Németországban is beárazták a Hyundai IONIQ 5 N-t
Európa egyik legnagyobb autópiacán, Németországban mostantól rendelhetővé vált a Hyundai vadonatúj tisztán elektromos IONIQ 5 N sportmodellje, amely 74.900 euró alapáron érkezik a német kereskedésekbe.
Az új Hyundai IONIQ 5 N 74.900 eurós (kb. 28,5 mFt) szinte mindennel felszerelve kerül a német vásárlókhoz. Az IONIQ 5 N alapfelszereltsége nemcsak az országutakon és a versenypályán hasznos nagyobb teljesítményt biztosító funkciókat tartalmazza, hanem a legmagasabb szintű kényelem és biztonság is garantált. Az új IONIQ 5 N modellel a Hyundai az első tisztán elektromos sportautóval bővíti a vezetőorientált N sportmodellek kínálatát.
Az N márka első tisztán elektromos, nagyteljesítményű modellje a motorsport technológiáit és a Hyundai elektromos járművek fejlesztésében szerzett több éves tapasztalatát egyesíti a jövő sportautójaként, amely hétköznapi és versenypályás használatra is alkalmas. A két nagyteljesítményű villanymotorral felszerelt, nagyteljesítményű hajtáslánc a motorsport által ihletett kezelhetőségi jellemzőkkel kombinálva a legmagasabb szintű közvetlenséget, irányíthatóságot és vezetési élményt biztosítja – normál utakon és körpályán egyaránt.
A két villanymotor együttes teljesítménye 448 kW/609 LE, illetve N Grin Booost üzemmódban 478 kW/650 LE , – ami egy átmeneti teljesítménynövekedés és 740 Nm-ről 770 Nm-re növeli a hajtáslánc nyomatékát. A Hyundai IONIQ 5 N 3,5 másodperc alatt gyorsul nulláról 100 km/órára – az N Grin Boost-tal ennél egy tizedmásodperccel gyorsabb. A maximális sebesség 260 km/óra.
A Boost funkción túl számos egyéb funkció is javítja a vezetési teljesítményt és jellemzőket, különösen sportos használat közben vagy versenypályán. Köztük van az N Launch Control három különböző tapadási fokozattal a lehető leggyorsabb rajtolás érdekében, az N Race funkció pedig intelligens energiamenedzsmentet biztosítja versenyzés közben, míg az N pedál dinamikus kormányzást tesz lehetővé a kanyar bejáratánál a regenerálás lassító erejének felhasználásával.
Az akkumulátor kapacitása 84 kWh, amely akár 448 kilométeres hatótávot tesz lehetővé a WLTP szerint. A nagyobb méretű akkumulátor ellenére az IONIQ 5 N az alapváltozathoz hasonlóan mindössze 18 perc alatt tölthető fel 10-ről 80 százalékra az ultragyors töltőállomásokon, ahol az autó maximális töltési teljesítménye elérheti a 240 kW-ot. Az N modellben használathoz az akkumulátor hőszabályozási rendszerét továbbfejlesztették, hogy az IONIQ 5 N különösen ellenálló legyen a hő okozta teljesítményvesztéssel szemben. Indulás előtt a vezető az akkumulátor előkondicionálásával a töltés megkezdésekor a leginkább energiahatékony állapotba hozhatja az akkumulátorcellákat.
Az integrált N e-Shift és az N Active Sound+ érzelmekkel teli vezetési élményt biztosít a mindennapokban. Az N e-Shift az erőleadás feletti kontroll érzését közvetíti és a belsőégésű motor váltási érzését szimulálja. Az N Active Sound+ üzemmóddal párosítva az IONIQ 5 N valósághű kapcsolási hangokat kínál a vezető számára, aki három különböző hangprofil közül választhat: Az „Ignition” hang belsőégésű motorhoz hasonló motor- és kipufogóhangot produkál. Az „Evolution” profil futurisztikus elektromos hangzást kínál, míg a „Supersonic” hang egy felszálló sugárhajtású hajtóműre emlékeztet. A rendszerek több visszajelzést és ezáltal a dinamikus vezetési viselkedés pontosabb szabályozását biztosítják a vezetőnek.
Az autóban további különleges N-felszerelések is megtalálhatók. Ilyen például az adaptív lengéscsillapítókkal ellátott N sportfutómű, az elektronikus hátsó differenciálzár, a nagyteljesítményű fékrendszer és a megerősített oldalpárnákkal felszerelt N sportülések. Az IONIQ 5 N kívülről egyebek mellett kontrasztos fekete díszítésével és szárnyszerű hátsó légterelőjével tér el az IONIQ 5 eddigi változataitól. Az N modell emellett 20 mm-rel alacsonyabb, 50 mm-rel szélesebb és a hangsúlyosabb diffúzornak köszönhetően 80 mm-rel hosszabb is.
A 12,3 collos kijelzővel ellátott digitális műszeregység, a head-up kijelző és az infotainment rendszer 12,3 collos érintőképernyője minden fontos információval ellátja a vezetőt. Az okostelefon immár vezeték nélkül csatlakoztatható a fedélzeti rendszerhez az Apple CarPlay vagy az Android Auto használatához, a Bluelink Connecten keresztül pedig a forgalmi viszonyokról, időjárásról, parkolóhelyekről és töltőállomásokról valós idejű információk érhetők el. A navigációalapú adaptív tempomat, a 360 fokos kamera és a távirányítós parkolási asszisztens is az alapfelszereltség része, ahogyan a Smart Sense rendszerek is, amelyek különféle helyzetekben támogatják és a veszélyekre figyelmeztetik a vezetőt.
Az IONIQ 5 N 28 millió forintos vételáron már Magyarországon is rendelhető, a németországihoz hasonlóan teljes felszereltséggel, mindössze a szarvasbőr kárpitozást, szellőztethető első üléseket és panoráma napfénytető tartalmazó Plus csomagért kérnek további 1 millió forintot.
Forrás: hyundai.news