitte erős akaratát az ilyen nehézségek közepette és felgyorsította az új modellek tervezett bevezetéseit. „A COVID-19 világjárvány hatásai átmeneti visszaesést fognak magukkal hozni, de változatos készenléti terveket készítettünk a válság leküzdésére, a korai visszatérésre és a menedzsment stabilizálására" – írta Chung munkatársainak márciusban. A járvány közepette a Hyundai és a Kia a terveik szerint olyan új elektromos modelleket mutattak be, amelyek az autógyártó csoport újonnan kifejlesztett dedikált E-GMP villanyautó-platformjára épülnek.

A modellpaletta agresszív bővülése miatt a Hyundai Motor az első félévben 26,4 százalékos növekedést ért el az előző év azonos időszakához képest és több mint 2,03 millió járművet értékesített. A teljes értékesítési bevétel 22,3 százalékkal 52,5 milliárd dollárra emelkedett, az üzleti eredmény pedig 143,6 százalékkal 3,2 milliárd dollárosra nőtt. A Kia vállalat értékesítési volumene 24 százalékkal 1,44 millióra nőtt, az értékesítési eredmény 34,6 százalékkal 31,8 milliárd dollárra nőtt az említett időszakban.

Iparági szakértők szerint az eladások és a nyereségesség drasztikus növekedése részben Chung azon törekvésének köszönhető, hogy átalakítsa az autógyártó szervezetét és hatékonyabbá tegye azt, különösen a döntéshozatali folyamatokban. Chung még alelnökként régiónként bevezette a felelősségirányítási rendszert, elnökké választása után pedig drasztikusan megerősítette ezen kezdeményezéseket. 

A rendszer lehetővé teszi a gyors döntéshozatalt a regionális részlegekben, lehetővé téve számukra, hogy jobban ellensúlyozzák a regionális válságokat, beleértve a különböző országok lezárási eljárásait és karanténintézkedéseit, valamint gyorsan kezeljék a gyári ellátási lánc problémáit és a termelési nehézségeket. "Ezek az intézkedések pozitív hatással voltak a Hyundai és a Kia globális eladásaira, amelyek a járvány közepette drasztikusan emelkedtek" – mondta egy iparági szakértő.

Az elmúlt évben nagy hangsúlyt fektetett arra, hogy fenntarthatóbbá tegye az autóipari óriást azáltal, hogy foglalkozik az éghajlati kérdésekkel, és tisztább és kényelmesebb közlekedési formákat fejleszt ki a jövő generációja számára. "A fenntartható jövő érdekében le kell küzdenünk azokat a nehézségeket, amelyekkel a jelenlegi generáció szembesül" - mondta Chung júliusban, az Egyesült Államokban tett üzleti útján - olvasható az autócsoport hétfőn közzétett közleményében.

Az új vezető első hivatali évében emellett nagy hangsúlyt fektetett arra, hogy fenntarthatóbbá tegye az autóipari óriást azáltal, hogy az éghajlati kérdésekkel foglalkozva tisztább és kényelmesebb közlekedési formákat fejleszt ki a jövő generációja számára. „A fenntartható jövő érdekében le kell küzdenünk azokat a nehézségeket, amelyekkel a jelenlegi generáció szembesül" – mondta Chung júliusban, az Egyesült Államokban tett üzleti útján.

A Hyundai csoport a múlt hónapban jelentette be, hogy 2045-re karbonsemlegessé kíván válni. Öt Hyundai leányvállalat – a Hyundai Motor, a Kia, a Hyundai Mobis, a Hyundai Wia és a Hyundai Transys – júliusban bejelentette, hogy csatlakoznak a RE100 kampányhoz, amely a vállalatok globális kezdeményezéseként arra ösztönzi azokat, hogy 2050-re csak megújuló energiát használjanak.

Az autóipari csoport vezeti Korea átmenetét az úgynevezett hidrogénalapú gazdaság felé, ahol a hidrogén fő energiaforrás. A csoport a múlt hónapban egy "Hidrogén Hullám" fórumon jelentette be, hogy a Hyundai Motor és a Kia által forgalomba hozott összes új haszongépjármű – például a buszok és nehéz tehergépjárművek – ezentúl üzemanyagcellás és elektromos akkumulátoros rendszert, valamint minden meglévő modell 2028-tól üzemanyagcellás változatban is elérhető lesz.

„Célunk, hogy 2040-ig segítsük egy világméretű hidrogénalapú társadalom kialakítását" – mondta Chung ezen a fórumon. Chung vezetésével a múlt hónapban létrejött a Korea H2 Business Summit névre keresztelt, 15 tagból álló tanács felállítását. A tanács feladata, hogy elősegítse az ország hidrogéngazdaságra való áttérését azáltal, hogy tagvállalatait segíti a hidrogénhez kapcsolódó technológiák kifejlesztésében, valamint külföldi együttműködések és befektetések létrejöttében közreműködjön.

Chung másik törekvése, hogy a legmodernebb technológiákkal innovációt hozzon a közlekedésbe és az utazás a jövőben valóban stresszmentes legyen. Ezen innovációs törekvések középpontjában a robotika, az önvezetés és a városi légi mobilitási technológiák állnak. „Küldetésünk az, hogy komoly szolgáltatásokat nyújtsunk és stresszmentesen eljuttassuk az emberi fajt bárhová, ahová el akar jutni" – mondta Chung a csoport városi légi mobilitási üzletágának alkalmazottainak.

A csoport által tavaly év végén bemutatott terv szerint 2028-ig egy városon belüli közlekedést kínáló légi mobilitási modell, valamint a 2030-as években több város közötti közlekedést kínáló modell bevezetését tervezik. A vállalat a robotikai technológia terén is továbbfejlődik, miután tavaly 80 százalékos részesedést szerzett a Boston Dynamics robotikai cégben. Ez volt az első akvizíció Chung elnökké avatása óta és egyben azon kísérletnek is része, amellyel a csoportot nemcsak egyszerű autógyártóvá, de a jövő mobilitási szolgáltatójává is tegye.

Forrás: koreatimes.co.kr, koreajoongangdaily.joins.com

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei