A Hyundai Motorsport kettős győzelmet ért el hazai versenyhétvégéjén
A Hyundai Motorsport Vásárlói Versenyrészlege emlékezetes hazai hétvégét ünnepelhetett két domináns győzelemmel, amikor a Kumho FIA TCR World Tour első alkalommal látogatott el a dél-koreai Inje Speedium versenypályájára.
Miután Josh Buchan az első futamon az ausztrál HMO Customer Racing csapattal pole pozícióból diadalmaskodott, Mikel Azcona lenyűgöző vezetéssel, szintén pole pozícióból indulva szerezte meg a második futam címét, ezzel megszerezve az év első győzelmét és a BRC Hyundai N Squadra Corse ötödik győzelmét 2025-ben.
Az újonnan homologizált Hyundai Elantra N EV TCR versenyautó versenydebütálását követően Azcona régóta várt első helyezése a BRC Hyundai N Squadra Corse korábbi spanyolországi és olaszországi győzelmeit, valamint az ausztráliai kettős diadalát követte annak ellenére, hogy a spanyol 30 kilogramm kompenzációs súlyt is cipelt.
Azcona, aki az első futamban a 10. helyen ért célba, ezzel bebiztosítva a fordított rajtrácsos második futam pole pozícióját, erős hétvégét zárt Dél-Koreában, miután gyors rajtot vett, majd ellenállt két rivális nyomásának a verseny végén. Miután a Kumho FIA TCR World Tour pontversenyében a tizedik helyen érkezett Dél-Koreába, a spanyol Azcona a kilencedik pozícióból indul a szezon utolsó előtti hétvégéjére Kínába, amelyet október 31. és november 2. között rendeznek meg.
Michelisz Norbert további értékes pontokat szerzett, a 11. rajtrácsról a második futamon elért nyolcadik helye volt a magyar számára a hétvége csúcspontja. Az első futamon a 11., a harmadik futamon pedig a kilencedik helyen végzett. Norbi továbbra is ötödik a bajnoki pontversenyben.
„Az első futam nehéz volt” – mondta Michelisz Nobert. „Vegyes körülmények között rajtoltunk és nehéz volt a megfelelő gumi kiválasztása. Végül négy slick gumit választottunk, de a verseny eleje nem volt könnyű, az autó sokat csúszkált. A 11. helyen végeztem, kissé elmaradva a top 10-es céltól és jó pozíciót szerezzek a fordított rajtrácsos versenyre. De ennek ellenére elégedett voltam a pontokkal. A második futam nagyon zsúfolt volt, mindig a mezőnyben voltam és voltak ütközések. Mindent beleadtam és a 8. hely jó eredmény. Nagyon örülök Mikel sikerének, mert végre sikerült megnyernie egy versenyt és ez jó csapateredmény. A harmadik futamon keményen kellett dolgoznom, hogy a 9. helyen végezzek. Végül nem olyan hétvégét csináltunk, amire számítottam, de előre tudtam, hogy a 40 kilogrammos kompenzációs súllyal nehéz lesz, mégis egy kicsit többre számítottam. Végül szép küzdelmeket vívtunk, sokat javítottunk az autó beállításain és jó pontokat szereztünk.”
Néstor Girolami az első futamon tizenhetedikként tört át a mezőnyön a második futamon, így a top tízben végzett Buchan mögött – aki kuplungprobléma miatt a boxutcából rajtolt –, mielőtt a hétvége harmadik futamán egy ütközést követően a 15. helyen ért célba. Buchan hatodik lett.
Amíg az első futam egy nedves, de száradó 3,9 kilométeres Inje Speedium pályán zajlott egy esős időmérő edzést követően, a második futamot napsütéses és száraz körülmények között rendezték. Azcona teljes mértékben kihasználta a fordított rajtrácsos pole pozícióját, hogy az első kanyarban vezetve induljon, majd több mint öt másodperces előnyre tegyen szert, mielőtt a biztonsági autó közbeavatkozott volna. Miután a verseny 10 perccel a vége előtt folytatódott, Azconának ismét sikerült elhúznia, és 4,168 másodperces előnnyel győzött, ami az első győzelme volt azóta, hogy pontosan egy évvel korábban Kínában megnyerte az első futamot.
„Bármely Kumho FIA TCR World Tour futam megnyerése különleges az erős verseny miatt, de otthon, Dél-Koreában nyerni még különlegesebb, és gratulálunk Mikel Azconának és a BRC Hyundai N Squadra Corse csapatának a sikerükhöz” – mondta Benoit Nogier, a Hyundai Motorsport ügyfélszolgálati vezetője. „Ez volt az újonnan homologizált, frissített turbóval felszerelt Elantra N EV TCR premierje, tehát nagyon kielégítő az eredmény. Gratulálunk Josh Buchannak és a HMO Customer Racingnek is az első futam aratott győzelmükhöz. Amellett, hogy nagyszerű reklám volt a Hyundai Motorsport ügyfélszolgálati programjának, amit ez az ausztrál magáncsapat elért, nagyszerű példa arra, hogyan adják át a tapasztalatot és a tudást az ügyfeleknek világszerte, hogy még versenyképesebbek legyenek. Természetesen szerettük volna, ha az összes BRC Hyundai N Squadra Corse autó az élen van, de nehéznek találtuk az Inje Speediumhoz adaptálni azt a beállítást, amely más pályákon, beleértve az utolsó ausztráliai versenyt is, jól működött, és ennek eredményeként időnként küzdöttünk a tapadással, de erősebben fogunk visszatérni.”
Forrás: hyundai.com
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!







