A Hyundai hét új N sportmodellt tervez bemutatni 2030-ig
A Hyundai Motor legalább hét új teljesítményorientált modell bevezetését és 100 ezer darabos éves értékesítés elérését tervezi 2030-ra, tovább bővítve jelenlétét a nagyteljesítményű autók globális piacán.
Ezt a bejelentést a Hyundai nagyteljesítményű N sportmárkájának 10. évfordulóját ünneplő médiaeseményen tették a Gyeonggi tartománybeli Uiwangban. Az eseményen a vállalat azt is bemutatta, hogy folytatja a belsőégésű motoros és hibrid modellek fejlesztését az N járműsorozatában, figyelembe véve a különféle hajtáslánc-preferenciákat, miközben megőrzi a márka jellegzetes vezetési élményét. Ez elmozdulást jelent a Hyundai prémium szegmensben az villamosításra irányuló közelmúltbeli fókuszától. 2023 óta a hét újonnan bemutatott (a koncepciókat is beleértve) N modell közül öt teljesen elektromos volt.
„Jelenleg egy új belsőégésű motort fejlesztünk az N modellekhez, amely a 2.0 literes Theta turbómotorunkra épül és az első generáció alapját képezte és amelyet folyamatosan fejlesztettek” – mondta Joon-woo Park, a Hyundai N Menedzsment vezetője a Hyundai Motornál. „Jelenleg az Egyesült Államok a legnagyobb piacunk az N modellek számára. De folytatni fogjuk erőfeszítéseinket, hogy a koreai, amerikai, német, brit és más térségek vásárlói is megtapasztalhassák az N modellek vezetési örömét.”
A Hyundai N 2025 Vision Gran Turismo, egy 884 lóerős teljes rendszerteljesítményű koncepcióautó 2015-ös bemutatása óta az N modellsorozat a Hyundai hétköznapi személygépkocsik terén szerzett szakértelmén túlmutató nagyteljesítményű szegmensbe merészkedett be. Az elmúlt évtizedben a Hyundai összesen 33 féle N szériás járművet adott ki, a Veloster, a Kona, az Elantra/Avante és az elektromos IONIQ sorozatból származó mindennapi használatú autóktól a motorsportra összpontosító gépekig.
A Hyundai N széria 10 éves fennállásának tiszteletére a vállalat megnyitotta az N Archívumot Uiwangban, amely a világszerte értékesített N szériás autók és a Hyundai kutatólétesítményeinek gyűjteménye. Az archívum körülbelül 50 járművet tartalmaz, köztük olyan ritka darabokat, mint az N 2025 Vision Gran Turismo és az i20 WRC, amelyek segítettek a Hyundainak megszerezni első konstruktőri bajnoki címét a 2019-es rali-világbajnokságon, valamint olyan, kizárólag kutatási célú prototípusokat is, amelyeket nem eladásra vagy versenyzésre szántak.
Az autókat fémkereteken, időrendi sorrendben mutatják be, kiemelve a Hyundai nagyteljesítményű fejlesztésben elért fejlődését és legújabb vállalkozását az elektromos motorsportban. Az archívum kezdetben nem nyitott a nyilvánosság számára, közölte a vállalat, de a Hyundai októbertől kezdődően minden hétvégén vezetett túrákat kínál, és az év végéig tart nyitva.
„Az elmúlt 10 évben az N sorozattal végzett erőfeszítéseink eredményeit az N Archívumban őrizzük meg, alapot teremtve az N márka még erősebb jövőjéhez” – mondta Park. „A következő 10 évben és azon túl továbbra is a képzelet és a bátorság határait fogjuk feszegetni, hogy még nagyobb vezetési élményt nyújtsunk világszerte és arra törekszünk, hogy olyan márkává váljunk, amely valóban jutalmazza rajongóink és vásárlóink támogatását.”
Forrás: koreaherald.com


