Az új Kia EV2 2026 elején érkezik Európába

A Kia elnök-vezérigazgatója, Ho-Sung Song nemrég egy autós médiának nyilatkozva elismerte, hogy legújabb elektromos modelljüket, az EV2 kisautót teljes egészében már a jövő év elején bemutatják Európában. 

Ho-Sung Song megerősítette, hogy a Kia az új modellt tisztán elektromos kínálatának új belépési pontjaként kívánja pozícionálni, valamint hangsúlyozta az EV2 fontosságát az európai piacon – elárulva, hogy azt egyáltalán nem is fogják értékesíteni Koreában: „Az EV3 a legkisebb méret Korea számára” – mondta az angol Auto Express magazinnak, hozzátéve: „Az EV2 kifejezetten Európának való”.

Az EV2 modellt a mára megszűnt Kia Ceed által megüresedett helyen fogják gyártani a vállalat szlovákiai gyárában 2026-tól. A vezérigazgató azzal indokolta azon döntésüket, hogy nem a Kia hazai, koreai piacán gyártják a kis elektromos autót, mivel „Koreában mindössze havonta ezer darab Picantót adunk el”, ami arra utal, hogy a vásárlók az olyan nagyobb modelleket részesítik előnyben, amelyek egyfajta kulturális státuszszimbólumot képviselnek. Song maga is egy EV9-est vezet – a Kia eddigi legnagyobb és legrangosabb modelljét.

Az EV2 Concept, amelyet először a vállalat idén Spanyolországban megrendezett „EV Napján” mutattak be, egy Citroën e-C3 és Volkswagen ID. Polo versenytársaként megjelenő elektromos kisautó lesz, körülbelül 30 ezer eurós indulóáron. Később még egy EV1 városi méretű elektromos autó is csatlakozik hozzá, amelyet a jövőbeli Volkswagen ID.1 riválisának terveztek. Hivatalosan még nem hozták nyilvánosságra a bemutató dátumát, de Song megjegyzései és az autó szigorú európai relevanciája miatt esély van arra, hogy a formaterv már a januári Brüsszeli Autószalonon napvilágra kerüljön. 

Az EV2 koncepcióautó-változatát tekintve számos jel utal a 2026-ban érkező sorozatgyártású autóra. A Kia ügyvezető alelnöke és a Kia globális formatervezésének vezetője, Karim Habib elmondta: „Ez még mindig egy koncepcióautó, de sok mindent látni fogunk belőle. Vegyük például az EV3-at vagy az EV4-et, amelyeket két évvel ezelőtt koncepcióautóként mutattunk be; a sorozatgyártású autó és a tanulmányautó közötti különbség pontosan ugyanolyan [az EV2 esetében].”

Az egyenes kiállás és a kisméretű crossoveres oldalprofil szinte megegyezik a prototípusokéval, amelyeket erős álcázással tesztelnek, és a függőleges „Csillagtérkép” nappali menetfények is összhangban vannak a Kia „Egyesült Ellentétek” formanyelvével. Az EV2 hátsó kialakításán módosították a fénymintát, szélesre húzva a csomagtérajtón azért, hogy hangsúlyozzák az autó szélességét. A szokásos SUV-elemek jelen vannak, rengeteg burkolattal és lökhárítóbetéttel a tipikusan robusztus megjelenés érdekében. Nagy, négyküllős kerekek teszik teljessé a képet, bár a sorozatgyártású autón egy visszafogottabb dizájnra számítunk.

Az Auto Expressnek nyilatkozva Song vezérigazgató elmondta, hogy a „belső tágasság” az EV2 egyik fontos vonzereje lesz. A koncepcióautóban egy összecsukható, elcsúsztatható és dönthető hátsó üléspad szerepelt, amely akár az aljánál is felemelhető, mint egy Honda Jazzben. Karim Habib formatervező korábban azt nyilatkozta, hogy ezen „dolgozik [a Kia]” a sorozatgyártású autóban.

A színek, az anyagok és a 3D nyomtatott elemek talán kissé egzotikusak, de a műszerfal – minimalista elrendezésével és ikerképernyőkkel – várhatóan nem sokat változnak mostantól az autó bemutatásáig. A hátsó zsanéros ajtók nem lesznek elérhetők az EV2 szériagyártású változatán, bár Karim Habib azt mondta, hogy az anyavállalat, a Hyundai Motor Group „dolgozik azon”, hogy egy sorozatgyártású modellben is kínálja őket. „Nem tudom megmondani, hogy mikor” – mondta. „De meg fogjuk csinálni; ez egy nagyon praktikus dolog.”

Az EV2 valószínűleg csak egymotoros változatban lesz elérhető és ugyanazt a dedikált E-GMP elektromos autó platformot fogja használni, mint nagyobb testvére, az EV3. Az EV3, EV4 és EV5 nyomdokaiba lépve az EV2 várhatóan 400 voltos elektromos architektúrát fog használni és a városi crossover pozíciójához illő akkumulátorok közül lehet majd hozzá választani. Lehetséges, hogy egy belépő szintű autót kapunk majd egy körülbelül 40 kWh kapacitású akkumulátorral, valamint esetleg az EV3 nagyobb, 58 kWh-s akkucsomagját. 

Tekintettel arra, hogy az autó körülbelül 435 kilométert tud majd megtenni egy feltöltéssel, lehetséges, hogy a kisebb EV2 átlépi a 480 kilométert a hivatalos WLTP cikluson. A Kia azt i megerősítette, hogy az EV2 Járműből a fogyasztóig (V2L) és Járműből a hálózatig (V2G) technológiával is rendelkezik majd, valamint képes lesz fogadni a távolból érkező (OTA) frissítéseket.

Mindezek alapján van még hely az EV2 alatt a hamarosan megjelenő EV1 számára, amelyről Ho-Sung Song vezérigazgató azt mondta, hogy „határozottan” része a cég jövőbeli terveinek. A Kia korábban már védjegyként regisztráltatta az EV1-től EV9-ig terjedő modellsorozatának megnevezéseit.

Forrás: autoexpress.co.uk

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Egyedi stílussal érkezik a Hyundai IONIQ 3 modellje

Szerviztörténet – első szervizen a Kia Niro EV

Már készül a Hyundai Tucson új generációja