A Hyundai Sonata 40 éves lett
A Hyundai Motor elindította Örökség kampányát ikonikus középkategóriás limuzinjai, a Stellar és a Sonata modelleket ünnepli a Sonata 40. évfordulója alkalmából, amelynek keretében megnyitott kiállítás a vállalat és ügyfelei közötti évtizedes kapcsolatépítést és tartós kötelékeket mutatja be.
A Hyundai Motor 1983-ban bemutatott Stellar modellje a Pony után a vállalat második saját fejlesztésű személyautója volt, amely jelentős előrelépést jelentett a koreai autóipar technológiai függetlenségében. A Sonata, amelyet először a Stellar csúcskategóriás változataként 1985-ben mutattak be, hamarosan önálló örökséggé nőtte ki magát, nyolc generáción keresztül fejlődve a Hyundai Motor leghosszabb ideje futó gmodelljévé. A (2025 szeptemberi) 10 millió darabos összesített globális eladásukkal a Stellar és a Sonata különleges helyet foglal el az autóipar történetében, mint a haladás, az elkötelezettség és a bizalom szimbóluma.
Az Örökség kampány részeként a Hyundai Motor 2025. szeptember 25. és 2026. január 4. között egy különleges pop-up kiállítást rendez a szöuli Namsan Park közelében található pikniken. A kiállításon egy teljesen felújított 1988-as Stellar („STELLAR 88”) modellt mutatnak be, egy különleges széria példányát, amelyet a Hyundai Motor az 1988-as szöuli olimpiai játékok hivatalos járműveként betöltött szerepének megünneplésére mutattak be. A felújított járművet archív anyagokkal együtt állítják ki, amelyek a Sonata modellé, a vállalat egyik legünnepeltebb globális modelljévé való fejlődését dokumentálják.
„A Stellar 88 restaurálása nem csupán a múlt újrateremtéséről szólt, hanem a korábbi alkalmazottak elkötelezettségének és erőfeszítéseinek újragondolásáról is, akik a független technológiafejlesztésen dolgoztak” – mondta Sungwon Jee, a Hyundai Motor alelnöke és globális marketingigazgatója. „Reméljük, hogy a Stellar és a Sonata, az évtizedek óta vásárlók által kedvelt modellek lehetőséget adnak arra, hogy értékeljük az idő próbáját kiállt kapcsolatok értékét. A Hyundai Motornál nagyra értékeljük azokat a kapcsolatokat, amelyeket az évek során építettünk ki ügyfeleinkkel, és továbbra is bővíteni fogjuk az emberi kapcsolatokat a mobilitás révén, összhangban márkánk, az Emberiség Haladása víziójával.”
A kiállítás látogatói utazást tehetnek a Hyundai Motor történetébe, bemutatva a restaurált Stellar 88 modellt, műszaki rajzokat, katalógusokat és a kulisszák mögötti kutatás-fejlesztési feljegyzéseket. A kiállítás a Hyundai Motor és ügyfelei között a Stellar kezdetei és a Sonata globális hírnevének sarokkövévé válása során kiépített tartós kapcsolatokat ünnepli.
A kiállítás mellett a Hyundai Motor kiadja örökségkiadvány-sorozata, a RETRACE Magazine második kiadását. A „RETRACE Magazin: STELLAR & SONATA” történelmi betekintéseket ötvöz a vásárlók személyes történeteivel, feltárva a régóta fennálló kapcsolatok értékét a mindennapi életben. A magazin 16 eredeti cikkel, köztük esszékkel, interjúkkal és cikkekkel arra ösztönzi az olvasókat, hogy a vállalat középkategóriás szedánjainak örökségéről és technológiai eredményeiről, valamint azokról a mélyebb érzelmi kapcsolatokról elmélkedjenek, amelyeket ezek a járművek az évek során a fogyasztókkal teremtettek. Október 18-án egy könyvbemutatóra kerül sor a szöuli Hyundai Motorstúdióban, hogy még jobban bevonják a közönséget.
Exkluzív Stellar és Sonata termékek is megvásárolhatók a pikniken a kiállítás ideje alatt, valamint a Hyundai Motorstúdió kiválasztott helyszínein (Goyang, Szöul és Puszan) és a Hyundai Collection hivatalos weboldalán (Link). Ezek a tárgyak a kampánynak állítanak emléket és egyedi módokat kínálnak a vásárlóknak a Hyundai Motor gazdag örökségének megünneplésére.
Forrás: hyundai.com