A Hyundai legkisebb és legnagyobb villanyautója is jól teljesített a törésteszten

A Hyundai ismét bebizonyította elkötelezettségét autói és ezzel ügyfelei biztonsága iránt, hiszen vadonatúj Inster kisautó négy-, míg az IONIQ 9 zászlóshajó modellje öt csillagot érdemelt az EURO NCAP legutóbbi töréstesztjén. 

A Hyundai elektromos kínálatának legnagyobb, zászlóshajó modellje, a három üléssoros elektromos IONIQ 9 hobbiterepjáró a maximális, ötcsillagos biztonsági minősítést kapta legutóbb az Euro NCAP-tól. Ez a legújabb elismerés az IONIQ 5 és az IONIQ 6 által korábban elért ötcsillagos eredményekre építve alátámasztja az IONIQ villanyautó-márka vezető biztonsági szerepéről szerzett állandó hírnevét.

„A Hyundainál a biztonság nem valami olyasmi, amit egyszer bejelentünk, majd onnan továbblépünk – ez egy állandó elkötelezettség. Az IONIQ 9 ötcsillagos minősítése további bizonyítéka annak az ígéretünknek, hogy a fejlett védelmet minden modellben és szegmensben szabványossá tesszük ügyfeleink számára” – mondta Xavier Martinet, a Hyundai Motor Europe elnök-vezérigazgatója.

Az Euro NCAP (European New Car Assessment Programme) Európa vezető független hatósága az autóbiztonság terén. A járműveket négy kategóriában tesztelik: felnőtt utasvédelem, gyermek utasvédelem, veszélyeztetett közlekedők, például gyalogosok és kerékpárosok védelme, valamint a biztonsági asszisztensrendszerek teljesítménye. A legmagasabb pontszám elérése ismét tükrözi a Hyundai kiemelkedő teljesítményét az ütközésvédelem, valamint a vezetéstámogató és balesetmegelőző technológiák átfogó felszereltségének terén.

Az IONIQ 9 mind a négy területen kiemelkedő értékelést kapott. Különösen figyelemre méltó a gyermek utasvédelem terén elért teljesítménye, amely 87 százalékot ért el. Mind a frontális, mind az oldalütközési teszteken a hat- és tízéves próbababák minden kritikus testrésze jól védett volt, a hobbiterepjáró maximális pontszámot ért el. A gyermekbiztonság magas színvonala kulcsszerepet játszott az összesített ötcsillagos eredményben. A zászlóshajó modell a fennmaradó kategóriákban is átlagon felüli eredményeket ért el: a felnőtt utasvédelemért az IONIQ 9 84 százalékot, a biztonsági asszisztensrendszerek elérhetőségéért és teljesítményéért 83 százalékot, a veszélyeztetett közlekedők védelméért pedig 77 százalékot kapott.

Az IONIQ 9 a Hyundai SmartSense rendszerével van felszerelve, a márka fejlett vezetéstámogató és biztonsági technológiáinak csomagjával. Ezek a rendszerek nemcsak prémium járművekhez készültek, hanem a Hyundai teljes portfóliójában alapfelszereltségként is megtalálhatók – egyértelműen tükrözve a márka filozófiáját, miszerint a maximális biztonság minden ügyfél számára elérhetőnek kell lennie.

Az IONIQ 9 főbb jellemzői közé tartozik többek között az Frontális Ütközést Elkerülő Asszisztens 2 (FCA 2), az Autópálya Vezetéstámogató 2 (HDA 2), a Holttérütközés Elkerülő Asszisztens (BCA) és a Biztonságos Kiszállás Asszisztens (SEA). A Hátsó Keresztirányú Ütközéselkerülő Asszisztens (RCCA), a biztonsági öv előfeszítők minden sorban, az aktív motorháztető a gyalogosvédelem érdekében és a Fáradtságfigyelő Rendszer (DAW) szintén hozzájárul a modell magas biztonsági színvonalához. Ezek a technológiák együttesen segítenek csökkenteni a balesetek kockázatát mind az utasok, mind a többi közlekedő számára.

A Hyundai biztonság iránti elkötelezettsége túlmutat a zászlóshajó modelleken. A vadonatúj Inster, egy kompakt elektromos crossover az A-szegmensben, nemrégiben a legújabb protokollok szerint négycsillagos Euro NCAP minősítést ért el. Az Inster kiváló biztonsági szintet képvisel, mivel 70 százalékot ért el a felnőtt utasok védelme, 81 százalékot a gyermek utasok védelme, 70 százalékot a veszélyeztetett közlekedők védelme és 67 százalékot a biztonsági segédtechnológiák terén.

Az Inster a Hyundai SmartSense funkciók széles skálájával felszerelt – mint például a Frontális ütközéselkerülő asszisztens (FCA), az Autópálya-asszisztens (HDA), a holttér-ütközéselkerülő asszisztens (BCA), a Hátsó keresztirányú forgalom ütközéselkerülő asszisztens (RCCA) és a biztonságos kiszállásra figyelmeztető rendszer (SEW) – jól mutatja a Hyundai elkötelezettségét az átfogó biztonság iránt a teljes kínálatában.

Az Euro NCAP törés- és biztonsági teszteket szervez az újonnan megjelenő járműmodellekkel és realisztikus, független értékelést nyújt az autósoknak az Európában forgalmazott legnépszerűbb autók biztonsági képességeiről. Az 1997-ben alapított és számos európai kormány, autós, fogyasztói és biztosítási szervezet által támogatott Euro NCAP gyorsan katalizátorrá vált az új autók tervezésének jelentős biztonsági fejlesztéseinek ösztönzésében. 

Forrás: hyundai.news

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Egyedi stílussal érkezik a Hyundai IONIQ 3 modellje

Szerviztörténet – első szervizen a Kia Niro EV

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt