Michelisz Norbi győzelemre vitte a Hyundai csapatát

A hétvégén a csehországi Autodrom Most versenypályáján megrendezett Túraautó-világbajnokság főfutamán Michelisz Norbi első helyen ért célba, megszerezve első győzelmét ebben az idényben. 

A BRC Hyundai N LUKOIL Squadra Corse csapat versenyzője, Michelisz Norbert megszerezte az idei szezon első győzelmét az Autodrom Most WTCR versenyhétvégéje 2. futamán, miután az első kör első kanyarjában az élen fordulhatott el. Annak ellenére, hogy a verseny hátralévő részében hátulról folyamatos nyomás nehezedett rá, a magyar pilóta megőrizte hidegvérét és idei legjobb helyezését ért el.

„Egyáltalán nem volt könnyű megtartani az előnyömet, különösen a verseny újraindítása után” – ismerte el Norbi. „Mindent beleadtam, ami elég is volt a verseny megnyeréséhez. Mi tényleg nagyon akartuk ezt a győzelmet; eddig a szezonunk egyáltalán nem alakult jól, de pont a megfelelő időben nyertünk ahhoz, hogy meglegyen a lendületünk a hátralévő versenyekhez.”

Norbi csapattársa, Gabriele Tarquini erőteljesen rajtolt a 11. starthelyéről, mielőtt egy ütközés idő előtt véget vetett volna versenyének. Egy ütés az Elantra N TCR -t a kavicságyba lökte, ami a verseny feladását eredményezte, miközben a versenyt piros zászlóval leállították. Az 1. futamon Michelisz Norbert egy incidens miatt büntetést kapott, amivel a magyar pilóta a 14. helyre esett vissza, míg Tarquini a 10. helyre lépett előre. 

„Ez a hétvége részemről nem éppen fantasztikusra sikerült, az időmérőn is hibáztam, ami a versenypozíciómat is veszélyeztette” – mondta a történteket összefoglalva Gabriele Tarquini. „A szuper rajtom ellenére valaki belém csapódott és tönkretette mindkét versenyünket. Remélem, Pauban sokkal jobb hétvégénk lesz.

Jean-Karl Vernay és Luca Engstler a 6. és a 12. helyen végezve egyaránt fontos pontokat szerzett az 1. futamon, azonban az Engstler Hyundai N Liqui Moly Racing Team ekkor úgy döntött, hogy a második futam előtti rövid szünetben kicseréli Engstler motorját. Szerelői aprólékosan dolgoztak azon, hogy egy órán belül elvégezzék a feladatot, lehetővé téve a német számára, hogy részt vegyen a 2. futamon. Végül Engstler a 19. helyről indulhatott és kihozta a maximumot az első körből. Az újraindítás után még egy pozíciót javított, hogy végül a hetedik helyen érjen célba. 

„A 2. futam elképesztő volt, a szerelőknek sikerült egy órán belül befejezniük a munkát, így ez volt az egyik legőrültebb dolog, amit életemben láttam” – mondta egy jubiláló Engstler. „Nagyon büszke és boldog vagyok, hogy ilyen emberekkel dolgozhatok. Hatalmas köszönet a csapatnak, a tövig nyomott pedál és a pontok elhozása volt a minimum, amit kiváló erőfeszítéseikért cserébe megtehettem.”

Jean-Karl Vernay a hatodik helyen remekül versenyzett, amikor áthajtási büntetést kapott, amivel a 14. helyre esett vissza. A 2. futam rajtrácsán csapata felfedezte a bukócsövek törését és megkezdték a javítást, de a három perces figyelmeztetés előtt nem tudták a helyreállítani az autót. 

„Az 1. futamon kicsit szerencsésebbek lehettünk volna, és dobogós helyezést érhettünk volna el, de ugyanígy megtörténhetett volna, hogy a futamunk az első kanyarban már véget is ér” – magyarázta Vernay. „Ezt követően az autót nem lehetett jól érezni és gyanítottuk, hogy valami megsérült. A rajtrácson felfedeztük, hogy a bukókeret eltörött és muszáj lett volna kicserélnünk, de nem tudtuk időben rendbe tenni az autót.”

Forrás: motorsport.hyundai.com

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei