Órák alatt elkelt az első Hyundai IONIQ 5 szállítmány Ausztráliában

Úgy tűnik, a Hyundai legújabb elektromos autóját minden piacon óriási várakozás övezi, legutóbb épp a világ túlfelén, Ausztráliában fogyott el villámgyorsan az autó első kontingense.

A Hyundai Motor ausztrál képviselete nyilvánosságra hozta a vadonatúj IONIQ 5 elektromos modelljének teljes műszaki specifikációját, valamint közzétették a modell helyi piacra szánt változatának fotógalériáját. Apró szépséghibaként azonban azt is hozzátették, hogy az IONIQ 5 első szállítmánya már a behajózás előtt az utolsó példányig elkelt. 

A Hyundai új villanyautója kétféle motorizáltsággal de egy felszereltséggel érkezik az ausztrál autópiacra. Az alapváltozat hátsókerék-hajtással és 214 lóerős, 350 Nm-es villanymotorral rendelkezik, ára 71 900 ausztrál dollár (kb. 16,6 mFt). A kínálat másik tagja az összkerekes verzió, ahol a két tengelyen lévő elektromotorok összteljesítménye eléri a 302 lóerőt, nyomatéka pedig 605 Nm. Utóbbi verzió listaára 75 900 AUD (kb. 17,5 mFt), miközben mindkét változat a nagyobbik, 72,6 kWh-s akkumulátorral rendelkezik.

Mindkét modell rendelkezik a Hyundai új 800 voltos töltési rendszerével, amelynek köszönhetően az IONIQ 5 egy 350 kW-os ultragyors töltőn 17 perc 16 másodperc alatt feltölthető 10-ről 80 százalékra. A hátsókerekes verzió hivatalos hatótávja 451 km, míg az összkerekes változaté 430 km.

A Hyundai Motor Australia október 12-én reggel kezdte meg az IONIQ 5 megrendelések fogadását, ám a regisztrációhoz létrehozott honlap pillanatok alatt összeomlott,  a helyi piacra első körben érkező 240 darab autó pedig elkelt. Az importőr már dolgozik azon, hogy a következő körben további 160 darab autót tudjon szerezni, ám a közel 13 ezer komoly érdeklődőt figyelembe véve még ez is kevésnek bizonyulhat. 

Amíg a kezdetben érkező két modell a nagyobb, 72,6 kWh-s akkucsomaggal érkezik, a Hyundai ausztrál részlegének terméktervezési vezetője, Andrew Tuitahi azt is elárulta, hogy az IONIQ 5 olcsóbb változatainak bevezetését is tervezik. Ez minden bizonnyal a globális piacokon, így pl. Európában már elérhető 58 kWh-s akkuval felszerelt verzió lehet, amely szintén elérhető hátsókerekes és összkerékhajtással, 167, illetve 232 lóerős teljesítményszinttel is.

Forrás: carscoops.com

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei