Remek versenyhétvégén bizonyítottak a Hyundai pilótái Franciaországban

A Hyundai Motorsport Elantra N TCR pilótái sikerekben gazdag versenyhétvégén vannak túl a WTCR franciaországi fordulója után, ahol Jean-Karl Vernay két győzelmet is magának tudhatott.

Órákkal azelőtt, hogy megszerezte a PURE ETCR hétvégi győztes versenyzőjének járó elismerést, Jean-Karl Vernay remekül rajtolva a 2. futam második helyéről az élre állt. At utolsó körökben érkező biztonsági autó összezsúfolta az üldözőket, de egy utolsó rohamban az Engstler Hyundai N Liqui Moly Racing pilótája ellenállt a nyomásnak és visszatért a dobogó legfelső fokára. A győzelem és az 1. futam hatodik helye eredményeként Vernay a második helyre ugrott fel, mindössze 16 ponttal lemaradva a listavezetőtől.

„Amint Yvan előtt megszereztem az előnyt, már csak az volt a kérdés, hogyan irányítsam őt és a gumikat, hogy megbizonyosodjunk arról, hogy nincsenek problémáink” – mondta a jubiláló Vernay. „Hatalmas köszönetet szeretnék mondani a csapatnak – nagyon boldog vagyok, hogy visszatértem a bajnoki küzdelembe és remek teljesítményt nyújthattam a hétvégén.”

Csapattársa, Luca Engstler kevéssel ugyan, de kimaradt a kvalifikáció második szakaszából, így mindkét futamot a 13. helyen kezdte. A német pilóta váratlanul nagyot fejlődött a versenyeken, Elantra N TCR versenyautójával a kilencedik, illetve a 11. helyen végzett. A Race of France után a 16. helyen áll a bajnoki csatában. „A versenyek sokkal jobban sikerültek, mint a kvalifikáció, a rajtrács 13. helyéről a kilencedikre és a 11. helyre jutottam, remek pontokat szerezve a csapatnak” – mondta Engstler. „Most a következő versenyre kell koncentrálnunk, de ma nagyon örülök a csapattársam, Jean-Karl sikerének is.”

A BRC Racing Team versenyzője, Gabriele Tarquini még a biztonsági autó megjelenése előtt megőrizte harmadik rajtpozícióját, amivel az első futamon elindult. Az újraindítás után kevés lehetőség mutatkozott az előzésre versenypályán, így Tarquini a célvonalat átlépve megszerezte idei második dobogós helyét. „Ez nem olyan rossz hétvége volt számomra és a Hyundai Elantra N TCR számára” – mondta mosolyogva Tarquini. „Mi vezetjük a legnehezebb autókat ezen a hétvégén, és ezen a kanyargós és lassú pályán nagyon nehéz ezt a nagy terhet cipelni, de ebben a helyzetben az autó hihetetlen tempót mutatott – különösen a kvalifikációban.”

Csapattársa, Michelisz Norbert extra pontokat gyűjtött a kvalifikáción, amelyen minden fázisban az első három között volt, és ütemét a hetedik, illetve hatodik helyezésével is folytatta. A magyar pilóta a verseny közepéig dobogós helyen száguldott, amikor a bal első abroncsával kapcsolatos probléma miatt egyre lejjebb csúszott. „Nagyon elégedett voltam a kvalifikációs és versenyteljesítményemnek, de a 2. futam abroncshibája miatt csalódott vagyok” – ismerte el Norbi. „Nem vagyunk biztosak abban, hogy mi okozta a károkat, mivel nem mentem el szélesen és törmeléken sem mentem keresztül. Ez azt jelentette, hogy a verseny végére óriási küzdelem volt az autók magam mögött tartani.”

A versenyhétvége végeredményeként Michelisz Norbert a WTCR tabellán a versenyzők kilencedik, Gabriele Tarquini pedig a 11. helyén áll.

Forrás: motorsport.hyundai.com

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei