Ezer Hyundai Nexo kelt el Európában

Miközben a Hyundai bejelentette harmadik generációs üzemanyagcellás rendszerének fejlesztését, a második generációs rendszert hordozó Nexo modellből elkelt az ezredik példány Európában. 

A Hyundai Motor hidrogénüzemű Nexo modelljének európai értékesítési darabszáma a 2018-as bevezetést követően mostanra meghaladta az 1 000 darabot. A Nexo a vállalat második generációs üzemanyagcellás rendszerét használó elektromos hobbiterepjáró modellje, amely az ix35 Fuel Cell utódjaként jelent meg a piacon. A dél-koreai Ulszanban ebből a modellből 2019-ben és 2020-ban évente több mint 6 ezer darabot gyártottak átlagosan.


A Nexo a Hyundai tisztább mobilitás melletti hosszú távú elkötelezettségét erősíti meg. A vállalat innovatív üzemanyagcellás járműve kizárólag vízgőzt bocsát ki, amely a hidrogén és az oxigén közötti kémiai reakció melléktermékeként jelenik meg, miközben áramot generál. A Nexo a WLTP szerint akár 666 kilométeres hatótávolságot is biztosíthat, valamint az újratöltési idő kevesebb, mint öt percet vesz igénybe. Ez biztosítja, hogy az ügyfelek az egyik leghosszabb üzemanyagcellás meghajtású kapacitás biztosításával profitáljanak, ami mellett maximális kényelmet élvezhetnek a hosszabb utakon.

A Nexo előtt a Hyundai több mint két évtizedet fektetett be a hidrogén üzemanyagcellás technológiába. A vállalat üzemanyagcellás rendszere több évtizedes tapasztalatot hordoz az üzemanyagcellás járművek piacán. A Hyundai már a századfordulón bemutatta első saját üzemanyagcellás Santa Fe prototípusát. A Hyundai volt az első olyan autógyártó, amely az ix35 Fuel Cell 2013-as bevezetésével az első szériagyártású üzemanyagcellás hobbiterepjárót hozta forgalomba, öt évvel később pedig a Nexo a vállalat második generációs üzemanyagcellás modelljeként jelenhetett meg.

A jobb és tisztább jövő megteremtése érdekében a Hyundai elkötelezte magát az üzemanyagcellás technológia továbbfejlesztése mellett. A vállalat a hidrogénalapú gazdaság megvalósítása érdekében támogatja az ellátási lánc létrehozását. A Hyundai tavaly dobta a svájci haszonjármű-piacra az Xcient Fuel Cell modelljét, amely a világ első sorozatgyártású nagy teherbírású üzemanyagcellás teherautója. 2021. júliusáig az Xcient Fuel Cell flotta majdnem 50 darab teherautóból állt és a jelenleg működő teherautók összesen több mint 1,5 millió kilométert tettek meg. A 2021-es változat két 95 kW-os üzemanyagcellával összesen 190 kW-os hidrogén üzemanyagcellás rendszert kapott, amellyel maximális hatótávolsága körülbelül 400 kilométer.

A közelmúltban a Hyundai két müncheni buszüzemeltető részére kettő darab ElecCity Fuel Cell buszt is átadott. A buszok 180 kW-os, nagy kapacitású hidrogén üzemanyagcellás rendszere két 90 kW-os hidrogén-üzemanyagcellából tevődik össze és több mint 500 kilométeres hatótávot tud biztosítani. A hidrogénüzemű buszokat jelenleg tesztüzemben futnak Európában.

A Hyundai Motor Group az IAA Mobility 2021 rendezvényt követő Hidrogén Hullám fórumon mutatta be az elkövetkező évekre vonatkozó üzemanyagcellás ütemtervét. A vállalatnál jelenleg a harmadik generációs üzemanyagcellás rendszer fejlesztése zajlik, amely felváltja a Nexo-ban működő jelenlegi rendszert. A vállalat bemutatott egy innovatív üzemanyagcellás „Full Flat System” rendszert is, amely potenciálisan alkalmazható célalapú (PBV) járművek, egyterűek (MPV), buszok és villamosok számára. A Hyundai arra számít, hogy 2025-ig évente több mint 110 ezer üzemanyagcellás személy- és haszonjárművet tud eladni világszerte.

A Hyundai azt is bejelentette, hogy 2040-ig a hidrogént új, hidrogén-alapú termékek és technológiák széles skálájával igyekszik elterjeszteni a hidrogénalapú társadalom megteremtése érdekében. Amellett, hogy 2023-ban jelentősen olcsóbb és kisebb következő generációs üzemanyagcellás rendszereket vezet be 100 és 200 kW-os változatokban, a vállalatcsoport bemutatta jövőbeni üzemanyagcellás meghajtású termékkoncepcióit is, beleértve a Tréler Drónt, egy nagyteljesítményű sportkocsit és egy vészhelyzeti üzemanyagcella-rendszerrel felszerelt járművet is.

A csoport több ambiciózus célt is felvázolt. 2028-ra azt tervezik, hogy a Hyundai lesz az első olyan autóipari gyártó, amely minden haszongépjármű-modelljét villamosítja – akár üzemanyagcellás rendszerrel, akár akkumulátoros elektromos hajtáslánccal. Két évvel később az üzemanyagcellás járműveket már az akkumulátoros elektromos járművekhez hasonló árszinten kívánják elérhetővé tenni. Amellett, hogy az üzemanyagcellás rendszereket minden típusú mobilitásra alkalmazni kívánják, a Csoport azt is tervezi, hogy a technológiát a társadalom más területeire is eljuttatja, beleértve energiamegoldásként az otthonokat, épületeket és erőműveket.

Forrás: hyundai.news/

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei