A Kia növeli mexikói termelését az amerikai vámok nyomása közben

A hat hónapja érvényben lévő amerikai autóvámok nyomása közepette a Kia a COVID-19 világjárvány óta a legmagasabb termelési és értékesítési volumenét érte el Mexikóban, mivel mexikói termelését az amerikai export helyett a latin-amerikai értékesítés felé tereli.

A mexikói Nemzeti Statisztikai és Földrajzi Intézet (INEGI) és az iparági adatok szerint a Kia 190 ezer járművet gyártott monterrey-i üzemében 2025 januárja és augusztusa között, ami 9,2 százalékos növekedést jelent az egy évvel korábbihoz képest. A mexikói eladások meghaladták a 72 ezer darabot, ami 2020 óta a legmagasabb érték.

Mexikó régóta vonzza a globális autógyártókat az alacsony munkaerőköltségekkel és az amerikai-mexikói-kanadai megállapodás (USMCA) szerinti vámmentes hozzáféréssel az amerikai piachoz. A General Motors, a Ford Motor és a Chrysler volt Mexikó három legnagyobb gyártója 2024-ben, termelésük több mint 90 százalékát az Egyesült Államokba exportálva.

Az ország vonzereje exportbázisként azonban csökkent, amióta nem sikerült vámcsökkentési megállapodást kötnie Washingtonnal. Az Egyesült Államokba irányuló mexikói exportra jelenleg 25 százalékos alapvám vonatkozik és még azokra a járművekre is, amelyek megfelelnek az USMCA származási szabályának követelményének, amely előírja, hogy az érték legalább 75 százalékának Észak-Amerikából kell származnia, továbbra is 15 százalékos vám vonatkozik.

Ennek ellenére a globális autógyártók bővítik mexikói termelésüket, miközben üzemeiket a latin-amerikai piacok megcélzására helyezik át. A Toyota Motor például 40,5 százalékkal növelte mexikói termelését 2025-ben a belföldi értékesítés fellendítése érdekében. Mexikó 2024-ben 1,4 millió eladott járművel Brazília után a második legnagyobb autópiac Latin-Amerikában, ami 9,9 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. A mexikói és brazil eladások együttesen a régió újautó-eladásainak 70 százalékát teszik ki.

A Kia is fokozta jelenlétét. Mexikói üzemének termelése 9,2 százalékkal nőtt az előző évhez képest, a termelés 25 százalékát Mexikóban, 75 százalékát pedig exportpiacokon értékesítették. A Kia jelenleg a hatodik helyen áll a mexikói piaci értékesítésben, a belföldi értékesítésre jutó termelési arány 2 százalékponttal nőtt 2024-hez képest.

A Kia mexikói üzeme, amely 2016-ban kezdte meg működését, az amerikai vámok által leginkább sújtott üzemek közé tartozott, ami arra kényszerítette a vállalatot, hogy 2025 áprilisában leállítsa a Hyundai Motor Tucson modelljének az amerikai piacra szánt párhuzamos gyártását. A K4 sikere azonban segített stabilizálni a működést. 

A megfizethető modellként pozícionált K4 egy kompakt limuzin, amelyet 2024 augusztusában mutattak be és amely széles körben népszerű mind az Egyesült Államokban, mind a feltörekvő latin-amerikai piacokon. Bevezetése óta a havi globális eladások átlagosan 15 ezer darabot tettek ki, így a Sportage után a Kia második legkelendőbb exportmodellje.

A termelési kapacitás is elegendő. A Kia mexikói üzemének kihasználtsága 2023-ban 67,7 százalékról 2025 első felében 80,4 százalékra emelkedett, bár továbbra is a legalacsonyabb a Kia öt globális üzeme közül, így teret enged a további bővítésnek.

Eközben a kínai autógyártók, amelyek nagyrészt ki vannak zárva az Egyesült Államokból a vámok miatt, szintén felgyorsítják a latin-amerikai piacra való betörésüket. A JAC Motors, amely jelenleg az egyetlen kínai márka, amelynek helyi üzeme van Mexikóban, 2025 januárja és augusztusa között több mint 20 ezer járművet gyártott, ami 23 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest.

Forrás: pulse.mk.co.kr

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Egyedi stílussal érkezik a Hyundai IONIQ 3 modellje

Szerviztörténet – első szervizen a Kia Niro EV

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt