A Hyundai kis elektromos és crossoverekkel hódít Európában
A Hyundai Motor vonzó és kelendő modelljeivel betört Európa legversenyképesebb piacaira, beleértve Franciaországot, Németországot és az Egyesült Királyságot, ahol eddig a helyi és német márkák régóta dominálnak.
A lendületet a megfizethető Inster elektromos kisautó – amelyet Koreában Casper EV néven forgalmaznak – népszerűsége, valamint a Tucson és a Kona típusú hobbiterepjárók és crossoverek iránti folyamatos kereslet táplálja.
Franciaországban a Francia Gépjárműgyártók Bizottsága szerint a Hyundai 3 552 járművet adott el augusztusban, ami 30,9 százalékos növekedést jelent az egy évvel korábbihoz képest. A Tucson 1 323 eladott darabbal vezette a tabellát, míg a Kona EV és az Inster a hetedik és a kilencedik helyen végzett az összes elektromos modell között országszerte. Franciaország, ahol az elektromos járművek jelenleg az újautó-eladások 26 százalékát teszik ki, Európa egyik leggyorsabban villamosító piaca. A Hyundai a nyolcadik helyre ugrott fel a havi márkarangsorban, mindössze hét darabbal lemaradva a BMW-től.
Németország és az Egyesült Királyság, Európa két legnagyobb autópiaca, szintén felértékelődött. Németországban a Hyundai idei, júliusig tartó eladásainak 28 százaléka elektromos autó volt, ami jóval meghaladja a 17,8 százalékos országos átlagot. Az Inster vezette a Hyundai német kínálatát 6 341 eladott darabbal, amivel a 15 legjobb elektromos jármű közé került.
Nagy-Britanniában a Hyundai január és augusztus között 60 272 járművet adott el, ami 4,3 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest és ezzel a márka rangsorában a hatodik helyre emelkedett. A Tucson hobbiterepjáró nagyban hozzájárult ehhez a sikerhez, 18 382 darabos értékesítési eredményével, amivel betört az Egyesült Királyság top tízes modell-listájára.
A Hyundai Európa gyorsuló villamosítását tűzte ki célul annak érdekében, hogy tovább terjeszkedjen. A müncheni IAA Mobility 2025 kiállításon a vállalat bemutatta a „Concept Three” tanulmányát, az IONIQ márka első kisméretű elektromos autóját, jelezve szándékát, hogy megerősítse pozícióját a régióra szabott modellekkel.
Forrás: koreabizwire.com