A Hyundai felkészíti gyárát az IONIQ 7 termelésére

A Hyundai Motor bejelentette, hogy másfél hónapra leállítja az Aszan gyártóüzem teljes működését annak érdekében, hogy az elektromos járművek gyártásához szükséges létesítményeket továbbfejlesszék.

A Hyundai dél-koreai Aszan gyártóbázisán idén december 31. és 2024. február 13. között teljes egészében leállítják a termelést azért, hogy a létesítményt felkészítsék a tisztán elektromos IONIQ 7 nagyterepjáró termelésére. Az Aszan létesítmény a vállalat honlapja szerint olyan „korszerű önellátó gyár”, amely személygépjárműveket gyárt exportra, és „környezetbarát napelem-farmot üzemeltet a tetőn”. A vállalat közölte: „A termelés újraindításának tervezett időpontja jövő év február 14, de ez a belső körülményektől függően változhat."

A Hyundai Aszan évi 300 ezer darabos gyártási kapacitású gyárában jelenleg három modell – a Sonata, a Grandeur és az IONIQ 6 – vegyes gyártási rendszerét alkalmazzák. Korábban csak Sonata és Grandeur modelleket gyártották ezen a helyszínen, ám tavaly óta a tisztán elektromos IONIQ 6 Streamliner limuzin is bekerült a gyártási portfólióba. A jövő évtől kezdődően az aszani gyár összesen négy modellt gyárt majd, köztük a nagyméretű, elektromos IONIQ 7 hobbiterepjárót is.

Az IONIQ 7 a Hyundai harmadik dedikált elektromos járműmodellje, amely az IONIQ 5 és IONIQ 6 modelleket követve szintén az E-GMP elektromos járműplatformra épül. Az autó egy olyan nagyméretű elektromos hobbiterepjáró lesz, amely három üléssorával állítólag még a konszerntárs Kia EV9 modelljén is túlnyúlik. Az IONIQ 7 dizájnját és termékkoncepcióját a 2021-es Los Angelesi Autószalonon bemutatott „Seven” tanulmányautó vetítette előre. 

Az aszani gyár év végétől számított mintegy hat hétig tartó felfüggesztése miatt a népszerű modellek nemrégiben csökkenni kezdett várakozási ideje várhatóan ismét növekedni fog. November elejétől 7 hónapra csökkent a Sonata Hybrid modelljének szállítási ideje, amely korábban, a májusi adatok alapján az adásvételi szerződés megkötésétől számítva még 10 hónapot igényelt.

Egyes modellek szállítási határideje november elején szintén csökkenést mutatott: A Sonata 1.6 Turbo esetén 4 hónapra, a 2.5 literes motorral szerelt Grandeur esetében 6 hét, míg a Grandeur Hybrid, illetve az IONIQ 6 modelleket már akár 3 hét után át tudták venni megrendelői Dél-Koreában. A Hyundai és leányvállalatai jelenleg nehézségekkel küzdenek a hibrid járművek megnövekedett dél-koreai keresletével.

Miközben a nagy gyártók közül a Ford bejelentette, hogy eredeti terveihez képest csökkenti Michiganbe tervezett akkugyárának kapacitását, a General Motors legalább 2025-ig elhalasztja új villanyautóinak bemutatását, a Volkswagen pedig a zuhanó eladások miatt csökkenti európai villanyautó-termelését, a Hyundai Motor a Teslán kívül minden konkurensét megelőzve ért el rekord eredményeket a villanyautók amerikai eladásaiban. Ennek megfelelően a Hyundai csoport továbbra sem lassít és világszerte bővíti villanyautó-gyártási kapacitásait.     

Forrás: thekoreancarblog.com, insideevs.com

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését