A Hyundai környezetbarát haszonjármű központtá alakítja a Csondzsu gyárát
A Hyundai Motor úgy határozott, hogy felgyorsítja a hidrogén- és elektromos járművekre való átállást azáltal, hogy buszokat és teherautókat gyártó csondzsui gyárát környezetbarát haszongépjármű-gyártó bázissá fejleszti.
A Hyundai megkezdi a létesítmények átalakítását azzal a céllal, hogy jövőre már a próbagyártást végezze a nagyterületű, alacsonypadlós hidrogénüzemű buszokkal a Csondzsu szigeten lévő üzemben, majd 2027-től megkezdje a teljes körű szériagyártást. Várhatóan jelentősen megnő a csondzsui üzem jelenlegi 40 százalékos üzemeltetési aránya, miközben reagál az egyre szigorúbb globális széndioxid-kibocsátási előírásokra és különféle típusú környezetbarát buszokat és teherautókat vezet be gyártási portfóliójába.
A Hyundai Motor csondzsui üzemének munkahelyi szakszervezete és vezetősége a közelmúltban megállapodott abban, hogy a jövő évtől beruház a buszok karosszériájának, festésének és összeszerelő sorainak létesítményeibe a nagy alapterületű, alacsonypadlós hidrogénüzemű buszok próba gyártása érdekében. A Hyundai Motor buszgyártó futószalagokat és teherautógyárat üzemeltet Csondzsuban. A vállalat célul tűzte ki, hogy 2027 januárjától nagy alapterületű, alacsonypadlós hidrogénüzemű buszokat fog gyártani, a jövő év novemberi próbagyártást követően. Az alacsonypadlós buszok alacsony karosszériával rendelkeznek, bejáratuknál lépcsők helyett rámpákkal.
A Hyundai Motor által a csongdzsui üzemben egy hidrogénüzemű, 12,5 méter hosszú, alacsonypadlós buszt fog gyártani. Eddig a Hyundai Motor nagyméretű buszkínálatában az egyetlen nagy alapterületű busz a Universe volt, egy magas padlószintű busz, amelyen az utasok lépcsőkön jutnak fel az utastérbe. A jövőben a 11 méteres alacsonypadlós ElecCity hidrogénüzemű busz hosszának megnövelésével tervezik egy nagy alapterületű busz gyártását. Amint a csongdzsui üzem befejezi a létesítmény átalakítási munkálatait, az ElecCity állóhelyeinek – amelyet jelenleg csak távolsági és városi buszokhoz készítenek – ülőhelyekké alakításával egy új elrendezést is összeállíthatnak.
A 12,5 méteres ElecCity hidrogénbusz gyártásával a Hyundai Motor teljessé teszi alacsonypadlós hidrogénbusz-kínálatát, beleértve a 9 méteres vidéki buszokat, a 11 méteres városi buszokat és a távolsági buszokat. Az újonnan bemutatott, távolsági alacsonypadlós hidrogénbusz révén a tervek szerint csökkentik a széndioxid-kibocsátást és javítják a közlekedésben hátrányos helyzetűek, köztük az idősek és a fogyatékkal élők mobilitási kényelmét. Mivel az elhasználódott városi, távolsági és vidéki buszokat 2027-től le kell cserélni Koreában, az alacsonypadlós hidrogénbuszok iránti piaci kereslet várhatóan jelentősen megnő. Ezzel összhangban a Hyundai Motor a üzem hidrogénbusz-gyártási kapacitását a tavalyi mintegy 500 darabról 3 ezer darabra növelte az idei évre, a piaci részesedés bővítése érdekében.
A Hyundai Motor a jövő hónapban bezárja a közép- és nagykategóriás belsőégésű motorral szerelt teherautókat gyártó csongdzsui teherautó-gyárat is és megkezdi a környezetbarát járműgyártó futószalagra átalakítását. Elsőként jövő év januárjára áthelyezik az 1. üzemben telepített dízel közép- és nagykategóriás tehergépjármű-gyártósorokat a 2. és 3. tehergépkocsi-gyárakba, majd létrehozzák az új létesítmények telepítéséhez szükséges helyet és folytatják az alapszintű építkezést. A kiegészítő építés után a középkategóriás elektromos tehergépkocsi-gyártósor befejezését és már 2027 első felében a Hyundai Motor első középkategóriás elektromos teherautójának kiszállítását tervezik.
A középkategóriás elektromos teherautót 2 tonna teherbírásra fejlesztik, ami kisebb, mint a Mighty osztályba tartozó dízel teherautók (2,5-4 tonna), ám nagy kapacitású akkumulátorral és elektromos motorral fog rendelkezni. Ezáltal a Hyundai Motor környezetbarát tehergépkocsi-modelleket fog biztosítani a középkategóriában, a kis (Porter Electric) és nagy (Xcient Fuel Cell teherautó) kategóriák mellett. Az iparág ezt úgy értelmezi, hogy a Hyundai Motor stratégiája szerint villamosítási portfóliójának bővítésével határozottan vezető szerepet kíván betölteni a környezetbarát járművek korszakában.
Forrás: hbusinesskorea.co.kr