Első kémfotókon a drámaian átalakuló Hyundai Santa Fe
A Hyundai Santa Fe mostani generációja 2023-ban mutatkozott be meghökkentően szögletes dizájnjával, amelyet a hamarosan érkező modellfrissítés igyekszik emészthetőbbé tenni.
A Hyundai Santa Fe mindig is kulcsfontosságú modell volt a Hyundai hobbiterepjáró-kínálatában, ám a jelenlegi, 2023-ban bemutatott ötödik generáció (MX5) nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. Bár merész, szögletes formavilágot hozott, a kritikusok és a vásárlók egyaránt túl dobozszerűnek és megosztónak találták. Dél-Koreában az eladások a bevezetés után visszaestek, a Santa Fe-t gyakran megelőzte a Kia Sorento, a Kia Carnival és a Hyundai saját Palisade modellje is az eladásokban. Az Egyesült Államokban azonban stabil eredményeket ért el, ott viszont kritizálták DCT sebességváltója miatt.
Most viszont Dél-Koreában felbukkant a Hyundai Santa Fe 2027-re időzített frissítésének első prototípusa és úgy tűnik, a Hyundai meghallgattta a visszajelzéseket. A közelgő frissítés drámai stílusbeli változást ígér, amely közelebb hozza a Santa Fe modellt a következő generációs Hyundai Tucson elegánsabb, modernebb vonalaihoz. Ugyanakkor várhatóan a kritizált DCT sebességváltót egy nyomatékváltó egységre cserélik.
A faceliftes Santa Fe várhatóan a Hyundai közelmúltbeli történetének egyik legradikálisabb félidei formatervezési frissítésén esik át. A korai kémfotók és a átványtervek alapján a hobbiterepjáró magában fogja hordozni a Hyundai legújabb „Acél művészete” formatervezési nyelvezetét, amelyet elsőként a következő generációs Nexo modellen vezettek be.
Az új Santa Fe modellen a kulcsfontosságú változások magukban foglalják az újratervezett frontrészt karcsúbb fényszórókkal és oldalukra helyezett nappali menetfényekkel, amelyek a jelenlegi vaskos elrendezést váltják fel. Emellett a kifinomultabb, négy oszlopos hűtőrács tisztább integrációt hoz, eltávolodva a robusztus Land Rover ihlette megjelenéstől, illetve az elegánsabb karosszériaoldalak vízszintes díszlécei a szélességet hangsúlyozzák a tömeg helyett. Hátul pedig függőleges hátsó lámpák jelentek meg, amelyeket egy teljes szélességben felvillanó vízszintes féklámpacsík köt össze, valamint az áthelyezett rendszámtábla elegánsabb érzetet kelt.
A jelenlegi Santa Fe robusztus, terepjáró ihlette megjelenés célja az volt, hogy megkülönböztesse a modellt a zsúfolt középkategóriás hobbiterepjáró piacon. Ehelyett viszont elriasztotta azokat a vásárlókat, akik a versenytársak, például a Kia Sorento vagy a Toyota Highlander elegánsabb formatervezését részesítették előnyben. Mivel az eladások 2025 elején folyamatosan csökkentek – még a hibrid bevezetése után is –, a facelift kritikus esélyt jelent a Hyundai számára a vásárlók visszahódítására. Azáltal, hogy a Santa Fe a Hyundai modernebb formatervezési filozófiájához igazodik, a faceliftnek szélesítenie kell vonzerejét, különösen a családok és a városi autósok körében, akik stílusos, de praktikus hobbiterepjárót szeretnének.
A formatervezés frissítése mellett a Hyundai megerősített egy jelentős mechanikai fejlesztést: minden 2.5 literes turbós Santa Fe modellbe a vitatott nyolcfokozatú duplakuplungos sebességváltó (DCT) helyett egy nyomatékváltós automata sebességváltó kerül. A lépésre azután került sor, hogy a felhasználók évek óta panaszkodnak az alacsony sebességnél jelentkező rángatásokra, a nehézkes váltásokra és a garanciális igényekre. Ez a frissítés egyébként a Hyundai Santa Cruzr modellre is kiterjed, amely ugyanazt a hajtásláncot használja. A hibrid Santa Fe továbbra is 1.6 literes turbómotorral és hagyományos hatfokozatú automata sebességváltóval rendelkezik.
A 2027-es, modellfrissített Hyundai Santa Fe várhatóan 2026 végén vagy 2027 elején debütálhat, az új nyomatékváltós automata sebességváltóval és a megújult stílussal az élen.
Forrás: thekoreancarblog.com
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!