Szabadalmi bejegyzések erősítik meg a Hyundai N Vision 74 érkezését
A Hyundai N Vision 74 tanulmányautója, amelyet széles körben Korea első hidrogén-elektromos szupersportautójaként tartanak számon, most újabb lépéssel közelebb került a sorozatgyártáshoz azt követően, hogy szabadalmi dokumentumok erősítik meg azt.
A koreai média a Hyundai legutóbbi úttörő szabadalmait, különösen a szénszálas utastérrel kapcsolatosakat vizsgálta meg alaposan. A hivatalos bejelentés egy innovatív belső szerkezetet mutat be, amelyben egy túlméretezett szénszálas alagút fut az ülések között. Egyedülálló módon ez az alagút a fontosabb elektromos alkatrészek befogadására szolgál.
Ez a szabadalmaztatott megoldás leküzdi a hagyományos elektromos járművek korlátait, lehetővé téve az alacsonyabb üléspozíciót a valódi versenyzés érzéséért, a súlycsökkentést fokozott merevség mellett és a motorsport használatra optimalizált pilótafülke-ergonómiát. Az utastér kialakítása kifejezetten a funkcionalitást részesíti előnyben, a versenysisakoknak és kesztyűknek kialakított hellyel, ami a Hyundai azon szándékát jelzi, hogy luxust és nagyteljesítményű vezetési környezetet biztosítson.
Az autórajongók számára mérföldkőnek számító pillanatban az egyik koreai szakportál iparági és szabadalmi kiszivárogtatásokon keresztül megerősítette, hogy a Hyundai az N Vision 74 ikonikus koncepcióautója korlátozott példányszámú sorozatgyártását tervezi. Az autót ezek alapján Ulszanban, a Hyundai épülő villanyautó-üzemében fogják gyártani, várhatóan 2026 júniusától.
A gyártási példányszámot 200 darabban korlátozták, nagy részét a motorsport számára tartva fenn, a többit pedig kizárólag meghívásos vásárlók számára értékesítik. A vásárlóknak ráadásul speciális feltételeknek kell megfelelniük, amelyekben a motorsport iránti lelkesedés és a kortársak ajánlásai a legfontosabbak – a puszta vagyon nem elég.
A jármű kiszivárgott részletes leírása alapján az N Vision 74 szériagyártású változata hidrogén + elektromos hajtásláncot kap dupla hidrogéntartállyal (2,1 kg), 85 kW-os üzemanyagcellával, 800 V-os gyorsan újratölthető 62,4 kWh kapacitású akkumulátorral. Az akár 775 lóerős autó teljesítményét kettős hátsó motor biztosítja, a gyorsulás 0–ról 100 km/órára 3 másodperc alatt várható. A hatótáv egy 5 perces feltöltéssel 600 km. Becsült ár: 400–500 millió von (kb. 94-117 mFt), amely a ritkaságot és az élvonalbeli technológiát tükrözi.
Ezek az exkluzív információk igazolni látszanak, hogy a Hyundai szénszálas utastér-szabadalmai nemcsak az N Vision 74 merész belső terét formálták, hanem a vállalat azon elhatározását is jelzik, hogy a környezetbarát, nagyteljesítményű járművek terén továbbra is feszegetik saját határaikat. feszegeti a határokat a zöld, nagyteljesítményű járművek terén.
Forrás: thekoreancarblog.com





